Verschillen in cvt volvo 66 340

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2017 18:14 #634439 door V300 register
Verschillen in cvt volvo 66 340 is gemaakt door V300 register
Kan iemand mij vertellen of er verschillen zitten in het vario systeem van de 66 tov de 340. Ben bekent met de verschillen in vacuum aansturing. Wil graag alles met een zo laag mogelijke storings gevoeligheid hebben. Bij mijn huidige vario zit wat roest op de schijven. Wil graag weten of er bij 340 delen sterker zijn, voordat ik alles los ga slopen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2017 21:13 #966843 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen in cvt volvo 66 340
Ik dacht dat de variomatic op zich zelfs uitwisselbaar is tussen een 66 en een 340. Waar je sowieso wel mee zit is dat de veren en gewichten in de variomatic (die zorgen voor het van elkaar af bewegen en naar elkaar toe bewegen van de poullies) afgestemd zijn op het motorblok. Aangezien een 66 geloof ik een 1.1 of 1.3 motor heeft en de 340 een 1.4 zullen deze gewichten en veren voor de sturing van de vario afwijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-03-2017 00:07 #966860 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Verschillen in cvt volvo 66 340
De membranen van de 340's met zo'n 1/3 mitsubsidie-tekentje erin zijn wel wat duurzamer.
Verder zijn er kleine verschillen, zoals de glijlagers van de gewichten intern van de primaire zijn anders en de secundaire "klemkracht" schijnt iets anders te werken. Kleine verschillen waar je geen zorgen over hoeft te maken.
Heb jaren met een 340 bak in een 66 gereden en andersom. Bij normaal gebruik geen probleem.
Wel het "vliegtuig"/ophanging aanpassen, want dat is niet uitwisselbaar en volgens mij was de aansluiting in de tussenas en price-as ook anders.
Maar dat ligt aan je gehele setup, ga je de gehele trans-axle over zetten of enkel in delen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2017 14:34 #966932 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verschillen in cvt volvo 66 340
met wat aanpasingen aan het subframe kun je in principe de tandwielkasten van een 340 vario onder een 66 hangen.

De Volvo 340 CVT's na/vanaf MY 1978 zijn op vele details beter en robuuster uitgevoerd dan de Volvo 66 exemplaren.

Wel rekening houden met het feit dat de vertanding van de aandrijfas anders is, dus de koppelingsas en primaire aandrijfas moet je ook mee overzetten. (alleen maar beter want ook die vertanding is veel degelijker)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets