Het grote "oldtimer en belasting" topic (alleen hier posten ivm dit onderwerp svp)

Lees meer
26-06-2008 20:31 #717685 door 16673-dummy
Wat mij betreft mag je best roken in een caf?. Als er maar gescheiden zones zijn.
Maar je hebt gelijk, da's voor een ander topic:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2008 20:37 #717688 door V300 register

volvofiel;60230 schreef : De macht der onwetendheid is de sleutel der vergeving... ;)


Nou, deels klopt dat wel ja. Ik wil ook inderdaad niet weten met wat voor gekke plannen onze overheid bezig is. Ik ga er vanuit dat ze het beste met ons voorhebben, en hoewel ze dat vertrouwen niet altijd verdienen, krijgen ze het toch. De overheid kan veel beter in de toekomst kijken en een totaalplaatje maken dan ik, want daar hebben zij voor op school gezeten. Ik niet.

Er zijn - heel kort door de bocht - twee dingen die ik kan doen; stemmen en staken. Dat doe ik dus als het nodig is, en voor de rest laat ik al het vermoeiende denkwerk aan de overheid over. Dan kan ik lekker rustig in de tuin zitten met een pilsje. Geniet nou es wat meer en zeik nou es wat minder. Maakt het voor iedereen leuker, maar vooral voor jezelf! :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2008 20:45 #717692 door 16673-dummy
Nou, ik ben (was inmiddels sinds m'n leraar er niet meer is) er drie uur per week mee bezig, minimaal.

Best interessant hoor. Maar je moet het wel willen. Anders is het doodsaai.
Over het algemeen ben ik wel te porren voor een lekkere, sappige, verse discussie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2008 20:48 #717694 door V300 register
Met discussieren is niks mis, maar discussieren is wat anders dan zeiken op de overheid.


Een lekkere sappige verse discussie vind ik ook wel cool hoor, daar niet van... Maar wel in de tuin met een pilsje erbij ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-06-2008 20:51 #717698 door 16673-dummy
Vervang dat pilsje maar door een glas koude Icetea (de citroenversie:D).

Het is niet mijn bedoeling de overheid af te zeiken, ze doen vast wel genoeg goeds. Ik uit alleen mijn ongenoegen. En het is aan jou om dat te lezen of niet:)

Ik zou zeggen; Relax, neem een pilsje en ga lekker in de tuin zitten:p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2008 22:45 #717749 door V300 register
O ik heb een oplossing voor het HELE fileprobleem, de belastingen en de tevredenheid van Nederlanders.

Ik zal er morgen een topic over openen want het is nogal een lap text.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2008 22:54 #717751 door V300 register

Dutchie;60224 schreef : Juist! Ik heb best wel een hekel aan het gezeik op de overheid. Heel veel collega's van mij doen het ook, en ik word er echt verschrikkelijk moe van. Hebben we het hier dan zo slecht? Worden we uitgezogen? Moeten we op onze arme knietjes door het stof van ons zelf aangelegde armetierige groentetuintje om onze armetierige worteltjes te oogsten?

Wat een flauwekul zeg... Kijk maar es naar landen als Noord-Korea, Zimbabwe, Birma, noem de hele reutemeteut maar op. En laten we dan maar weer eens verder praten.

Nederland ruleert!


Heheee, we moeten nog wel wat te klagen over houden hoor! Anders is er niets meer aan!

Maar nogmaals: ik snap dat er geld moet binnen komen, ook bij de regering.
Ik snap ook dat de investeringen die de regering doet niet (altijd) in geld terug te verdienen zijn.
Wat ik alleen zo kansloos frustrerend vind:
WAAAAAAROM oh waarom moet er altijd voor de moeilijkste, duurste en meest vervelende oplossing gekozen worden, en vervolgens daarop bezuinigd zodat een niet of slechts half werkend systeem overblijft?
Waarom niet voor een mooie simpele elegante oplossing gaan en daar dan ook volledig achter gaan staan?

Misschien ben ik maar een simpele ziel, maar hee daar bestaat heel nederland uit. Dus leg nog maar eens uit waarom er miljarden geinvesteerd moeten gaan worden in portalen boven de snelwegen, irritante elektronische kastjes op je dashboard, een hopeloos privacy- en geldvernietigend trackingsysteem, als het ook opgelost kan worden met regionaal bepaalde accijns?

Voor zover over de benzine; een soortgelijke rant kan ook over de OV-chipkaart, de betuwelijn en nog wat van dat soort projecten worden geschreven. En dan hebben we het nog niet eens over de stelselmatige kapitaalvernietiging van het niet ontsluiten van de noordelijke provincies.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-06-2008 23:21 #717756 door V300 register

Dutchie;60237 schreef : Ik wil ook inderdaad niet weten met wat voor gekke plannen onze overheid bezig is. Ik ga er vanuit dat ze het beste met ons voorhebben, en hoewel ze dat vertrouwen niet altijd verdienen, krijgen ze het toch. De overheid kan veel beter in de toekomst kijken en een totaalplaatje maken dan ik, want daar hebben zij voor op school gezeten. Ik niet.


Is daar een opleiding voor dan, een land besturen? Als dat zo is dan hebben onze meerderen die ongetwijfeld niet gevolgd.

Verder zie ik niet in waarom ik dankbaar moet zijn voor de overheid. Zij betalen mijn huur niet, zij beschermen mij niet, zij doen mijn werk niet, maar ze maken mijn leven alleen maar moeilijker. Bovendien snap ik niet waarom Nederland blij moet zijn met zijn regering alleen omdat in Zimbabwe een corrupte minkukel aan de macht is. Laat ze dan daar regeren, dan heb ik geen last van ze.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
26-06-2008 23:50 #717771 door alex kokkeler (GAST)
gelukkig hoeven we hier niet met de 'loop' van het taliban-geweer in onze rug op papavervelden te werken om te kunnen overleven en onze gezinnen te voeden.

"ik houdt van Holland" jeeej....

wat maakt het uit man, er is niets aan te doen.. in Den Haag denken ze ook maar aan eigen zak, uiteindelijk doet iedereen dit.
Back to the primitive, iedereen zorgt er uiteindelijk voor dat ze zelf 'overleven' in deze maatschappij.

Echte idealisten en 'kraakpandjes politici' zijn er niet meer, das war einmal...

het draait allemaal om geld, wat ik je brom... en het volk maakt er een gewoonte van om tussen het geld verdienen en betalen door, af en toe nog een beetje te kunnen 'leven'...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-06-2008 00:05 #717776 door V300 register

setsunakaede;60301 schreef : Dus leg nog maar eens uit waarom er miljarden geinvesteerd moeten gaan worden in portalen boven de snelwegen, irritante elektronische kastjes op je dashboard, een hopeloos privacy- en geldvernietigend trackingsysteem, als het ook opgelost kan worden met regionaal bepaalde accijns?


Omdat we elektrische auto's ook nog moeten belasten, want die tanken geen benzine en betalen dus geen accijns. En je kunt iedere burger tot op de meter volgen, maar dat is echt niet kwaad bedoeld en alleen voor onze veiligheid natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets