CVT "schakelt niet op"

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-09-2015 21:48 #958357 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT "schakelt niet op"

volvofiel;237558 schreef : dafhobby/born built beauties


Thanks, zie echter geen specifieke kabel voor een 340 1.4 CVT... Wel die van bijvoorbeeld een 343, misschien dat ik die uit elkaar kan halen? Het gaat me in principe alleen om de schakelaar, de kabel kan ik zelf maken. Is zo'n schakelaar van een 343 verder hetzelfde als die voor een 340?

Misschien nog andere adressen/ slopers die eventueel zo'n kabel hebben? Mag ook een goede gebruikte zijn :yeah:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2015 11:34 #958358 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT "schakelt niet op"
De mijne is nog niet zolang geleden op net dezelfde plaats gebroken. De veer duwt de kabel dan naar buiten en opeens sta je constant gas te geven!
Ik heb er nog ??n van BBB kunnen bemachtigen, maar hij had er nog slechts ??n extra liggen en ging die houden om ze eventueel te laten namaken. Bij Volvo zelf vang je bot en in een sloper kabel had ik niet zoveel zin omdat die waarschijnlijk ook weer op dezelfde plaats ging falen en dit toch wel beangstigend is!

De kabel zelf maken? Hoe zou je daar aan beginnen? Ik heb nog heel even gedacht aan lijmen, maar die veer zet veel te veel druk om dit met een gerust geweten te doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2015 12:47 #958359 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CVT "schakelt niet op"
Lijmen werkt niet nee. Heb een aantal jaren terug een gebroken kabel gehad op het circuit, toen heen en weer naar huis gereden om een vervangend onderdeel van aluminium te draaien en die doet het nog steeds prima. Als je de oude kabel naar me opstuurd kan ik eventueel aankomend weekend wat voor je maken maar gezien die van mij een handbak was weet ik nog niet of ik het kickdown gedeelte werkend ga krijgen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-09-2015 15:24 #958360 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic CVT "schakelt niet op"

AvdAkker;237568 schreef : Lijmen werkt niet nee. Heb een aantal jaren terug een gebroken kabel gehad op het circuit, toen heen en weer naar huis gereden om een vervangend onderdeel van aluminium te draaien en die doet het nog steeds prima. Als je de oude kabel naar me opstuurd kan ik eventueel aankomend weekend wat voor je maken maar gezien die van mij een handbak was weet ik nog niet of ik het kickdown gedeelte werkend ga krijgen


Heb gisteren van POM een nieuwe behuizing voor de kickdown-schakelaar geprobeerd te maken. Ging goed, totdat de lange kamerbeitel hapte... Vanochtend via "Volvo300onderdelen" een kabel van een 343 gekocht, deze is wel wat korter dan die van een 340, dus ik heb hem gebruikt om de schakelaar uit te wisselen. Net gemonteerd en hij werkt weer perfect, beter dan tevoren.

Allen bedankt voor de handige info op dit Forum :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-09-2015 18:42 #958364 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic CVT "schakelt niet op"
Dat is inderdaad waarom ik voor aluminium koos ipv POM :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets