tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2013 14:46 #632922 door V300 register
tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix is gemaakt door V300 register
Jongens, ik heb een zelfveroorzaakt puzzeltje. misschien weet iemand zo
wat ik kan doen.

van het weekeind heb ik de renix alsnog in de dikdaf geplugd, unit hoort
bij de eerder gemonteerde donormotor B14.4. Om het makkelijk te maken en ook om bij renixdefect onderweg snel terug te kunnen pluggen heb ik de oude stroomverdeler en bobine gewoon laten zitten.
Voorheen bobine geschakeld + gaat nu naar renix +, renix - heb ik aan massa geschroefd, puntjes hangen nog loos aan de bobine. Motor deed het direct en loopt mooi rond ECHTER het tachorelais schakelt niet meer, want uiteraard geen puntjessignaal meer?
Dus met dubbele toeren naar het werk vanochtend, au mijn oren en technisch gevoel...

Hoe los ik dit op, moet die ''toerental'' draad van het tachorelais op de rpm meter draad van de renix? Ik wil natuurlijk de bobine verder stroomloos zetten om verlies tegen te gaan, ziet het tachorelais de bobinespanning als pulsgever? Dan lukt dat niet.
Helaas heb ik geen elektrisch schema van een renix 340 om te kijken hoe ze dat hebben bedraad. Zomaar wat proberen blaast mogelijk het tachorelais op.

Wie weet het?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2013 15:01 #938627 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
ja, gewoon aan de toerental draad van de renix koppelen en het werkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2013 17:29 #938632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
Jammer dan het werkt niet.
Naar huis op de oude installatie zoals voorzien.
,schema van mijn auto zegt punt 8 relais aan onderbrekercontact is gelijk aan min bobine.
Dus rpm draad renix daaraan hangen zou moeten werken, niet dus.

Als de renix reaggert op positieve pulsen nl door de bobine heen dan kan het ook niet werken zonder de bobine. Dat blijkt ook uit mijn huidige opbouw. Puntjes zitten nog gewoon op de plek aan het tachorelais, bobine plus los en het werkt niet meer.
Hoe zit dat in een originele renix auto???
Pullup weerstand of nog ingewikkelder?

Op de bekende inbouwpagina mbt die coupe wordt een aansluitschema aangekondigd, helaas nog niet geplaatst.
Daar zit toch echt een tachorelais op een auto zonder puntjes... Werkt die wel??

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-10-2013 23:25 #938649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
ja, dat is mijn coup?. daarom weet ik ook dat het gewoon werkt als je op de toerental aansluiting van het tachorelais alleen maar de toerental draad vanuit de renix module aansluit (en eventuele toerentellers etc)

niet de bobine aangesloten laten zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-10-2013 08:02 #938651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
Ik zal er van het weekeind nog eens nader naar kijken, bedankt voor de info.
Bobine is overigens wel losgekoppeld maar de puntjes hangen nog aan de draad misschien is dat de fout. Of de rpm uitgang van de renix is rip.
Ding rijdt eigenlijk prima met het ouwe systeem, misschien moet ik die trucendoos maar gewoon terug op de plank gooien :hmmz2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2013 07:34 #938664 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
The day after: alle bobinekabels losgegooid, alleen de tachodraad doorverbonden met de rpm uitgang en het werkt. Stationair toerental zakt nu tot bijna afslaan (was net met de oude installatie perfect afgesteld) dus dat moet weer even opnieuw.
Bedankt voor de tip Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-10-2013 22:09 #938691 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic tachorelais krijgt geen signaal na inbouw renix
mooi! goed om te zien dat het gelukt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets