Wanneer is de koppeling op van een automaat

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2004 11:31 #644730 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Jan, hier nog even de update van mijn vario-perikelen. De mannen van de garage hebben nu ook geconcludeerd dat mijn auto te veel toeren maakt bij normale snelheden. Helaas voor de plaatselijke bemzinepomphouder, maar gelukkig voor mijn studentenbijlage wordt er nu ook wat aan gedaan.
De remschakelaar onder tankje van de stuur/rembekrachtiging is inmiddels vervangen. Dit had enig effect, maar nog niet het juiste. Waarschijnlijk is er een membraan naar z'n grootje. Vandaag wordt er verder gekeken, dus ik ben benieuwd. Toch wel leuk om te zien dat ze aan mijn auto van 500 euri's net zoveel aandacht besteden als aan een v70 van 55.500 euri's. Waarschijnlijk is het toch leuker aan een auto te sleutelen dan bij een auto met problemen alleen de nieuwe versie van windows XP for Volvo's te installeren.
to be continued....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2004 07:03 #644731 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Tobias, je zou voor de gein nog eens in die van ons moeten rijden, is nu optrekken als een schakelauto, pas als ik plank gas geef pakt ze over.
Het is nu gewoon hoe het zijn moet denk ik voorzover ik dat kan beoordelen natuurlijk.
Ze is rustig, ze is veel zuiniger, and much more fun to drive, vooral met de nieuwe bandjes ze stuurt nu net als die van jou.
Als je een Senseootje wil en het verschil nu wil weten en je bent in de buurt, gewoon even aanwaaien dan, is een wereld van verschil.
Ik moet alleen die verrekte schakelpook eens netjes los zien te halen zonder het naar zijn grootje te helpen volgens mij is die nog niet lekker, mogelijk slecht contact en of draadbreuk of dat kabeltje waar jij het over had.
Toen jij schakelde in jou vario met het toerental dat jij draaide op dat moment wilde ik eigenlijk mijn vingers in de mijn steken ha ha ha.
Maar tot mijn verbazing gebeurde er bij jou niets.
Als ik dat doe komen de tanden uit de uitlaat!@#

He ik hoor het nog,
groet Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2004 15:15 #644732 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Hoi Jan,

klopt, je geeft dan zelfs meer dan volgas.

de vacuum regeling werkt zo dat ie boven de 1800 toeren altijd terugschakelt, mits je hard remt, de bergrem aan hebt of het gaspedaal op de plank trapt.

het op de plank trappen voel je als een extra veerdruk. deze veerdruk komt pas in actie als de kabel naar de carburateur niet verder aangetrokken kan worden (volgas), en bestaat er eigenlijk uit dat de buitenmantel van de kabel meekomt.

groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2004 14:45 #644733 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Inmiddels is het euvel verholpen. Het bleek de kering (?) te zijn en niet het membraan. Ik ga hem morgen weer ophalen, ben benieuwd hoe hij nu rijdt. Was geloof ik nog redelijk goedkoop op te lossen. Wat minder is dat er ook 2 banden aan vervanging toe waren. Toch weer een dure grap!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2004 21:22 #644734 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Hoi ,Jan,
Bij mij zat dat draadje van de pook ook los maar dat was makkelijk te solderen was nl gebroken bij de schakelaar onder aan de pook.Daar beweegd het draade steeds als je de pook heen en weer doet.Gewoon even het kapje om de pook loshalen (een schroefje)en kijken of het witte draadje nog vast zit.
groeten, Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-01-2004 08:54 #644735 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Tobias,
wat koste je dat nu twee bandjes vervangen bij de dealer ?, ik was 54 euro kwijt voor twee voorbandjes van Viking incl balanceren bij mijn neef.
Rijd je 340 nu rustig ?

Wim, hoe haal ik dat kapje dan los?, en waar zit het schroefje ?.
Ik trok eerder het rubber kapje helemaal omhoog maar kon niets ontdekken, alleen een soort uitsparing in het metaal van de pook zelf.

Groet,
Jan


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2004 00:09 #644736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
jan,
Dat schroefje zit in het rommelbakje op de midden console voor het pientere pookje.
je haalt dan een deel kunstof rondom de pook los.Kan dan in zijn geheel omhoog je ziet dan de schakelaar zitten die de startbeveiliging van de automaat verzorgt.Daaraan zit ook het draadje dat van af de schakelaar boven op de pook komt.Een andere mogelijkheid is dat de vacuumklep die de koppeling bediend niet meer werkt. Als je de knop indrukt in de stand N moet je hem horen schakelen onder de motorkap (als iemand anders even voor je die knop wil bedienen)
groeten, Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2004 12:11 #644737 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Bedankt Wim,
daar kan ik wat mee, ik had al eerder dit gedeelte los om een lampje te wisselen voor het display, maar wist dus niet dat ik daar ook moest zijn om de pook te checken.
Ik heb dus eindeloos zitten pielen met het rubber gedeelte van de pook dat men in de hand heeft met schakelen.
Maar stel nu dat het direct onder de knop fout zit, hoe krijg je dat dan los ??????
Zodra ik kans zie kijk ik even.
Bedankt,

Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-01-2004 14:14 #644738 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wanneer is de koppeling op van een automaat
Hoi Jan,
Je weet dus waar je moet zijn dat het probleem in de schakelaar zelf zit lijkt me onwaarschijnlijk.Ik weet ook niet hoe die te demonteren. Je kunt de werking eerst even controleren met een lampje of een universeelmeter: als ik me goed herrinner lampje op het witte draadje en aarde moet uit gaan als je de knop indrukt (pook in stand N!)(contact aan)
groeten, Wim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets