1000rpm schudden
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gisteren gecheckt op vacuumlekken (hele vacuumleiding losgetrokken van kunstof blok en afgedopt) maar die kon ik zo niet ontdekken. Eveneens nieuwe bougiekabels en verdelerkap+rotor geplaatst, bougies zijn ik denk 3 weken terug vervangen. Is dit iets wat de carb kan veroorzaken? Of misschien de Renix?
Ik verdenk mijn carb al wel langer, moet eigenlijk gereviseerd worden maar daar wil ik niet zelf aan beginnen omdat ik de auto dagelijks voor woon/werk gebruik en ik daar 0 ervaring mee heb.
Misschien is er in dat geval iemand in de omgeving van Gemert die mij daar op n zaterdag/zondag tegen vergoeding mee zou willen helpen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik ben echter verder gaan zoeken omdat ik het toch raar vind dat een carburateur zo'n heftig schudden kan veroorzaken.
Een vriend van me zei gisteren dat het op 'n afstandje net lijkt alsof de motor op 3 poten loopt.
Dus ik ben net gaan zoeken, en inderdaad lijkt dat het geval te zijn.
Als ik de motor start en ??n voor een de bougiekabels loshaal en terugsteek dan slaat de motor af bij cilinder 4 en 3. Bij 2 en 1 gebeurt er niets.
Ik heb de bougies van cilinder 3 en 1 omgewisseld maar maakt geen verschil, die bougies lijken goed te zijn.
Als ik tijdens het draaien de bougiekabels 1 en 2 vastpak met de ene hand en met de andere hand de carrosserie dan voel ik zwakke pulsjes. Er lijken dus wel stroompjes door de kabels heen te gaan, maar mogelijk te zwak?
Omdat bij het lostrekken van de bougies 3 en 4 de motor helemaal uitvalt denk ik dat daar meer spanning doorheen gaat, ik durf ze niet zo vast te pakken en te checken.
Zou ik hieruit kunnen concluderen dat er iets met ontsteking niet lekker gaat? En wat is dan de volgende stap?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Verdelerkap, rotor en bougies zijn ook kort geleden (4 wk terug) vervangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
eerst de boel goed schoongemaakt en gecontroleerd (BDP-sensor, contactpunten, bougies, klepspeling etc)
er is gewoon compressie in alle cilinders, en ze vonken allemaal goed... zou dus dan iets met het mengsel kunnen zijn. Nja, carburateur is al langer een probleem maar dat gaan we zondag aanpakken.
Even een grondige inspectie gedaan rond het spruitstuk en inderdaad, het lijkt alsof er een stuk pakking weg is. Als we op die plek met startpilot sprayen dan lopen de twee overige zuigers ook weer mee.
Vanochtend meteen maar even een rondje gebeld voor de spruitstukpakking, en gevonden. Vanmiddag even ophalen en dan hopelijk morgen weer rijden
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.