Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 15:49 #688660 door V300 register
Hier mijn standpunt:

Ik vind het gewoon bizar. BPM & Wegenbelasting omlaag.. BPM betalen wij niet eens voor een oud hok.. dus waar is het voordeel? wegenbelasting.. hoeveel gaat er af van die 20 euro per maand!? We gaan hoe dan ook meer betalen, schoften. Verlaag dan de benzineprijs.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 16:25 #688661 door V300 register
Eerlijk gezegd vind ik benzine-accijns de enige juiste manier van kilometerheffing: filerijden wordt bestraft want langer de motor aan = meer verbruik en lompe auto's worden bestraft want fuel-uneconomy is hoog van die dingen. Sterker nog: er zit zelfs lompheidstax ingebouwd: sportief rijgedrag = meer verbruik. (hmmm... oh bummer)
Neemt niet weg dat ik hem ook best omlaag zou willen :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 16:39 #688663 door V300 register
Het is gewoon weer een verkapte heffing. Trouwens de boetes gaan vanaf april met 20% omhoog, het jaar daarop nog eens met zo,n percentage en met de inningskosten die nu nog niet worden gerekend.

Heb uitgerekend dat over 2 jaar door rood rijden dan meer dan 200 euro kost... Dat zijn geen boetes meer....

Zeker in het kader van "de verkeersveiligheid" amahoela!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
16-11-2007 20:17 #688672 door alex kokkeler (GAST)
eg wel, dan denk je automatisch in je koppie ff na voordat je door rood rijdt!

ik schrik me iedere keer het lazerus als zo'n klerelijer weer door rood knalt, met z'n ochtend-humeur!

Oranje betekent "stoppen!", niet "gasgeven!"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-11-2007 20:42 #688674 door V300 register
Net van de Belastingdienst de bevestiging binnen dat mij vanaf 1 februari 2008
vrijstelling van houderschapsbelasting verleend zal worden, voor
mijn 83'er 340GL. Dan nog 3 jaar voordat de eerste 360GLT belastingvrij
wordt en dan nog twee jaar totdat de 360GLT op gas belastingvrij wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2007 01:38 #688697 door V300 register

setsunakaede;40227 schreef : Eerlijk gezegd vind ik benzine-accijns de enige juiste manier van kilometerheffing: filerijden wordt bestraft want langer de motor aan = meer verbruik en lompe auto's worden bestraft want fuel-uneconomy is hoog van die dingen. Sterker nog: er zit zelfs lompheidstax ingebouwd: sportief rijgedrag = meer verbruik. (hmmm... oh bummer)
Neemt niet weg dat ik hem ook best omlaag zou willen :D


Meeeens! :D In D'land hebben ze dat ook, en het schijnt te werken :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-11-2007 14:01 #688713 door V300 register
Leuk als je auto dan wegenbelastingvrij is, dan moet je alsnog veel dokken voor de km heffing.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2007 14:42 #693125 door V300 register
Ze willen het nu weer in 2012 doen en het vrachtverkeer in 2011. Waarschijnlijk word dat nog wel uitgesteld zie hsl, betuwenlijn en je moet er bij denken dat zoiets nog nergens in de wereld is kilometer rijden. Dus 2012 lijkt mij een vroege grens. Overigens willen ze het vanaf 2012 wel geleidelijk invoeren, wat ze daar mee bedoelen is mij een raadsel maar blijkbaar beginnen ze eerst met de randstad ofzo.

Maar goed tot 2012 zal er dus zeker vrijstelling zijn, als er kilometer heffing komt is het een vraag. Er zijn nu al 2 keer zoveel belastingvrije voertuigen dan in 2000. Kun je nagaan hoe dat zal zijn in 2012. Dat helpt ook niet echt natuurlijk.

Maar die datum 2012 zal waarschijnlijk niet gehaald worden kijk maar naar diverse projecten van de overheid die uitgesteld worden, en in het niet vallen als zo,n zeer groot project als dit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2007 16:18 #693127 door E. van Oostveen
Lijkt me gaaf: 80% van de nederlanders rijd belastingvrij.

Ik denk dat die kilometerheffing moeilijk zal zijn, zeker voor mensen die aan de grens wonen. Bijv. Woon je in Zuid-Limburg en moet je naar West-Brabant of Zeeland of Zuid-Holland, dan neem je gewoon de kortste weg door Nederland. Hetzelfde geld voor de oost grens. Als ik dan vanuit Nijmegen naar Groningen moet (daar moet overigens wel een heel dringende reden voor zijn...) dan neem ik de route door Duitsland. En moet je van Noord-Holland naar Friesland, dan neem je de boot van Enkhuizen naar Stavoren...........

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-12-2007 16:50 #693132 door V300 register

Markvictor;42259 schreef : Ze willen het nu weer in 2012 doen en het vrachtverkeer in 2011. Waarschijnlijk word dat nog wel uitgesteld zie hsl, betuwenlijn en je moet er bij denken dat zoiets nog nergens in de wereld is kilometer rijden. Dus 2012 lijkt mij een vroege grens. Overigens willen ze het vanaf 2012 wel geleidelijk invoeren, wat ze daar mee bedoelen is mij een raadsel maar blijkbaar beginnen ze eerst met de randstad ofzo.

Maar goed tot 2012 zal er dus zeker vrijstelling zijn, als er kilometer heffing komt is het een vraag. Er zijn nu al 2 keer zoveel belastingvrije voertuigen dan in 2000. Kun je nagaan hoe dat zal zijn in 2012. Dat helpt ook niet echt natuurlijk.

Maar die datum 2012 zal waarschijnlijk niet gehaald worden kijk maar naar diverse projecten van de overheid die uitgesteld worden, en in het niet vallen als zo,n zeer groot project als dit.



"Gelijdelijk invoeren" is sowieso iets lomps:
Ze bedoelen dus:
- Tegelijkertijd wegenbelasting betalen EN kilometerheffing?
- De routes waar kilometerheffing toegepast zal worden (snelwegen dus) zullen worden vermeden door de weggebruikers. De meeste rijden binnendoor, dus daar zullen de wegen vast gaan lopen. Anders gezegd: er komen tol-wegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets