- Berichten: 208
Volvo 345 komt niet van zijn plek
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
En dan nog even ten overvloede, maar toch: uiteraard de auto stevig en veilig met de kont omhoog zetten, en de banden los van de grond. DAn kun je veilig eronder kijken wat er wel /niet mee draait bij al die verschillende scenarios, en het aanlopen van remmen ook voelen.
De meesten doen dit natuurlijk al correct, maar kan het beter een keer te veel zeggen dan te weinig. (al is het maar om de zorg te ontlasten, dat is tegenwoordig erg in en erg nodig).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
meestal is de storing andersom: krakend schakelen omdat ie NIET ontkoppelt wegens los draadje. misschien maakt het losse draadje sluiting naar massa daar ergens onder die niet zo pientere pook.
motor uit contact aan in N: drukknop indrukken zonder de pook te bewegen. ''klokt'' er dan wat in de motorruimte? (= vac ventiel)
ja: elektrisch alles heel, probleem zit in vac ventiel of vacuumcylinder & co en wel zo dat ie ontkoppeld BLIJFT (wel apart hoor...)
nee: eerst op losse kabeljacht.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
extra check als aanvulling op de bovenstaande test: motor stationair draaiend, pook in N, knop drukken. verandert het toerental dan? ja: vaccuumklep in orde, mogelijk vacuumcylinder stuk of vast. nee: vaccuumklep stuk.
succes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
We hebben aan het systeem niks geks kunnen ontdekken. Dat wil zeggen: de slangetjes zijn vrij van scheurtjes en zijn correct aangesloten, de variobanden zijn in goede conditie en het variosysteem draait vrij, de remmen achter moeten worden schoongemaakt maar de wielen draaien vrij. Ook het witte kastje met de twee rubber dopjes aan het schutbord zuigen aan bij inschakelen en ook het toerental wisselt met inschakelen van de verschillende verzetten.
Na wat geknars pakte de automaat de draad weer op en is er zowaar een rondje gereden met de 345. Tijdens hrt rijden geen bijzonderheden. Het typerende zingen van de banden, het oppakken en accelereren ging allemaal prima. Later wilde we de auto weer naar binnen rijden, maar toen deed 'ie weer niks en ging hij ook niet in P. Na de auto opnieuw gestart te hebben en ingeschakeld te hebben wederom een bokkig geluid en pakte de automaat weer op.
Hierna hebben we de carburateur losgehad om het spruitstuk te controleren. Deze lekt namelijk (in plaats van het typische B14 geluid klinkt deze 345 als een Harley Davidson V-twin ). We hoopte er te zijn met wat boutjes aandraaien maar we moeten de volgende keer toch aan de slag met een nieuwe pakking en misschien zelfs een nieuw spruitstuk. Afijn, wordt vervolgd.
Na alles teruggemonteerd te hebben schakelde de bak keurig van N naar D, maar R en naar P bij het wegzetten.
In verband met de avondklok wederom niet verder kunnen gaan met sleutelen. Volgende keer zal ik een video maken van hoe alles klinkt en loopt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Bevind zich onder de rembekrachtiger.
Lijkt erop dat deze toch nog af en toe blijft hangen waardoor hij niet altijd wilt wegrijden.
Dat kan in de knop van de pook zitten, (alsof je altijd de knop ingedrukt houdt) of in de klep zelf.
Deze bedient de balg die aan het koppelingshuis zit en trekt de drukgroep verder naar achter.
Je hebt de carburateur losgehaald?
Als de motor goed liep heb je je een hele klus op de hals gehaald.
Het zijn rampe dingen om weer goed valse lucht dicht te krijgen. Zelfs met nieuwe pakkingen.
Raad je nu aan de carburateur op een freesbank te vlakken (niet een glasplaat en schuurpapier, want geloof me dat is niet voldoende)
Spruitstuk is prima los te halen met de carburateur er nog op.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Over de carburateur geen zorgen. Dit is zeker niet de eerste 340. Deze moet toch nog worden nagelopen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Kijk hier:
gromsound.mfbfreaks.com/autos/daf77.htm
bij juni 2008.
de oplossing staat er ook onder. volgens de officiele ovlov reparatieinstructies kan je die zooi van buitenaf vervangen (achter dat ronde dekseltje aan de zijkant). dat wist ik toen nog niet dus moest de hele primaire opensleutelen om te zien wat er loos was.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.