Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?

Lees meer
20-02-2017 08:58 #966518 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?

General Custom;244337 schreef : Een tijdje geleden heb ik xenon in de koplampen van de 340 gebouwd (dat scheelt btw behoorlijk in het bruikbaar licht) (...)


Bedankt namens de mede weggebruikers :loser:
Xenon in lampen zonder lenzen is echt een grote faal, maar het geeft vast ook meer licht voor jezelf.

Heldere knipperlichten voren is echt iets wat Volvo gemist heeft, net als bij de 240 en 740. Had gewoon standaard moeten zijn. Staat voor mij ook hoog op het wensenlijstje voor dit jaar :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2017 18:20 #966519 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?

v0lv0freak;244354 schreef : Bedankt namens de mede weggebruikers :loser:
Xenon in lampen zonder lenzen is echt een grote faal, maar het geeft vast ook meer licht voor jezelf.


Mwa, ik vind het verblinden meevallen, zelf heb ik er geen last van wanneer andere auto's dat hebben. Als het niet van die foute blauwe xenon is moet je ooit zelfs goed kijken om te zien of het xenon is. Wanneer de koplampen verkeerd of net op het randje van toelaatbaar afgesteld zijn is het wel zo dat xenon een heel stuk meer verbindend is dan halogeenlampen.
Daarnaast, ik heb ook elke dag meerdere keren last van een ander als ik onderweg ben. Meestal geen xenon maar asociaal rijgedrag. We hebben allemaal wel iets waarvan we balen. Leven en laten leven, iedere gek zijn gebrek, je dag er niet door laten verpesten, dat werkt het beste.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2017 16:02 #966525 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?
Heb mij laten vertellen dat als Xexon verlichting aangebracht is (conversion) dat dat ligt, verblinding, aan het achterwege hebben gelaten van afstellen van de koplampen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2017 16:52 #966540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?
Precies. Aftermarket Xenon kan en mag op onze auto's, maar je moet wel zorgen dat de afstelling van je koplampen gelijk blijft. (even opnieuw laten checken dus, na montage)

@Alex als jij nette blanco pinkers kan maken hoor ik het graag, klinkt erg interessant!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2017 18:17 #966543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Heldere pinkers, te koop of zelf aan de slag?

setsunakaede;244377 schreef : Precies. Aftermarket Xenon kan en mag op onze auto's, maar je moet wel zorgen dat de afstelling van je koplampen gelijk blijft. (even opnieuw laten checken dus, na montage)


Is wel lastiger dan bij de gemiddelde auto.
Een 340 heeft t.o.v. andere auto's namelijk een extra stekkerverbinding op het armatuur. Deze stekkerverbinding moet je weghalen, het gat dichtmaken, en de nieuwe bedrading in het armatuur uit laten komen met een waterdichte afdichting tussen draden en armatuur. Ook moet je uitzoeken hoe je de stekker van de kabelboom van de auto aan de stekker van de xenon-set aansluit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets