Wanneer is de koppeling op van een automaat

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2004 20:51 #624769 door V300 register
Wanneer is de koppeling op van een automaat is gemaakt door V300 register
Dag allemaal ik heb een vraagje,
als ik accelereer naar de 50, gaat zij rustig naar de 40 en vanaf 40 stijgt het toerental aanzienlijk om de vijftig in hetzelfde tempo te bereiken.
Soms blijft de 340 ook hoge toeren aanhouden in de lagere snelheden?, blijft ze dan hangen in een bepaalde stand? of heeft dit van doen met de koppeling?, vervelende is dat het onze eerste 340 is en ik nog niet weet wat de exacte eigenschappen zijn.
Ik ben erg nieuwschierig wat dit is, moet ik wat laten vervangen of hoort het zo?
Zou leuk zijn als er eens iemand die veel van 340 special's weet eens aanbood om een ritje in de onze te maken en een oordeel te vellen weet ik ook wat me te doen staat.
Ik woon in centrum Utrecht en misschien zit er wel een 340 dokter bij mij om de hoek?, gaarne een reply indien dit geen bezwaar geeft.
Ik wil ook best een 20 km of meer naar een 340 kenner toe cruisen het is namelijk geen straf om in de 340 te zitten hahahhaha.


Groet,

Jan


(Bericht gewijzigd door jan 340 op 09 januari 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2004 22:42 #644721 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Nou de koppeling is het niet, anders had je dat wel gemerkt bij het wegrijden.

Heb je het tachorelais wel eens vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2004 01:00 #644722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Het verhaal komt mij erg bekend voor ,zou je membraam achter in je variomatic kunnen zijn.
Ik hoop het echter niet voor je Jan want dat is kl.te!! Niet waar Wouter ;-).

Maar Jan,maakt ie ook boven de pakweg tachtig veel toeren? (meer als voorheen)
Je zegt soms dus niet altijd maakt ie veel toeren?
Als ie het soms doet zou ik denken aan een contact dat niet helemaal lekker ze werk doet ,zeker met dit weer kan dat wel eens voor komen.

Greets Bart

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2004 07:51 #644723 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Goede smorgens,

Tacho relais is niet door mij vervangen of bekeken, is natuurlijk gelijk even genoteerd voor een check alhier.
Zou deze rot zijn is het dan moeilijk een Tacho Relais te vinden of zijn die nog goed voor handen?

Met de Vario zou eigenlijk niets mis mogen zijn deze werd gereviseerd zou dus raar zijn.
Ik neem aan dat bij een revisie zoiets gecheckt of preventief vervangen wordt alvorens alles weer te monteren.
Als je een distributie riem vervangt bespaar je ook niet op een spanrol lijkt me, of is zo'n membraam erg duur ?

Een los contact zou ook heel goed kunnen natuurlijk, ik ga het een en ander eens checken bedankt voor de hints zover.

Groet,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2004 08:04 #644724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
O, vergat te zeggen hij maakt geen overmatige toeren boven de 80, dat is juist de snelheid dat ze heerlijk rijd.
Accelereer ik dan schiet ze vlot verder.
Het is alleen als ik rustig naar de vijftig wil, dan begint ze vanaf 40 meer toeren te maken en doet lang om de vijftig te bereiken.
Geef ik daaraantegen een dot gas dan zit ze in no time op de vijftig ? doe ik het rustig duurt het overdreven lang vanaf de 40 KM??????

Groet,
Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-01-2004 16:50 #644725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Ik woon ook nabij het centrum van Utrecht. Misschien dat je een keer in mijn vario wil rijden (of andersom) en dan zien of er veel verschil tussen zit.
Mzzl
Tobias

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2004 18:10 #644726 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Graag Tobias, voor mij een perfect vergelijk waaruit ik een hoop wijzer kan worden of de bevestiging krijg dat ze zo horen te rijden.
Alvast bedankt.
En vrijdag heb ik haar eens een verdelerkap en nieuwe rotor gehaald, handeltje gemonteerd en ik denk ik check de bougies even.
Bougies waren zwart terwijl ik meen dat die koffiebruin horen te zijn ??
Ik heb de voelermaatjes erbij genomen en las dat 0,55-0,65 de elektrode afstand moest zijn en heb de bougie's op 0,60 gezet met klevende slag in de bankschroef tot de voeler bijna kleefde op 0,60 lol.
Ietsje olie gevuld een mespuntje, en er gisteren en vandaag 439 Km mee gereden op 30.89 liter maakt 1-14.211719 dit zijn dan wel hoofdzakelijk snelweg kilometers geweest maar voor mij reden voor een koud biertje erg leuk.
Ik meen dat het verbruik ervoor veel hoger lag.
Ik heb wel 90 gereden offcourse en een ruitjes deken voor de hond gehaald ha ha ha.

Groet
Jan


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2004 08:50 #644727 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Jan,

Bij de revisie van de vario is er inderdaad ook een membraan vervangen, dus dat zal het probleem zeker niet zijn.
En ik ben blij dat je nu ook ruim 1 op 14 gehaald hebt. Ik heb dat ook een paar keer gehaald bij lange afstanden en een rustige rijstijl op de snelweg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2004 14:43 #644728 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Dank voor de feedback Jilger, dan is wat betreft de vario alles in orde.
Ik was wel heel erg verbaasd van het verbruik, volgens mij heeft een verdeler unit zeker invloed op het verbruik en of de electrode afstand hier ook wat aan bijdraagt weet ik niet zeker.
Ik heb eens aan de monteurs op mijn werk gevraagd wat een tacho relais nu eigenlijk doet dat wisten ze me niet te vertellen, wel dat het iets met stappen of pulsen te doen heeft?
Kan iemand zeggen wat het tacho relais regelt, en wat is een emvk ???, dat las ik ook al diverse keren, ik moet zien dat ik gauw wat lectuur bemachtig waarin ik zelf kan neuzen.
Groet,
Jan


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2004 08:01 #644729 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Uiteindelijk toch maar weer even naar mijn neef geweest en mijne heren euvel is gevonden en geelimineerd ghi.
Bleek een rot rubber slangetje te zijn vanaf de Emvk naar de carb, we hoorde hem vacuüm verliezen als ik de motor uit draaide, zuigend geluid als het rumoer van de motor stierf.
Nieuwe slang en klein beetje gas en hop zonder overmatig toeren geneuzel naar de 50 en alles erboven uiteraard.
Mijn neef opent trouwens zijn autobedrijf op 31-01-04, ik weet niet of ik dit mag mede delen vanuit reclame oogpunt maar het is dus autobedrijf “Punctueel”, gelegen aan de oergongswei 19b te Scharnegoutem 0515-439716, in Vriesland,dit even ter info mocht iemand in die buurt een eerlijk adres zoeken.

Ook de carb is nu schoon en CO weer afgesteld, ik moet nu zelfs het gaspedaal onredelijk ver intrappen om uberhaupt de overdrive in werking te stellen !, 248 km en nu nog meer dan een halve tank benzine te gaan, dit is incluis stad's kilometers woon/werk.
Er zitten nu ook nog twee nieuwe voorbandjes onder een actie van Viking voor 54 euro die ik niet kon laten gaan, eens kijken of ik deze kaal kan rijden zonder motorische probleempjes afgezien van het reguliere onderhoud.
Ik heb nog wel een klein vraagje, weet iemand hoe je zonder geweld de rubber kop van de schakelpook afhaald?????
Namelijk wil ik de schakelaar even bekijken en niet continu mijn neef hiermee vervelen, ik reed in Tobias zijn vario en deze maakte zonder tandenpoetsen op een veel hoger toerental geen enge geluiden.
Die van mij lijkt dus niet te ontkoppelen als ik dat goed zeg, mogelijk en misschien een draad breuk?
Later !
Jan


(Bericht gewijzigd door jan 340 op 27 januari 2004)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets