Hels kabaal bij 'schakelen' automaat

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-02-2016 17:19 #633971 door V300 register
Hels kabaal bij 'schakelen' automaat is gemaakt door V300 register
Hoi,
Mijn 340 uit '91 heeft moeite met het 'schakelen' van de pook.
Het is een automaat en het is moeilijk om hem van P naar R of D te krijgen hij 'schiet er dan uit' of zoiets want hij maakt dan een hels kabaal alsof hij ergens langsschuurt, ook van D terug naar N lukt vrijwel niet en ALS het lukt schiet ie er somsook uit.

Ik ben geen autotechnicus, misschien relatief makkelijk verholpen worden?

Bij voorbaat dank voor jullie hulp!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2016 19:25 #963257 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
dit komt door overmatige speling op de schakelstang, op de schakelstang; boven de versnellingsbak zit een busje dat met de tijd uitslijt of zelfs verteerd, vaak is het vervangen van dit busje voldoende om het probleem te verhelpen.

dit busje is verkrijgbaar via bornbuiltbeauties

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2016 19:58 #963263 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
die Volvo van mij ook 1991 heeft het zelfde probleem.dit is toch super dit forum

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-03-2016 20:21 #963331 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
busjes

hallo kan iemand mij ook even uit leggen hoe ik die busjes vervang. heb nieuwe besteld bij bornbuitbeauties.prima service trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2016 09:56 #963332 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Ja en vervangen he, dat busje zit op de schakelstang bij de primaire kast. As eruit schuiven is 2 tellen werk en dan vervangen op de schakelstang.


En als je lid bent het gewoon een keer doen op de sleuteldag. Eigenlijk moet je lid worden, kijk mijn auto staat stil daar is het een beetje zonde voor, omdat ik hem anders op een trailer moet vervoeren naar een sleuteldag, maar met een rijdende 340 is lid worden echt een must. Dat scheelt namelijk gewoon heel veel geld.

Ik heb dit bij de Volvo dealer ooit eens laten maken, 150 euro. Probleem NIET Opgelost. Ga je klagen, tja ja, dat heb je met die oude auto's he, daar kunnen wij geen garantie op geven. Het is niet dat ze het niet willen, maar deze auto is inmiddels zo oud, dat sommige dealers het gewoon weg ook niet meer weten. Je moet gewoon geluk hebben dat er een chef werkplaats rondloopt die die auto's vroeger jaren lang gemaakt hebt. Anders ben je aan de goden overgeleverd... Nu sloeg hij wel telkens uit bij achteruit rijden en schokte hij een beetje, dat was wel verholpen, en ik had er niet eens omgevraagd. Maar goed, wie wil nu een auto die afslaat bij het achteruit rijden. Ik niet in elk geval...

Wat ik bedoel te zeggen is, bij deze club zit de kennis. Veel meer dan bij de meeste dealers of garages. Al zullen er ook zijn, die het wel weten. Dat zeg ik niet. In zijn algemeenheid.

Anjo komt langs, trekt die as eruit, duwt er een nieuwe schakelstang in (Die had ik zelf geregeld voor de duidelijkheid) en nooit geen probleem meer gehad.

En dan nog wat, als je met dat kabaal blijft schakelen kun je dadelijk ook nog een klusje primaire vario vervangen er aan toevoegen. Dat geschraap is echt slecht voor de bak. Zo snel mogelijk maken dus. Mijn advies met een rijdende Volvo, lid worden, naar de sleuteldag gaan.

Ik heb hem nu in de garage staan, en ik merk nu al dat relatief simpele klusjes zoals een kering vervangen wel lukken, maar heel veel tijd en stress opleveren vergeleken met een sleuteldag waar af en toe iemand langs komt die het klusje al 100 keer gezien/ uitgevoerd heeft. Dat scheelt echt.

Je hebt een rijdende Volvo, dan is lid worden een must, en scheelt je erg veel geld. Voor mij ligt dat anders, kan moeilijk die wagen elke keer meenemen op een trailer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-03-2016 19:04 #963334 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
busjes

ok het is dus een kleine ingreep begrijp ik. ben rijdend lid dan ik maar beter even wachten tot een sleuteldag,

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-11-2016 12:39 #965552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Enkele weken geleden heb ik de 340 die hier nog in het bezit was van Witte Tornado overgenomen! De busjes die vervangen moeten worden kreeg ik van hem erbij ;)

Nu wil ik die graag zo snel mogelijk vervangen en wacht liever niet tot de volgende sleuteldag. Heeft iemand nog een tip voor mij waar ik dit kan laten doen?

Liefst in de buurt van Amsterdam, maar als ik wat verder moet rijden voor iemand met de juiste kennis dan doe ik dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-11-2016 12:57 #965553 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Garage van Vliet in Leidschendam, hebben we normaal eens per jaar ook een sleuteldag.
Die weten alles nog op het gebied van de CVT.

Hun website is bijna niet te vinden via google, hierbij linkje:
www.vanvlietcars.nl

Succes :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-11-2016 22:11 #965583 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Dag Steven, bedankt voor je antwoord. En bedankt voor de garagetip! Ik heb trouwens net een mail gestuurd aan Erik van Oostveen met de vraag of hij nog een vervangende startmotor heeft liggen voor mijn 340. Ik kreeg de tip van Robbert Jan om met Erik of met jou hier contact over op te nemen. Mijn auto zegt nl 1 op de 5 keer 'klik' als ik hem probeer op te starten. En dan moet ik de auto een paar keer heen en weer rollen voor die weer wil starten. Ik heb al veel gehoord over jullie werkplaats en ik hoop dan ook dat jullie nog een startmotor hebben ter overname. Met vriendelijke groet, Simon
p.s. ik hoorde van Robbert Jan dat we elkaar op de Koffieklets en kofferbakverkoop net hebben misgelopen. Wij kwamen dan ook pas in de middag aanzetten. Maar gelukkig nog op tijd om lid te worden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-11-2016 22:33 #965666 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Hels kabaal bij 'schakelen' automaat
Er zou een startmotor afgelopen weekend via het alternatieve postnet bij Steven terecht gekomen moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets