Afkeur op lekkage hoofdrempomp

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2019 16:33 #635289 door V300 register
Afkeur op lekkage hoofdrempomp is gemaakt door V300 register
Dag allen,

Vandaag heb ik mijn 343 voor de aankomende APK laten voorkeuren bij mijn garage. Ondanks dat het mij allemaal erg meevalt heb ik wel een probleempje met de rempomp, namelijk lekkage...

Nu kan ik twee dingen doen, de oude rempomp eruit slopen en vervangen voor een nieuwe. Of een nieuwe type bekrachtiger plaatsen, aangezien hij toch lekt tussen bekrachtiger en pomp.

Ik weet uit de verhalen hier dat een later type rembekrachtiger een stuk beter remt dan de oude meuk die nu in de 343 zit.

De vraag is dan ook, is zo'n later type (1985-1991) uitwisselbaar met die uit een 343?

Zo ja, nu zoek ik nog iemand die een (later type) rembekrachtiger en pomp heeft liggen?

Ik hoor graag jullie bevindingen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-09-2019 16:40 #983176 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Afkeur op lekkage hoofdrempomp
Aanvulling:

De zoekfunctie heeft het topic gevonden waar het antwoord op mijn vraag wordt gegeven. :)

Ik ga gauw opzoek naar een bekrachtiger en hoofdremcilinder ;)

forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=11030

Steven340;249347 schreef : Ik denk dat dat gewoon plug & play is.
Heb een 340 DL van '83 waar ook een nieuw type rembekrachtiger al in zat.
En remt super.

AvdAkker;249367 schreef : Kan bevestigen dat dit plug&play is, zelfde modificatie op m'n 343 uitgevoerd.

Albert1;249395 schreef : Heb hem gister vervangen, stelde echt niks voor. Drie keer remlangs van hoofdcilinder los. De aansluiting bij de pedaal los, 4x een boutje M8 boutje door schutbord los en vacuüm slang los. Heb de hoofdcilinder ook mee vervangen. Remklauwen voor en remcilinder achter ga ik ook vervangen dus het systeem moet nog worden ontlucht. Hoop dat dit gaat met een remsysteem waar vrijwel geen remvloeistof meer in zit. (zonder apparaat).
[ATTACH]4859[/ATTACH]
[ATTACH]4860[/ATTACH]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2019 19:25 #983179 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Afkeur op lekkage hoofdrempomp
hoi, zou het alleen wel anders doen als albert.

indien je de hoofdremcilinder van de rembekrachtiger af schroeft (2 moertjes extra werk) hoef je de remleidingen niet te lossen; wel voorzichtig zijn met het verbuigen van de leidingen; eerst even de leidingen uit de clipjes halen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-09-2019 13:02 #983223 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Afkeur op lekkage hoofdrempomp
Goede upgrade zou ik zeker doen, als je hoofdremcilinder goed is kan je die idd gewoon laten zitten. Maarja als hij even oud is als de wagen en wat lekt zou ik er preventief een andere op zetten. Nu haal je het toch los.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-10-2019 09:03 #983238 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Afkeur op lekkage hoofdrempomp
Voor de originaliteit zou ik de oude wel er bij houden. Of zo'n rembekrachtiger nog reviseerbaar en/of herstelbaar is weet ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets