Wat is het correcte CVT toerental
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb een vraag over mijn variomatic.
Omdat ik mijn Alpine motor rustig wil inlopen.
Wil ik dat alvast verhelpen.
Bij 120 draaid ie 4600/4500rpm
Bij 80 4000rmp
Dit is wat aan de hoge kant vind ik zelf.
Dus moet ik even weten wat dit hoort te zijn.
Bij 50
Bij 80
Bij 120
Dus ( )wie kan me hier meer over vertellen?
Alvast bedankt
Andries Hofstra
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
50km 1800T
60km 2100T
70km 2500T
80km 2900T
100km 3600T
120km 4500T
130km 4900T
Zo moeten ze ongeveer zijn.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb onlangs mijn automaat helemaal laten nakijken en repareren (vacuümkering kapot). Was voor mij ook een mooi leermoment. Volgens de garage schakelt hij nu weer netjes op, dit ben ik met hen eens.
Mijn waarden zijn nu
Stationair: 900 rpm
50: 2800 rpm
80: 3100/3200 rpm
120: 4100 rpm
Dit zijn de waarden die ik doorgaans wel kan halen bij niet te veel wind, dan wel heuvelachtig terrein.
De waarden die jij hebt had ik ook voordat het vacuumlek van de vario werd gedicht.
Ik hoop dat je er iets mee kan!
mzzl
Tobias
ps. Je kunt de werking van je vario controleren dmv. je bergschakelaar. Als je constant 50 rijdt en dan de schakelaar omzet, moet het toerental oplopen. Ook moet het toerental vrij snel zakken als je bij het bereiken van de gewenste snelheid je voet wat oplicht van het gaspedaal, zonder snelheid te verliezen.
Als deze proefjes je niet weten te overtuigen kun je altijd kijken naar:
De EMVK (witte vacuumschakelaar = cilinder met aantal slangetjes, zit voor het zekeringaquarium)
De Remschakelaar (?) (Zit onder het tankje van de rembekrachtiging)
Als deze beiden ok zijn verliest je vario waarschijnlijk ergens zijn vacuum (membraan of kering)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ps. Fred, heb je die stoelverwarming nog gekregen en er al in gesjeft?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
[stoelverwarming is binnen en als het mooier weer is, klinkt vreemd, gaan ze erin, de huidige zijn deels stuk, nog bedankt;-)]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wellicht schakelt bij jou de variomatic niet terug.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Misschien moet ik toch maar eens gaan kijken naar handbak of meteen maar overstappen naar een v480
Zo langzamerhand krijg ik genoeg van die vario-perikelen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.