Stel nou, dat ik een oude volvo dagelijks wil rijden...
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De idiote wielbasis (de wielen staan praktisch op de hoeken) maakt het een erg stabiel karretje waar je lekker mee kan gooien en smijten...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
KA hebben we er een paar van gehad. Wegligging is geweldig.
Maar dat is niet wat we zoeken (overigens gaan we pas kopen als ik weer een baan heb.)
Ik vind een paar dingen belangrijk:
- Ruimte (c klasse auto is minimum)
- Moet station zijn
- Moet zeer goedkoop in aanschaf zijn (geen/weinig afschrijving en risico minimaliseren bij slecht exemplaar)
- Moet bewezen zeer degelijk type auto zijn
- Moet leuk zijn (volvo's zijn leuk, Granada's bv ook)
- Voordeel van oud groot spul, rijdt lekker en met een beetje mazzel toch luxe (afhankelijk van het model, uiteraard)
- Bij LPG G3, zijn de operationele kosten draagbaar is het idee
- Voordeel van zo'n oud ding, alleen WA verzekering nodig.
V40 heeft niet mijn voorkeur, daar ruimte op achterbank nog dramatischer is als in Ford Focus die ik had.
@ Eric, nog ff niet direct maar ik PB wel ff.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 209
Ik vermoed dat benzine dan de minst gunstige brandstof is qua kosten (tax+tanken).
De meerprijs in MRB van LPG, LPG-G3 en diesel kunnen dan waarschijnlijk wel uit.
En marktplaats, autoscout, etc staan er aardig vol mee...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Klopt, dat moet zeker op G3 uitkunnen. En idd ik vind er genoeg bij al dan niet louche handelaren en particulieren.
Ik was was meer opzoek naar ervaringen van kenners.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
940 2.3 lpt, turbodruk een beetje opschroeven, G3 erin en gaan met die banaan. Goedkoper in onderhoud dan een 850, en nog groter ook! Aanschafprijs ligt wel iets hoger (maar dat zegt ook wel wat...)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wouter;227935 schreef : stationcar wordt zowieso ?rg lastig bij een volvo 300 serie :+
Ik ontdekte iets te laat dat ik op een Volvo 300 forum zat.... ; )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
volvofiel;227937 schreef : persoonlijk zou ik voor een 940 gaan. Meer lol dan een 850 en qua comfort zit er m.i. niet veel verschil tussen.
940 2.3 lpt, turbodruk een beetje opschroeven, G3 erin en gaan met die banaan. Goedkoper in onderhoud dan een 850, en nog groter ook! Aanschafprijs ligt wel iets hoger (maar dat zegt ook wel wat...)
Waarom heb je met een 940 meer lol dan met en 850?
850 was toch iets meer de sportievere station?
940 heeft bij mij nou geen sportief imago...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.