Diagnose en storingzoeken aan de CVT
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Controle Vacu?msysteem is in orde.
- Controle van de EMVK geen reactie want geen stroom
- Controle Elektrische schakeling
De eerste 3 metingen doen we met aan de ene draad het gegeven punt op de connector, en de andere draad aan de minpool van de accu.
- punt 4: massa (weerstandsmeting. Ideaal = 0 Ohm)
- punt 5: voeding (spanning meten. Ideaal = volle accuspanning)
- punt 6: massa bergrem schakeling (weerstandsmeting. Ideaal = 0 Ohm)
Dit alles is in orde.
De bergrem schakeling bestaat uit 3 schakelaars.
- Dit zijn achtereenvolgens de Bergremschakelaar,
- de Hogedruk Remschakelaar,
- en de Kickdown Schakelaar.
Nu snap ik niet helemaal hoe je deze 3 schakelaars kunt testen met de multimeter, waar te plaatsen en zo
Printplaat Tachorelais heb ik na gekeken, maar kan geen benoemingswaardigheden vinden, daarbij heb ik een tweede Tachorelais, ook aangesloten maar geen werkend Emvk.
Controle Elektrische schakeling bij elektrisch probleem met opschakelen
Emvk uit elkaar geschroeft en een revisie kit toegepast + de diode vervangen.
Een spoel heb ik vervangen, koperdraad geknapt.
Enige tijd terug is de koppeling afgesteld. (plaatjes er tussen uit)
Ik heb graag hulp nodig
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Misschien kun je het probleem nohg eens beschrijven (of een link naar topic waar het beschreven staat?).
Schakelt ie niet op, of niet af, of beiden?
Wat betreft de bergrem: het is een 12V spanning die langs 3 schakelars in serie komt. Schakelaars staan normaal dicht. Knop om, hard remmen of kickdown zorgen voor verbreking, en dus spannigsval.
Dit zou je bij de EMVK moeten kunnen terugmeten op de electrische aansluitpolen. Hier staat ook 12V op, of niet.
Belangrijk om na tegaan of of de EMVK wel spaning krijgt aan beide zijden.
OPschakelzijde moet spanning krijgen als toerental boven 1900 rpm komt.
Terugschakelen door bv de bergrem etc.
Als hier geen 12V op komt, gaat de EMVK niets doen.
Is er wel prik en schakelaarbaar met bovenstaande scenarios), dan krijgt ie iig de juiste input maar is EMVK stuk. Zo niet, andersom?
Anyway, ik zou beginnen met te kijken of er wel/niet 12 V komt bij EMVK onder de juiste scenario's. Wat ook goed werkt is delen (tijdelijk) uitwisselen met werkende delen bv lenen eiuit goede wagen. EMVK en tacho zijn relatief makkelijk uit te wisselen. Door ruil toets je de defecte deel in goede auto, en goede deel in defecte auto. Zo kun je delen uitsluiten.
Klinkt wel als een mooie casus voor de diagnose dag, maar kan me voorstellen dat je niet tot 13 maart wil wachten of zo niet naar Bleiswijk wilt rijden.
Succes en hou ons hier op de hoogte!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
(en dat het klopt..., heb er ook mee gestoeid, maar ben geen expert)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 214
Ik ga er even van uit dat je de bergrem niet bij 130 hebt in geschakeld. Dat is nl erg af te raden naar het schijnt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Deze werkte bij mij namelijk absoluut niet, voordat ik de klepjes ingekort had. De klepjes sloten de boel namelijk al af voordat ze ingeschakeld waren.
gr
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Als dit toch volts zijn, dan..
met lopende motor? dat je dynamo niks nuttigs doet
zonder lopende motor? dat je accu (voor startbegrippen) leeg is en wellicht versleten.
Maaarrr... als dit toch de weerstand in Mohm is van de spoeltjes van je EMVK: die zijn doorgebrand en open en zullen niet veel meer doen.
extra tip: hou rekening met de diode, meet in 2 richtingen. opzich is 10 Mohm al een raar iets om te meten in een dergelijk systeem. een OL zou logischer zijn.
(ook met diode)
Hoe en waarover heb je dit gemeten?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.