Volvo 363 rembekrachtiger verplaatst in motorruimte

Lees meer
05-05-2023 12:39 #1042663 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Volvo 363 rembekrachtiger verplaatst in motorruimte
Je kunt werken met een gelagerde as waar je hevels aan last, zo kun je de positie waar de as door het schutbord gaat verplaatsen. Eenzelfde mogelijkheid kan zijn de pedalen te vermaken zodat het draaipunt naar links komt. maar dit zijn toch wel dingen waar je enigzins werktuigbouwkundig onderlegd moet zijn om dergelijke modificaties veilig uit te kunnen voeren. Mijn inschatting is dat het prima te doen is, maar ik zou het niet een ander aanraden.

Bij dergelijke sitiaties waarbij ruimtegebrek het grootste issue is is de gebruikelijke oplossing een andere/gewijzigde pedalbox te monteren. Je kunt ervoor kiezen om een dubbele hoofdremcilinder met balansas op de positie van de rembekrachtiger te doen, scheelt heel veel ruimte. Aangenomen dat je de remmerij toch opnieuw wil doen ivm grotere gewicht van een v6 of v8 op de vooras

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-05-2023 12:24 #1042666 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 363 rembekrachtiger verplaatst in motorruimte
Goeie tips! Dank! Die gelagerde as klinkt niet gek. Als ik het goed begrijp, wordt dan aan de rechterzijde van de gelagerde as de bovenkant van het rempedaal bevestigd. En aan de linker kant wordt dan de uitgaande as naar de gaffel van de rembekrachtiger bevestigd?
De enige spelbreker zou de koppelingskabel kunnen zijn, tenminste als ik kijk naar het huidige bevestigingspunt van het rempedaal en deze lijn denkbeeldig doortrek naar links.

Betreft de keuze voor een dubbele hoofdremcilinder op de positie van de rembekrachtiger: Betekent het dat dan de rembekrachtiger helemaal komt te vervallen?
Hoofdremcilinder icm balansas kan ik nog niks over vinden. De term balansas ken ik alleen bij toepassingen in motorblokken. Ben dus benieuwd wat dat inhoudt. Betekent het dat zo'n soort hoofdremcilinder, zowel je remkracht vergroot als de rol van de rembekrachtiger opvangt?

Is de remmerij van een 340 en 360 hetzelfde? Wat is het gewicht van een 1.4 motor en de 2 liter motoren? (jouw 2.3 motor is denk ik even zwaar als de 2liter)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets