Hoge toeren nadat er achteruit gereden is

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-11-2012 21:08 #632401 door V300 register
Hoge toeren nadat er achteruit gereden is is gemaakt door V300 register
Beste lezers,

Ik heb een probleem met mijn 340 met variomatic.

Wanneer ik een stukje achteruit heb gereden is de kans groot dat hij vervolgens als ik weer vooruit rij heel veel toeren blijft maken en niet "doorschakeld".

Het lijkt wel of hij in de bergstand blijft hangen.

Wanneer ik de auto even uit zet en/of een stukje achteruit heb gereden doet hij het weer.

Waar zou dit aan kunnen liggen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2012 22:51 #918897 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren nadat er achteruit gereden is
Verdachte nummer 1: Tachorelais

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2012 23:43 #918898 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren nadat er achteruit gereden is
rem je harder dan normaal als je achteruit rijdt? kan zijn dat je hogedruk remschakelaar blijft hangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-12-2012 11:07 #918919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren nadat er achteruit gereden is
Het was de remschakelaar inderdaad, heb de gele en rode draad aan elkaar geschakeld. Nu doet hij het weer perfect.

Zal het problemen geven als ik hier te lang mee door rij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-12-2012 13:10 #918929 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren nadat er achteruit gereden is
ja, hierdoor kan het gebeuren dat je vario niet op tijd naar 'de 1' terugschakelt als je vanaf hogere snelheid in ??n keer stevig tot maximaal afremt naar stilstand.

dus bijvoorbeeld, op een 70 km weg met stoplichten, rustig aan komen tokkelen, en het licht springt op oranje. eerst denk je 'mwaaa haal ik wel, desnoods donker oranje' maar dan zie je ineens de flitskast staan... vervolgens sta je dus stil met een half opgeschakelde vario.
Om dan weer weg te rijden is moeilijk, want dat is net of je een schakelbak in de 3e versnelling wil laten wegrijden. Het kost dan ook meestal een hoop gestink van de koppeling.

alternatief 1 is rustig rijden zodat dit niet voorkomt
alternatief 2 is eerst de auto 10 meter naar voren duwen voor je weer probeert weg te rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-04-2013 10:38 #926497 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hoge toeren nadat er achteruit gereden is
Bedankt

Wouter;209045 schreef : rem je harder dan normaal als je achteruit rijdt? kan zijn dat je hogedruk remschakelaar blijft hangen.


Bedankt voor de tip, bij mij schiet ie in de toeren na harder dan normaal remmen. Zo eens op jacht naar de schakelaar en schoonmaken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets