Alternatief voor hydraulische motorsteunen voor de 2-liter
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De motor "hangt" aan de steunen.
Na een jaar of 20 is de demping weg en ligt de motor
met de voorpijp op het subframe, hetgeen metaalgeluiden
geeft bij starten en het nemen van linkse bochten.
Volvo levert deze hydraulische motorsteunen niet meer.
Heeft iemand een alternatief?
Bijvoorbeeld van een ander merk of een merkloze vervanger?
Je kunt natuurlijk ook proberen er aan beide zijden een
5mm dikke opvulplaat onder te leggen, maar dat neemt niet
weg dat de demping van de steunen tot bijna nul gereduceerd is.
Heeft iemand ervaring met het maken van motorsteunen die
het mogelijk maken de motor "staand" te bevestigen?
Dan zou misschien een conventionele motorsteun van een 740
een oplossing kunnen zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Voor mijn rallybak ga ik vaste steunen maken. Voor mijn GLS daily heb ik nog een setje reserve liggen, maar verder zijn ze ver uitgestorven inderdaad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Kevin Kloosterman
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ook 20 jaar oud. Volgens mij is de leeftijd de bottle neck en niet het aantal
kilometers van de motor. Vaak kun je bij Saab terecht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Fran?ois;122981 schreef : Op sloperijen shoppen heeft geen zin; de "jongste" exemplaren zijn immers
ook 20 jaar oud. Vaak kun je bij Saab terecht.
Op sloperijen iets vergelijkbaars zoeken betekend dat je in andere auto's, modellen, types, merken etc. gaat kijken. Het liefst juist de jongste daarvan om te ontdekken of daar iets acceptabels in zit. In essentie gaat het immers over dat grote ronde geval wat moet dempen. De rest kan er om heen gebouwd worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het wordt steeds meer gezegd, ook op V3M, bepaalde onderdelen zijn op den duur niet meer te krijgen. Voor een Mercedes kan je alles kopen, voor een v300 niet.
Het kan de ondergang van de v300 worden, slechts een zeer beperkt aantal rijders kan zelf onderdelen maken.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Afstand (hoogte motor in het motorruim) is overigens ook erg belangrijk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen van Bodegom
- Offline
- Nieuw lid
Dan rest alleen de inlaatzijde nog maar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.