Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2018 13:20 #974082 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
Ik heb destijds in het voorjaar iets te impulsief een 360 gekocht. Bij thuiskomst bleek er toch meer werk in te zitten dan voorheen gedacht (roest, op veel lastige plekken).
Ik heb lang overwogen wat ermee te doen; opknappen of weer verkopen. Uiteindelijk toch voor het laatste gekozen.

Je wilt niet hoeveel reacties ik heb gehad; "Kom 'm voor 200 euro ophalen", "Ik wil deze auto kopen, voor de cross". Allemaal snelle jongens die 'm wouden hebben voor de cross. Soms was de verleiding groot, aangezien ik er vanaf wou. Uiteindelijk toch verkocht aan een zeer geïnteresseerde jongeman, die er alle moed en vertrouwen in had om de wagen weer netjes te maken. Die gedachten maakt me nog steeds gelukkig. Gered van de 'sloop'. ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2018 13:37 #974083 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

Blabla;248828 schreef : Als de auto dan toch gesloopt wordt is nog beter om met een aantal mensen wat geld bij elkaar te leggen en de auto ophalen. Dan de onderdelen verdelen onder elkaar oid en de carrosserie te bewaren bij iemand die er niet mee gaat crossen. Dan houden wij wel auto's over om in de toekomst mee bezig te zijn.


Wat is het verschil of ik hem sloop, of dat jullie hem opkopen en dan slopen. Alle onderdelen zijn tekoop, alleen het chassis wil ik zelf behouden. heb een achteras, veerpoten en alles zelf liggen die al vaker gebruikt zijn in de cross. Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2018 13:48 #974084 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

Frankie;248836 schreef : Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden


Je weet dat dat omkatten heet en dat dat illegaal is?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2018 15:25 #974086 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

Frankie;248836 schreef : Wat is het verschil of ik hem sloop, of dat jullie hem opkopen en dan slopen. Alle onderdelen zijn tekoop, alleen het chassis wil ik zelf behouden. heb een achteras, veerpoten en alles zelf liggen die al vaker gebruikt zijn in de cross. Zelfs het kenteken is tekoop waardoor iemand van zijn niet rotte 360 alsnog een goede glt kan maken. Deze auto zal geheel opgeknapt moeten worden


Wat is er dan precies mis mee naast de elektrische problemen. (die overigens makkelijk te repareren zijn) Veel roest is op de foto's niet te zien? De auto heeft zelfs nog APK tot december dit jaar

Vervaldatum APK 23-12-2018

:wtf: .... Als hij zo rot zou zijn kwam hij al niet door de apk vorig jaar. Maar stel dat hij toch zo rot is als jij zegt.. Dan is er misschien iemand die het kale chassis best zou willen om het te restaureren. Gewoon in puin rijden is triest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2018 18:01 #974090 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
Kriksteun LV is rot, deuren hebben aan de onderkant roest, verder niet al te veel kunnen zien toen ik daar was.

Voor degene die hem compleet wilt overnemen, ik leg €25,- in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2018 14:27 #974104 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats

Frankie;248819 schreef : het probleem bij deze auto is dat alles geoccideerd is door een of andere manier, waardoor het altijd weer wat anders is wat er uitvalt.
en net wat bart zegt, in onderdelen levert hij meer op dan als een geheel. hij heeft ruim 3 weken tekoop gestaan voor 1200. en geen mensen die bij de auto willen komen kijken. of hem voor 500 weg doen terwijl er voor ruim 1000 aan onderdelen aan zit.
hij is gewoon nog als geheel tekoop voor 1200 tot aan maart, daarna zal hij in onderdelen gaan


Kabelbomen heb ik liggen. Maar goed al die oude huizen in Overijssel kunnen we ook wel gaan slopen en dan nieuw bouw. Veel goedkoper dan in stand houden. Het is blijkbaar niet belangrijk dat er maar weinig 360 GLT zijn. Waarom we toch al die Van Gogh schilderijen restaureren en bewaren, snap ik ook niet...................Het bewust molestreren van historisch erfgoed ten behoeve van eigen economisch gewin zou wat mij betreft strafbaar moeten zijn. Voor monumenten geld dit al, nu nog een wet voor oltimers. Want blijkbaar kunnen mensen zelf de verantwoordelijkheid niet aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2018 16:25 #974105 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
Stand van vandaag volgens het RDW (opendata.rdw.nl): nog 80 360 GLT op kenteken, waarvan twintig met een geldige APK.
Zegt niet alles, want er zitten helaas veel fouten in de registratie. Maar toch... :halo:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2018 19:50 #974108 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
Dan zal het werkelijke getal dichter bij de 20 dan bij de 80 liggen. Er zullen nooit 60 GLT's geschorst bij mensen in de schuur staan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2018 19:54 #974109 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
De verkoper heeft nu inmiddels wel een fatsoenlijke verkoopadvertentie op gezichtboek gezet om de auto als geheel goed aan de man te brengen. Er is toch wat onderhoud aan de auto gedaan. Er staat dat de remmen aangepakt zijn, etc.. Dus dat geeft de burger moed zullen we maar zeggen.

Het zijn trouwens niet alleen 300's die op deze manier ver*kl**t dreigen te worden. Zo zie je vaker een leuke 740 met oude neus voorbij komen die door de bangers onder handen wordt genomen. :crazy1:

En bangers zijn allergisch voor elektronica. Zo zie je regelmatig lui die bij een 240/740/940 LH2.4 eruit slopen en er een weber valstroom voor in de plaats zetten :snif::snif::snif:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2018 21:53 #974110 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 360 glt in onderdelen - Markplaats
Deze 360 GLT is al een poosje aan het zwerven. Hij is van mij geweest en toen heb ik hem aan een monteur van mij gegeven. Hij heeft er bijna 2 jaar nagenoeg probleemloos mee gereden. Ik heb zo'n beetje al die zaken gedaan die de huidige verkoper opnoemt. Nu snap ik ook waarom hij mij belde om te vragen of ik iets van de historie wist. Hij deed het voorkomen dat hij van plan was de auto helemaal in orde te brengen. Nu blijkt het gewoon een excuus geweest te zijn om aan info te komen. Beetje flauw. Op zich nog wel een auto om iets van te maken, koetswerk heef wel aandacht nodig. Euro 1000,- aan onderdelen dat vind ik nogal spannend. Dan heb ik wel voor euro 100.000 in de schuur liggen en staan. Inderdaad zijn er niet veel GLT's meer, ik doe wel mee voor een stuk of 5 en er komt er nog 1 van 1983 bij.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets