Beste kwaliteit fuseekogels?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2021 23:51 #1041050 door V300 register
Beste kwaliteit fuseekogels? is gemaakt door V300 register
Zo'n jaar en 10.000km geleden heb ik de fuseekogels van mijn 360 vervangen. Vandaag werd bij de APK vastgesteld dat ze al een adviespunt waren. Nog niet buiten de tolerantie, maar zeker niet zoals het zou moeten zijn. Hebben jullie een advies over welke kogels van fatsoenlijke kwaliteit zijn? Ik vind het helemaal niet erg om ze weer te vervangen, maar dan wil ik er voorlopig wel klaar mee zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-03-2021 11:26 #1041051 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Welk merk had je gekocht?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2021 16:53 #1041052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik het niet meer weet. Het waren toen de enige die leverbaar waren, en er was wat haast bij op dat moment. Het kwam uit Duitsland, maar was een of ander obscuur merk. Ik heb inmiddels begrepen dat Febi goed spul zou zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
30-03-2021 17:24 #1041053 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Ik weet het niet, ik heb ze nooit hoeven te kopen ik had een paar reserve auto's voor onderdelen achterom staan waar ik ze van af heb gehaald toen ik ze nodig had.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-04-2021 11:50 #1041087 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Zo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2021 15:09 #1041124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beste kwaliteit fuseekogels?

AvdAkker;n417104 schreef : Zo snel een fuseekogel slijten is wel heel erg rap. Mogelijk wordt er een speling gevoeld in verticale richting, wat niet perse de fuseekogel hoeft te zijn, die speling kan bijv ook uit de topmount komen. Men is vaak gewend om bij keuringen naar het eerste/beste slijtdeel te kijken en die als schuldige aan te wijzen.
Zou het zelf in eerste instantie verder onderzoeken, stuurt de auto bijv ook erg zwaar vanuit stilstand?


Tja, een 360 zonder stuurbekrachtiging met 185/70 banden stuurt altijd zwaar, maar ik kan niet zeggen dat hij zwaarder stuurt. De topmountlagers waren ook nog in nette staat toen ik de veerpoten er zo'n jaar geleden onderuit had. Het rubber is wel aan het doorzakken, maar dat is helaas min of meer onvermijdelijk, en aan de andere kant zeker ook niet erger/slechter. Ik vermoed in ieder geval niet dat daar het euvel zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-04-2021 21:20 #1041128 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Het hoeft ook niet zo te zijn, maar toch is het prettig om uit te sluiten.. een speling die je in versleten topmounts / doorgezakte veerschotel etc kan voelen is vanaf het wiel exact hetzeflde als bij een versleten fuseekogel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-07-2021 18:58 #1041456 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Beste kwaliteit fuseekogels?
Ik heb op advies van de daf dokter voor SKF gekozen.
En Volvo is ontstaan uit SKF, dus soort van origineel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets