340 2.3 ltr?
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Is geen prachtige wagen maar alles valt te maken.
Ik heb een "wild" plan om er meteen een groter blok in te leggen.
Zou een 2.1 of een 2.3 worden van een 740/940.
Alleen moet het wel bij voorkeur een handgeschakelde worden.
En deze die in nijmegen staat is een Variomatic.
Is het dan een idee om de achteras van de 240 te gebruiken of kan ik de hele aandrijflijn van de 740 gebruiken?
Of moet ik op zoek gaan naar een hangeschakelde 340 en daar kant-en-klaar een ander blok voor te hangen?
Is er toevallig iemand die getracht heeft dit te doen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het kan natuurlijk wel in een 340, maar dan moet je alle bevestigingspunten zelf maken.
Een 740 achteras is ook niet handig, want dan moet je de versnellingsbak direct achter de motor hangen in plaats van achterin en dan kom je met de motortunnel niet uit.
Een 360 carrosserie is beter geschikt voor dit plan. Voor een 340 upgrade kun je beter in het motorengamma van Renault kijken, waar ik dan weer geen verstand van heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
360 zijn nogal schaars en Renault, tja... is ook niet alles.
Stel dat ik een 1.6 16v Renault blok erin lepel, de standaard variobak vind dat niet al te leuk waarschijnlijk. En dan heb ik het nog niet over de aandrijfassen enz...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
redblock in een 340: kan; de makkelijkste methode is met een complete 360 aandrijflijn, op het maken van een paar montagepunten na allemaal schroefwerk.
renault 1.8/2.0-16V of wat anders uit de renault F familie; kan ook, maar dan heb je de complete aandrijflijn van een 340 1.7 nodig. daarnaast heb je een groot probleem bij het inlaatspruitstuk, die maakt in een LHD aardig wat ruzie met de hoofdremcylinder/rembekrachtiger. alles is op te lossen natuurlijk maar zeker dat soort dingen hangt wel van je vaardigheid/budget af.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zie dit topic: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=6685
Staan ook filmpjes in het topic, en een hoop info.
Groetjes,
Fabian
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik zal moeten afwachten hoe de onderhandelingen gaan, maar heb er wel weer zin aan om een 340 aan te schaffen!
p.s: 360's zijn echt schaars! :@
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Maar nog steeds die variobak.
De 1.7 aandrijflijn, is daar gemakkelijk aan te komen?
Kan zo gauw niets vinden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.