Waar vacuümslangen kopen

Lees meer
03-05-2013 10:09 #927973 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Waar vacuümslangen kopen
vermoedde ik ook al. maar de vraag was er, het spul ligt er. dus ik dacht: even kijken :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2013 12:18 #927977 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar vacuümslangen kopen
Als die synflex leiding nooit vergaat (de benzineslangen houden het ook lang vol) dan is het inderdaad niet echt nodig, al zou ik zo'n zwarte slang wel mooier vinden staan onder de motorkap :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-04-2014 21:26 #944093 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar vacuümslangen kopen
Binnenkort wil ik alle vacu?mslangen gaan vervangen en daarbij in eerste instantie de synflex leidingen laten voor wat ze zijn, begin nu wel weer te twijfelen...zwart is ook wel erg fraai onder de kap vind ik, i.p.v dat bruin/gelige.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
15-04-2014 10:11 #944096 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Waar vacuümslangen kopen
Welk bruin/gelige? En waar haal je Synflex?

Denk dat dit ook voor mijn 340 geen kwaad kan...
Heeft iemand toevallig het boodschappenlijste voor deze klus (of is er een garagescene/howto van?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2014 14:11 #944104 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Waar vacuümslangen kopen
mijn stage bij daf is nu meer dan een half jaar afgelopen, dus ik zou niet meer aan die leiding kunnen komen. Anjo gaf al aan dat het geen bijzonder spul is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2014 15:08 #944107 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar vacuümslangen kopen
Nee precies, en omdat Anjo dat aangeeft denk ik in dat soort gevallen zoals zo vaak; "Google is your best friend".

Precies wat ik dan ook zal gaan doen, eens zien of dat ergens voor particulieren verkrijgbaar is.

Even voor de duidelijkheid, om misverstanden te voorkomen; de rubber vacu?m slangen zijn degenen die aan slijtage onderhevig zijn, niet de synflex leidingen (alhoewel alles kapot kan natuurlijk, buiten slijtage om)

Het leek mij alleen wel wat om als ik toch aan de gang ga met de vacu?mslangen, ook de synflex stukken te vervangen, met name die naar mijn mening lelijke donkergeel achtige stukken.

Als ik er aan kan komen zal ik dat natuurlijk even vermelden hier (hopelijk zijn er nog anderen die ook niet vies zijn van de digitale handen uit de mouwen steken)

Wie weet moeten de benzine synflex leidingen er dan ook nog wel eens aan geloven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2014 15:13 #944108 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Waar vacuümslangen kopen
ik heb een keer meegemaakt bij Erik (en hij had me er voor gewaarschuwd) dat een stuk zomaar doorbrak toen ik zo'n rubber deel eraf wou halen. Het materiaal gaat dus wel achteruit over de jaren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-04-2014 15:50 #944109 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar vacuümslangen kopen
Goed om te weten, ik kan wel voorstellen dat het wat brozer word omdat de weekmakers in zo'n product vervliegen na zoveel jaren.

Toch een goede technische reden om hier naar op zoek te gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets