Klakkend geluid onder auto

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-11-2013 21:09 #633009 door V300 register
Klakkend geluid onder auto is gemaakt door V300 register
Ik ben een leek en rijd in een volvo 340GL variomatic 1.4 uit 1990 tot op heden redelijk probleemloos (139.000km) doch de laatste weken bespeur ik een probleem en dat gaat als volgt:

Auto start altijd meteen (goede accu) en loopt soms wat haperend. Afijn, de auto trekt goed en loopt lekker en (als voorbeeld) nader ik een file ...langzaam rijdend en stilstaand verkeer ..laat ik het gas los en de auto uitrollen maar kan dan weer even langzaam optrekken, ontstaat onder de auto een klakkend geluid ...alsof er iets los zit dat ergens tegen slaat.

Volgens mij is het een mechanisch iets en moeilijk te beschrijven. Dan moet ik weer remmen en maakt de auto een schokkende beweging en terwijl de auto uitrolt weer dat klakkende/rammelende geluid. Trek ik op komt het wel eens voor dat de auto hort en stoot.

De auto heeft in april een grote beurt gehad maar deze maand heb ik toch de bougies, de verdeelkap en de rotor vervangen; de ANWB heeft de caburateur schoon gemaakt en het luchtfilter gecontroleerd.

Als leek hoop ik het probleem zelf op te lossen en zoals gezegd, ga ik boven de ca. 20km constant rijden is er geen probleem ...meestal als ik het gas loslaat bij stapvoets rijden ontstaat het geluid en hort en stoot de auto.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn?

Is doorrijden af te raden?

Bvd,
Hans
Heerlen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-11-2013 21:36 #940102 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Klakkend geluid onder auto
Hallo Hans,

Bekend euvel bij dit type variomatic. Het kan te maken hebben met een afstelling;