6 Cilinder?
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
:worship:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Mark Smeets
- Offline
- Moderator
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het is allemaal mogelijk maar niet zonder je schutbord aan te passen idd. Je wil namelijk dat gewicht niet voor je vooras hebben liggen .
Je zou dan al moeten beschikken tot een 960-donor.
Helaas zijn de B6304's alleen met automaat geleverd. Mocht je er een handbak achter willen hebben, dan zou je die van een B6254 moeten gebruiken. Maar het is niet voor niets dat Volvo af-fabriek deze versnellingsbak niet op de B6304 heeft geleverd.........
Daarnaast is het de vraag wat je met je achteras gaat doen. De achteras van een 240 kan (en is wat smaller dan die van de 960 bijvoorbeeld).
Als je het mij vraagt; niet doen. Waarom niet? Mocht je hetzelfde aantal pk's willen, gooi er dan een B230FT in. Is minder werk, meer tunings-spul van voorhanden en een stuk lichter.
Of je moet het meteen goed aanpakken en een B6304T in gooien van een S60T :yesyes:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Waarom zou dat niet goed gaan Erik?
Je gelooft toch niet in het fabeltje dat M90's 'zwak' zijn he? Ik duw er een goede 600nm doorheen zonder dat de bak moeilijk doet (poepie standaard, wel verse olie).
En een B6304T? Nog nooooit van gehoord? Een S60T met een 6 cilinder turbo?
Ik denk dat je de B6284T bedoelt, uit de S80 T6, 2.8L 24V 6 cilinder twin turbo, 272 pk, 385nm. (Zo uit m'n hoofd).
Verder ben ik het volledig met je eens over het B230 turbo verhaal!!
Maar pak dan een B230FK.
Heeft al zuigerbodemkoeling en de 13mm drijfstangen
Ik ben een beetje een vervelende zeikerd, ik weet het, sorry.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erick Janssen (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
B6304, B6254, B230FT, B6284T en B230FK :wtf2:
Heren, wat betekenen deze motor afkortingen, is er een lijst of tabel waar men dit kan lezen cq bekijken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
1e getal is brandstof
2e aantal cilinders
3e en 4e is de motorinhoud
5e is kleppen per cilinder
6e is turbo of normaal geaspireerd (NA)
7e (evt) is motorgeneratie versie
B6284T is dus een Benzinemotor, 6 cilinder, 2.8L, (4x6)24 klepper met turbo (in dit geval twinturbo).
B230 (benzine 2,3L) FK = lage druk turbo FT= hoge druk turbo (nouja.. voor een fabrieksmotor)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Chris Kobes
- Offline
- Nieuw lid
Ik denk idd ook dat in een 360 een B230FK the way to go is, tenminste als je het simpel wilt houden...gok ik :-P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.