Problemen met automaat 340 b.89

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-06-2003 22:26 #624771 door V300 register
Problemen met automaat 340 b.89 is gemaakt door V300 register
Sinds een paar dagen heb ik problemen met de automaat tijdens het schakelen van de "Drive" stand naar de "Neutraal" stand of "Reverse" stand. (en andersom). Ik hoor dan een schrapend geluid, alsof je een handgeschakelde versnellingsbak van zijn 1 in zijn 2 schakelt zonder de koppeling te gebruiken.

Ook hoor ik geregeld veel gerammel van de vario tijdens het stationair draaien. Sinds hetzelfde moment maakt de auto geregeld haperende bewegingen bij het afremmen of tot stilstand komen van de auto. Ik vermoed dat het iets te maken kan hebben met de vario.

Kan iemand me helpen???? Heeft iemand misschien dezelfde problemen (gehad) of weet iemand een goed adres in de buurt van Delft waar ik dit kan laten verhelpen?

M vr gr,

Joost

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2003 15:46 #644739 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met automaat 340 b.89
Volgens mij kon er wel eens iets aan het vacuumsysteem mankeren. Deze kan je zelf redelijk makkelijk controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2003 16:03 #644740 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met automaat 340 b.89
Kun je me vertellen hoe ik dit kan doen? Wellicht wil iemand mij helpen het probleem op te lossen?

Volgens de Volvo dealer moet er een minuscuul schakelaartje onder de drukknop van de automaat vervangen worden.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2003 07:53 #644741 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met automaat 340 b.89
Ik heb hetzelfde euvel gehad aan mijn auto.

Echter het schakelaartje in de "pook" was niet defect.

Onder de motorkap, ongeveer recht onder de rembekrachtiger (links dus) zit een vacuumschakelaar. (een wit kunststof kastje, met 2 vacuumaansluitingen en 2 elektrische.

Deze zet het signaal vanaf de schakelaar in de pook om naar een wel of niet vacuum op je ontkoppelingsmembraam.
Hier zitten 2 elektrische draden op, die je met een proeflampje kunt controleren.
In de P en N-stand moet hier spanning op staan, evenals wanneer je in D of R de pookknop indrukt.
Hiermee wordt dan vacuum op het ontkoppelingsmembraan gezet waardoor je koppeling goed vrijkomt, waardoor je geruisloos kunt schakelen tussen de standen P-R-N-D.

In mijn geval was de vacuumschakelaar defect/lek. Vervanging ervan gaat m.i. eenvoudiger dan het schakelaartje in de pook.

(Bericht gewijzigd door trenning op 17 juni 2003)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-06-2003 10:37 #644742 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Problemen met automaat 340 b.89
Bedankt voor jullie reacties. Ik zal het deze week controleren. Heeft het rammelende geluid van de vario ook hiermee te maken of is dat misschien iets anders? (riemen?)

Groetjes,

Joost
sinds kort lid van V3C


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets