- Berichten: 97
Diagnose opschakelprobleem
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Als je 'Suco' als zoekopdracht invoert kom je er denk ik wel.
Natuurlijk ben ik ook meer dan bereid je persoonlijke uitleg hieromtrent te geven in een barbecue consult.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wouter76;250592 schreef : Natuurlijk ben ik ook meer dan bereid je persoonlijke uitleg hieromtrent te geven in een barbecue consult.
Daar hou ik me voor aanbevolen Wouter. Weer iets nieuws om los te laten op de vario, gaaf!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ouwe tachorelais NIET wegduvelen want dat is vast nog te fiksen: heb je een werkende reserve
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Roderik Schaar
- Offline
- Nieuw lid
General Custom;250577 schreef : Probeer eerst eens om de 2 aansluitingen van de remdrukschakelaar door te verbinden. Omdat het een normaal gesloten schakelaar is omzeil je deze op die manier. Is het probleem nu weg, dan is je 'nieuwe' gebruikte schakelaar ook defect.
Aangezien die schakelaars vaker kapot dan werkend zijn, én de symptomen die je beschrijft exact passen bij zo'n defecte schakelaar, acht ik de kans aanwezig dat hier nog steeds het probleem zit.
De volgende test is om de bergremschakelaar te bedienen (bij max. 50km/h) als de auto het beschreven probleem van niet opschakelen vertoont. Reageert de auto hier niet op dan zit je probleem in het circuit bergrem/kickdown/remdrukschakelaar. Reageert de auto wel dan zit je probleem waarschijnlijk in het tachorelais.
Met deze tip, die helemaal paste bij mijn 340, vanochtend de auto weer heerlijk soepel rijdend gekregen, dus dank je wel! :worship:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zebo010;256406 schreef : Met deze tip, die helemaal paste bij mijn 340, vanochtend de auto weer heerlijk soepel rijdend gekregen, dus dank je wel! :worship:
Graag gedaan :y::V300:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 208
Zebo010;256406 schreef : Met deze tip, die helemaal paste bij mijn 340, vanochtend de auto weer heerlijk soepel rijdend gekregen, dus dank je wel! :worship:
Bedenk wel dat de remdrukschakelaar een functie heeft: bij een noodstop geforceerd terugschakelen zodat je vlot weer weg kunt rijden. Met het doorschakelen van deze schakelaar omzeil je dat, en bij een noodstop schakelt ie niet meer (zo snel) terug. Gevolg is dat je in een groot verzet stil komt te staan en daarin dus ook weer weg moet zien te rijden. Dat kan lastiger zijn, en zelfs gevaarlijk als je niet op tijd meer wegkomt voor die aanstormende trein...
In de praktijk valt het misschien wel mee, maar je bent nu dus gewaarschuwd!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 208
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.