Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!

Lees meer
24-12-2011 10:35 #894131 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
een variomatic schakelt niet alleen maar op door riemlengte en juiste ligging in de poelies, als hij niet opschakelt dan zou ik eerst het vacuumsysteem controleren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2011 10:59 #894134 door Rin Nohx
Beantwoord door Rin Nohx in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
Hallo
Het vacuum heb ik al gecontroleerd en werkt. De riem ziet er goed uit. Als ik weet hoe breed die minimaal moet zijn dan weet ik of het zin heeft daar geld aan uit te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-12-2011 11:55 #894136 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
Als je geen schijfafstand kan meten, betekent het dat de riem niet strak genoeg staat.
als je riem zo lang is geworden dat je niet meer op kan schakelen, Moet deze vervangen worden. De riem kan wel nog goed uitzien, dus Mijn advies zou nog steeds nieuwe riemen zijn. Gr laurens

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2011 12:08 #894138 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
toch heeft niet opschakelen weinig met de riemen te maken, te kleine schijfafstand betekend dat bij vochtig weer de riemen door kunnen slippen vanaf stilstand, maar ook dat je bij pakweg 100kmh tot 800rpm teveel hebt.

effect van een niet opschakelende auto is dat je al bij 40/50kmh ruim 1000rpm teveel hebt

permanent terugschakelen is weer anders, dan draait het motortje ong 4500rpm vanaf 40kmh.

maw, wat ervaar je tijdens het rijden? en je hebt het vacuum gecontroleerd; ook de blaastest gedaan op de primaire versnellingsbak?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-12-2011 00:40 #894219 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
je weet dat de bevestigingsbouten van de secundaire 1 slag los moeten voor je de instelling kunt gaan veranderen?

als de secundaire idd helemaal op het eind van de gleuf zit, en je nog steeds geen schijfafstand kunt meten, zijn de riemen gewoon op, finito, klaar.

Wat dan belangrijk is, is of de loopvlakken van de schijven nog netjes zijn. Als daar veel roest en scherpe randen van loslatend chroom op zit, heeft het ook niet veel zin om nieuwe riemen te monteren maar kun je beter een complete ruil vario opzoeken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
30-03-2014 20:04 #943598 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Aandrijfriemen vervangen in 15 minuten!
Vandag deze methode ook gebruikt.
Werkte als een dolle, oude banden er zo af.

was echt nodig, waren aardig op:


Scheelt een stuk qua gelud, dus nu al blij mee.

Erop wilde lastiger, de oude banden waren echt een stukje langer.
De nieuwe Roflexjes wilden er pas op toen ik ook de secundair zo dicht bij mogelijk had gezet.
Dus voor wie het wil proberen: het werkt prima, maar los de secundaire alvast, dan gaat het wat makkelijker. En stellen moet je daarna toch!

Met de nieuwe banden echt een stuk stiller, zowel qua vario als qua toerental.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets