EMVK metingen. Vanwege te veel toeren draaien motor.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2017 09:36 #971826 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK metingen. Vanwege te veel toeren draaien motor.

volvomania;246448 schreef : Misschien de volgende keer die van BBB proberen ......nog nooit problemen mee gehad.


Dat was ook het idee.
Ik had destijds een bijna nieuwe EMVK van een sloper gehaald, welke nog goede rubber dopjes had/heeft. Tot nu toe doet die het goed.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2017 17:42 #971837 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic EMVK metingen. Vanwege te veel toeren draaien motor.
In mijn geval zit er een gereviseerd exemplaar met het BBB setje in, maar goed, dat had ook verder geen verschil met hoe hij voor de revisie liep.

Feitelijk was mijn EMVK daarvoor ook al goed, deed het om dingen uit te sluiten. Zal nog eens verder moeten zoeken.

Eerst maar eens preventief keerringen en doorvoerpotjes van de primaire vervangen. Dat heb ik nog niet gedaan namelijk, ook al lijkt het met blazen in mijn geval lek dicht te zijn. Wil het toch uitsluiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-07-2017 00:59 #971865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK metingen. Vanwege te veel toeren draaien motor.

Steven340;246461 schreef : Eerst maar eens preventief keerringen en doorvoerpotjes van de primaire vervangen. Dat heb ik nog niet gedaan namelijk, ook al lijkt het met blazen in mijn geval lek dicht te zijn. Wil het toch uitsluiten.


Daar zou ik het op steken in ieder geval!! Kan goed zijn dat het al rijdend/draaiend/trillend toch niet zo goed dicht is als je dacht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-07-2017 23:34 #971874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic EMVK metingen. Vanwege te veel toeren draaien motor.
Jep... bij mijn 340 destijds ook alle standaardverdachten (emvk, tacho, schijfafstand) nagelopen en gerepareerd, dat maakte het telkens iets beter maar niet voldoende, en inderdaad bleek het een doorvoerpotje te zijn.

Die eerste keer rijden in een variomatic die schakelt zoals het hoort: wat een verlossing. Maar dat terzijde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets