Hoe pakken jullie de versnellingsbak aan?

Lees meer
07-06-2013 10:49 #932087 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Hoe pakken jullie de versnellingsbak aan?
ik heb al een stuk of drie van die rateltjes kapot gedraaid op diverse boutjes

mijn ervaring; besteed wat meer geld en koop dan een iets betere. Hoeft echt geen profi te zijn, heb ik ook niet en voor de hobbyist is dat ook niet nodig, maar die Chinese prut is ook niet altijd goed.

voor boutjes die echt vastzitten heb ik geen ratel maar gewoon een 'kruisstuk' met lange arm; zoals Anjo al zei met de ene hand onder spanning houden en met de andere een tik met de hamer.
Krijg je echt ALLES mee los

helaas heb ik namelijk ook al eens een ratel gesloopt door die te gebruiken, en die kon er dus niet tegen om d.m.v. een klap met de hamer een vast boutje los te draaien :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-06-2013 11:00 #932090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe pakken jullie de versnellingsbak aan?
Ach, dan kun je zo'n ratel nog altijd vastlassen :D

Maar deze doet niet echt slap aan, alleen dat flexibele stukje gaat denk ik niet heel handig werken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-06-2013 14:18 #932092 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoe pakken jullie de versnellingsbak aan?
Haha Bart, denk je nou dat zo'n rateltje echt veel aan kan? Je krijgt er vast eens iets mee los., maar na 3x een zware inspanning zal het risico op kapot draaien exponentieel stijgen gok ik.

Ik zou zeggen, luister naar Joost. En als je al een profi setje hebt 1/2" bijvoorbeeld, schaf dan gewoon een fatsoenlijk verloopstuk aan voor de vul en aftap nippels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets