Goed gereedschap

Lees meer
13-10-2010 20:09 #850540 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap

AvdAkker;158071 schreef : voor 300's ben je het beste af met een 3/8 ratelset voor 95% van het sleutelwerk.

je hebt 1/2 pas nodig als je achterwiellagers gaat vervangen of de remklauw wilt scheiden van de veerpoot.

simpel gezegd; tot dopje 17 alles met 3/8, dop 19 en hoger 1/2 (met uitzondering van de remklauwbouten/360 motorsteunen etc!).


Daar zat ik dus ook al over te twijfelen, welke maat ratel...1/4 of 3/8 of toch maar 1/2....

Nou de 1/2 ratel komt er al aan (verjaardags kado) dus de eerst volgende goede ratel word dan een 3/8 met wat doppen van de kleinere maten.

Lucluc;158079 schreef : Sinds ik beter gereedschap heb, vind ik sleutelen wel een stuk leuker!


Daar ben ik ook van overtuigd!

Bij een vorige werkgever had ik een set hele mooie schroevendraaiers van het merk Belzer, daarmee was het ook veel fijner werken dan met de goeiekope dunne hardplastic exemplaren die ik nu heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2010 20:29 #850542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap

Lucluc;158079 schreef : Sinds ik beter gereedschap heb, vind ik sleutelen wel een stuk leuker!


Dat verklaart waarom ik vanaf dag 1 al lol heb in het sleutelen en me gigantisch erger als ik toch weer eens beknibbeld heb op gereedschap dat ik achteraf veel gebruik. Ik ben begonnen met een Elora doppenset (waarbij ik meteen een dop bij moest halen... 13 ontbrak en is bij de celica's gangbaar... als een '12' boutje vervangen wordt) en een goede garage krik.
Daarom baal ik ook van de incomplete steek-ring set... dat was top spul en is aangevuld met goedkoper spul omdat het budget er even niet is/was. (erg vervelend als van elke steek(ring)sleutelset die je hebt de 15 er vandoor gaat en je die het meest nodig hebt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-10-2010 20:52 #850545 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Goed gereedschap
Het gereedschap moet je aanpassen aan het gebruik, een hobby monteur zal meer aan gereedschap hebben van een bekend merk die een beetje tot veel meer kost dan een monteur die zijn auto een jaarlijkse service beurt geeft en gereedschap heeft die goedkoop is.
Ik zie gereedschap in de bouwmarkt van bekende merken met garantie van hooguit 2 jaar, maar het professioneel gereedschap van het eigen merk heeft 10 jaar garantie en is nog meer als de helft goedkoper, dus wat ga dan je kiezen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2010 20:55 #850546 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Goed gereedschap
Ik heb veel van Skandia, best goed bouwmarkt gereedschap. Naar 2 jaar nog maar 1 ratel overleden. Voor een doe-het-zelver mooi beginners gereedschap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2010 21:21 #850556 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Nog een tip: ga op zoek naar een klein zaakje waar ze goed gereedschap verkopen ipv naar de grote bouwmarkt. Hier in Nijmegen heb ik veel voor een goede prijs kunnen kopen (o.a. Kraftwerk en Facom) en ik zie dat de prijzen in de bouwmarkten veel hoger liggen! Voorbeeld: www.neervelta.com/index.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-10-2010 22:05 #850557 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Bedankt voor de tip Jean-Luc.

Dat is ook precies wat ik vandaag heb gedaan, een wat kleinere winkel bezocht met goed gereedschap voor een prima prijs en waar ze je als klant nog op een fijne manier helpen en wat tips kunnen geven aan iemand als ik die niet zo heel bekend is op dit terrein.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-10-2010 22:22 #850562 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Goed gereedschap
Ik heb een aantal jaar bij een autobedrijf gewerkt waar ze Snap-On Tools hadden, en eigenlijk wil ik nooit meer anders. Ik zweer erbij, zo goed is dat. En mocht je bijvoorbeeld een ratel naar de kl*te helpen, dan bel je de dealer op, en wordt er gekeken of ie nog te fixen is, en zo niet, krijg je een nieuwe. Gratis. Dus wat dat betreft m?et Snap-On ook wel goed spul leveren, omdat ze er anders veel te veel op verliezen. Bovendien hebben ze naast het 'gewone' assortiment een heleboel kleine, handige hulpmiddeltjes voor de meest uiteenlopende klusjes. Ideaal!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2010 20:56 #850617 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Nog even een andere vraag; wat is de grootste dop die nodig kan zijn voor het sleutelen aan een V300?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2010 21:00 #850618 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Goed gereedschap
De dop die je nodig hebt om de schokbreker uit de veerpoot te halen.
Maar persoonlijk zou ik echt niet speciaal daarvoor gereedschap aanschaffen. Wanneer gebruik je dat? Je kunt het altijd nog aanschaffen als je het daadwerkelijk nodig hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-10-2010 21:25 #850623 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Goed gereedschap
Dat is ook wel weer zo, aan de andere kant ben ik nu toch bezig met een ratel en doppen dus die ene extra om het compleet te maken kan er dan ook nog wel vanaf.

Weet je ook welke maat die dop heeft voor de schokbreker?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets