remdrukschakelaar kaduuk

Lees meer
09-06-2008 23:53 #713280 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk

variomagic;58222 schreef : De "mechanische" schakelaar bij het rempedaal bedient de remlichten en de "hydraulische" schakelaar op de hoofdremcilinder bedient de EMVK.


zover was ik al bij m'n 1e post in dit topic... omdat je via de link van die onderdelenzoeker bij een schakelaar aan komt met w?l een verbreekcontact (volgens het symbool) begonnen de twijfels, echter gezien het draad m12 x nog wat blijkt dit hem toch niet te zijn, heb afgelopen weekend m'n hoofdremcilinder vervangen en het moet een zender zijn met dito draad, ik meende dat bij terberg in de ZF 6WG211 versnellingsbakken een zender ging met dito draad, ben aan het uizoeken of dit klopt (heb de oude hoofdremcilinder liggen dus ik kan kijken of het past) en of de zender de juiste druk heeft (op de oude zender stond 20 bar) daarbij komt dat de zender verschillende drukken doorgeeft en niet schakelt, hier moet ik dan wel weer wat op verzinnen. ik weet dat we druksensors hebben die wel als schakelaar fungeren maar die zitten op het luchtsysteem en dat gaat zowieso maar tot 8 bar en buiten dat weet ik niet of die zender uberhaupt remvloeistof aankan. ik ben dus zeg maar bezig met een alternatief voor de standaard 20bar-verbreekschakelaar. mocht ik hier relatief simpel uit komen dan worden mijn vindingen uiteraard voor iedereen beschikbaar.

overigens na het wisselen van de hoofdremcilinder heb ik tijdelijk de draden voor de remdrukschakelaar doorverbonden, nog steeds heb ik last van het af en toe in hoge toeren blijven hangen, je raad het al: na vol gas geven. ik verdenk de kickdownschakelaar ervan te blijven hangen, echter een tijdje terug stond deze vast en toen heb ik hem schoongemaakt en teruggezet en toen heeft hij het weer 2 weken goed gedaan.. schoonmaken doe ik met een glasvezelpen (om het vuil van het koper te poetsen) heb nieuwe connectortjes aan de bedrading gemaakt (waren groen verweerd) en het mechanisme gesmeerd met een aantal drupjes kroon olie dus wat daar fout gegaan kan zijn??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2008 01:13 #713294 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
olie op contactvlakken?

dat geeft makkelijk storing...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2008 17:33 #713338 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk
ik kan het me eige amper voorstellen want het waren maar een paar druppeltjes, maar je weet het maar nooit, ik zal vanavond het hele kabeltje even demonteren en reinigen, contactvlakken opschuren, kabel aan carb zijde lichtjes smeren met vet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-06-2008 19:07 #713344 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk
contactvlakken moet je overigens niet met schuurpapier opschuren.

met zo fijn mogelijk polijstpapier of staalwol 4x0 (0000) is beter.
met schuurpapier krijg je krassen, daardoor makkelijk oxidatie en daardoor alsnog een slecht contact.


dit heb ik overigens ontdekt nadat ik al de halve rails van een modelspoorbaantje aan het wegschuren geweest was :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2008 19:13 #713345 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic remdrukschakelaar kaduuk
Oeps... daar heb je van die mooi schoonmaakblokken voor in de modelspoor wereld :) Gebruik ik inderdaad ook voor contact puntjes e.d.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-06-2008 21:24 #713377 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk

antiekeradio;58294 schreef : contactvlakken moet je overigens niet met schuurpapier opschuren.

met zo fijn mogelijk polijstpapier of staalwol 4x0 (0000) is beter.
met schuurpapier krijg je krassen, daardoor makkelijk oxidatie en daardoor alsnog een slecht contact.


dit heb ik overigens ontdekt nadat ik al de halve rails van een modelspoorbaantje aan het wegschuren geweest was :)


ik doe dat met een glasvezelpen, je beschadigd het oppervlak van het contactje totaal niet, maar hij word wel glanzend schoon, heb dit tot nu toe met alle contactjes gedaan waarmee ik bezig ben geweest, ook de printplaat op de klokkenwinkel kun je ermee oplappen zonder de print te beschadigen oid!

www.conrad.nl/goto/?product=811968

zoals je ziet, komt dit uit de elektronicawereld, m'n pa kwam ermee aanzetten en het is gewoon ideaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
06-02-2015 22:03 #955909 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic remdrukschakelaar kaduuk
Hoewel een heeeeeeeeeeeeeel erg oud topic, heropen ik het lekker toch:
Het is namelijk precies mijn huidge probleem.
Remdrukschakelaar blijft regelmatig hangen.
Na doorlussengeen problemen meer, maar liever weer een werkende erin.

Maar waar te koop?
Zijn er nieuwe te krijgen? Waar? Hoe heet het gezochte onderdeel?

Hopelijk is er inmiddels een antwoord beschikbaar op de in 2008 hier al gestelde vraag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-02-2015 22:47 #955913 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic remdrukschakelaar kaduuk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2015 22:49 #955914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic remdrukschakelaar kaduuk

AvdAkker;57630 schreef :
heb bij een onderdelenboer het volgende gevonden:
http://start.ikwilonderdelen.nl/images/thumb.aspx?p=PMPXRWRIRQRPQJRKTRSLRNRTRPRWSMSSRWRSRRRPSKROTJSOSKSJRUSKRXSJPKORONOPQRPKSJSRSKRRRJPMOKPNPLOVOJRUSORP&b=750&h=750&jpg=1


Bij mij doet de link het niet. Alleen bij niet, of bij anderen ook niet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
07-02-2015 20:28 #955933 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic remdrukschakelaar kaduuk
Spurt, die link is in 2008 gepost. Vandaar dat ik ook begon met opmerking dat het wel een heeeeeel ou dticket was.

Dank Anjo, voor de andere link.
Daar wordt gesproken over een Suco 0166 41213 2 012
Via deze link ledit ik dus af:
Merk is Suco
Type: 0166 Diaphragm pressure switches with spade terminals
Druk bereik NC = 10-20 +/- 1 bar (412)
Schroefdraad = M 10x1 cyl. (13)
Diaphragm material ? areas of application = EPDM Brake uid, ozone, acetylene, hydrogen etc. (2)
en Normally Closed (012)

Daar kunnen we wat mee dus!

Verder wel nog een vraag: ik meen dat de originele sensor schakelt bij 20 bar. Dan is dus de 10-20 of de 20-50 een optie.
Bovenin de range van de een, of onderin de andere. Heeft een van beiden nog een voordeel?

Gezien de ervaringen met de steeds inkomnde schakelaar, zou ik wrs de 20-50 kiezen, en de schakeldruk iets hoger stellen. Goed of slecht idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets