Volvo 363 rembekrachtiger verplaatst in motorruimte
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Onlangs kwam ik op het net wat foto's tegen van een Volvo 363, met V6-motor.
Het viel mij toen op dat de rembekrachtiger/hoofdremcilinder niet tegen het schutbord zat, maar iets verderop in de motorruimte.
Dit om ruimte te maken voor de bredere V6-motor. Nu ben ik benieuwd hoe ze dit hebben uitgevoerd, want dat kan ik helaas niet op de foto's zien.
Is het hydraulisch aangestuurd, of is de remstang verlengd vanaf het rempedaal, of op een hele andere manier?
Wat zou de best uitvoerbare manier zijn om zoiets goed te laten werken? Iemand suggesties?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Wordt sowieso puzzelen dan :P
Wat die rembekrachtiger betreft is dit mechanisch verlengd met een stang die door een buis loopt die weer aan beide kanten vast gebout zit. Bij de Daf 55 en 66 zit dat ook zo.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De rembekrachtiger uit die 363 zit ook veel verder naar links (richting linker veerpoot). Dat betekent dat die lange pen ook verder naar links moet zitten. Pen kan immers niet scheef in de rembekrachtiger geduwd worden. Dan is de vraag hoe deze pen bij het rempedaal bevestigd zit? Niemand zeker die foto's van de pedalen van de 363 heeft?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Maar in principe kun je een zelfde gaffel als bij de OEM volvo 300's gebruiken, krachtenspel op het draaipunt bij het rempedaal zal niet anders zijn als bij het standaard rempedaal.
wat ben je van plan eigenlijk? een replica 363 is best vet, maar die V6 die ze daar in gefrommeld hebben is eigenlijk zonde van de moeite, die is wel heul erg lui..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Heb gekeken bij mijn huidige pedalenset. Het verlengen van de remstang vanaf de gaffel zal inderdaad niet het grootste probleem zijn, maar om het geheel naar links te krijgen wel. Je zit ook met de stuurkolom en het koppelingspedaal(mechanisme). Dus hoe zou je de (aansturing van de) remstang zoveel mogelijk naar links kunnen krijgen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.