remdrukschakelaar kaduuk

Lees meer
02-06-2008 22:33 #627536 door Anjo van den Akker
remdrukschakelaar kaduuk is gemaakt door Anjo van den Akker
afgelopen week heb ik een beetje geruzie met de remschakelaar, hij blijft af en toe na het remmen hangen waardoor de automaat in de bergremstand blijft staan. gruwelijk irritant en afremmen met de handrem ben ik inmiddels ook wel zat.

heb bij een onderdelenboer het volgende gevonden:
http://start.ikwilonderdelen.nl/images/thumb.aspx?p=PMPXRWRIRQRPQJRKTRSLRNRTRPRWSMSSRWRSRRRPSKROTJSOSKSJRUSKRXSJPKORONOPQRPKSJSRSKRRRJPMOKPNPLOVOJRUSORP&b=750&h=750&jpg=1

staat met benaming: "remlichtschakelaar"

in de vraagbaak beschrijft het elektrisch schema de RC oftewel "remcilindercontact"

zijn deze hetzelfde, of toch verschillend? en als ze verschillend zijn, welke moet ik dan hebben.

bvd anjo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-06-2008 23:36 #712712 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic remdrukschakelaar kaduuk
Bij de Volvo's die ik heb is het een type met vleugeltjes (bruinkleurig) en die draai je er in (vrij gemakkelijk). Daarmee kun je hem ook afstellen. Er is volgens mij voldoende ruimte voor diverse types. Belangrijkste is dat het rempedaal tegen het pinnetje drukt en bij remmen daarvan los komt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-06-2008 23:39 #712714 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
de schakelaar voor de vario is een heel apart Volvo 340 Variomatic - onderdeel.

- normale toestand = verbinding
- bij m??r dan 20 Bar remdruk = geen verbinding

een standaard remlichtschakelaar werkt precies andersom en schakelt al in bij een zeer lage overdruk (0,0en een beetje Bar)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2008 12:30 #712756 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
Waarom hebben ze dat zo gedaan wouter, als ik vragen mag? Dat het precies anders om werkt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2008 14:30 #712768 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
het geheel bestaat uit 3 verbreekschakelaars, die simpelweg in serie geplaatst zijn.

Dit is dus in "logische operatoren" (systeembord bij natuurkunde) uitgedrukt, een 'OF/OF' schakeling met 3 ingangen. De uitgang is het signaal 'terugschakelen'

Als je hiervoor maakcontacten (normally open) zou willen gebruiken, moet je 3 aparte circuits bedraden en op het centrale punt (tachorelais) de OF/OF functie naar 1 output omzetten dmv electronica of relais.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2008 20:53 #712827 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk
het was me al bekend dat het een verbreekschakelaar was, maar het rare vind ik als je die link volgt en rechtsonderin het plaatje kijkt dat het dus wel een verbreek-schakelaar is, hierdoor begon ik te twijfelen..

volgens de vraagbaak is de remlichtschakelaar een maakcontact, dus naar mijn weten moet bovenstaand produkt de goede zijn?

zo nee, waar kan ik de goede halen:D?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-06-2008 22:50 #712844 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
Er zijn schakelaars in de handel met een wisselcontact en instelbare schakeldruk, het irritante is de remvloeistof.Een hoop soorten afdichtingen voor bv water of hydro olie kunnen niet tegen remolie. Bovendien moet de schakelaar bestand zijn tegen minimaal 100-150 bar systeemdruk.
Beetje vervelend als bij een noodstop je schakelaar uit elkaar barst en dus je remdruk wegvalt. Welke schroefdraad heeft de originele schakelaar??
Als uiterste oplossing zou je een schakelaar met maakcontact kunnen gebruiken en er een relais achter zetten.
m.vr.gr.Eric

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
03-06-2008 23:08 #712851 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic remdrukschakelaar kaduuk

AvdAkker;57630 schreef : ..........afremmen met de handrem ben ik inmiddels ook wel zat......


hoezo afremmen met de handrem??? ik heb die schakelaar overbrugd en heb geen verschil gemerk er is genoeg rem kracht, zonder dat de bergrem in komt.
je zou eens naar je rem circuit moeten kijken, als je niet genoeg remkracht heb, waardoor je je handrem erbij moet gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2008 23:15 #712854 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk

2 Fast 4 U;57782 schreef : hoezo afremmen met de handrem??? ik heb die schakelaar overbrugd en heb geen verschil gemerk er is genoeg rem kracht, zonder dat de bergrem in komt.
je zou eens naar je rem circuit moeten kijken, als je niet genoeg remkracht heb, waardoor je je handrem erbij moet gebruiken


ik gebruik m'n handrem om af te remmen tov de voetrem omdat dan de vario niet blijft hangen in de overdrive, ik word er gek van om eerst heerlijk te cruisen met 2200 rpm @ 60kmh om vervolgens na een rood stoplichtje 4500 rpm @ 60kmh te moeten rijden... en ik heb de schakelaar nog niet doorgelust, ga ik wel zsm doen het is echt geen rijden zonder werkende remdrukschakelaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2008 22:34 #713275 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
De "mechanische" schakelaar bij het rempedaal bedient de remlichten en de "hydraulische" schakelaar op de hoofdremcilinder bedient de EMVK.
Ter vervanging van de "hydraulische" schakelaar kun je je licht eens bij een installatiebedrijf opsteken. Naar het schijnt is deze schakelaar gelijk aan de overdrukschakelaar van een bepaald type Vaillaint combi-ketel. Je moet alleen wel een verloopje gebruiken om de verschillende afmetingen schroefdraad met elkaar te laten accorderen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets