Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2018 14:21 #975354 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).

Steven340;250168 schreef : Ook de euro 98 van bijvoorbeeld de Texaco zit ethanol in. Dit omdat die bedrijven daartoe genoodzaakt zijn.
Ben toevallig een heel artikel erover aan het typen voor in de Volvoice.

De enigste brandstof waar geen ethanol in zit is de euro 98 ultimate van de BP.
Of de Shell V-Power, let wel dit betreft euro 97.

Dan heb je ook nog euro 102 van de Firezone.
Meer voor brommers met mengsmering.

Dit zijn de enigste 3 waar geen ethanol in zit.


Dit is een erg interessant onderwerp, en heb ik mij ook meerdere malen in proberen te verdiepen.

Dit artikel zou je kunnen gebruiken om informatie uit te winnen, erg goed samengevat en een betrouwbare bron:

www.fehac.nl/wp-content/uploads/PDF/colu...endam/AC%2017007.pdf

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-05-2018 17:01 #975357 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Jeetje, wat een boel reacties (goede zaak). Zal vanaf heden er maar eens 98 zonder ethanol gaan tanken, wellicht ook eens kijken of andere injectoren verschil maken voor het beroerde lopen op de benzine.

Heb al best wel vaak voertuigen gestart en mee gereden die meer dan een jaar stil stonden. (zonder dat daar enig spoor van vervuiling te vinden was) Dus zo heel snel zou de vervuiling van EURO 95 ook niet gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-05-2018 21:24 #975366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Esso/Mobil Synergy Supreme+ is volgens verschillende websites bijv. motodrive.nl/motortests/891/e10-euro-95-of-superplus-98
ook ethanol vrij, maar als ik op de eigen website ervan kijk www.esso.nl/petrol
dan zie ik dat nergens staan.
Iemand van de oudebenzclub heeft een jaar en 3 maanden geleden al contact gezocht met de klantenservice van exxon mobile (esso) en dit gepost:

De Esso Synergy Supreme + (98 octaan) die verkrijgbaar is op welbepaalde stations, bevat momenteel geen bio-ethanol. Hoewel de technische normen en wetgeving toestaan dat er tot 10 volumeprocent ethanol aan de 98 octaan wordt toegevoegd, is ExxonMobil niet van plan om bio-ethanol aan deze soort benzine toe te voegen in de nabije toekomst. Afhankelijk van toekomstige wetgeving zou onze positie hieromtrent echter kunnen wijzigen.





bron: www.oudebenzclub.nl/forum/oude-mercedes-...t=20&start=20#100024
Check ook die METHANOL W126, lekker nietszeggende tekst achterop een auto.. Ik zou zelf ook eerder denken dat het om een metalband gaat dan een brandstof experiment.
Edit: [youtube]moVzgzlFjM0[/youtube] bijna goed geraden :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
22-05-2018 22:02 #975505 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Even een klein beetje aansluitende vraag, denk ik.
Ik heb 2 jaar geleden mijn tank gevuld met e95 in mijn 343.
Dit kan ik er denk ik allemaal uit laten halen en het brandstofsysteem laten reinigen, carburateur laten reviseren en slangen vervangen, als ik de ellende onder de hedendaagse benzine zo versta?
En met E98 en loodvervanger gaan vullen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-05-2018 22:33 #975510 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Dat is het beste wat je kunt doen Alex.
Echter zou ik eens beginnen met de tank leeghalen en een keer laten lopen op 98 met eventueel carburateurreiniger. Als je geluk hebt valt het mee en bespaar je jezelf de revisie van de carburateur. Mocht het nodig zijn de carburateur te reviseren dan zou ik ook eens kijken naar het brandstofpompje en eventueel vervangen.
Brandstofslangen vervangen zou ik zeker niet laten; kleine moeite groot gebaar. Bij mij gebeurt dat om de 2 á 3 jaar in de motorruimte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2018 10:05 #975511 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Je kan ook overdrijven hoor. Elke 2 jaar de brandstofslangen vervangen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-05-2018 11:24 #975514 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Kan geen kwaad om ze in elk geval te controleren. Als ze in de motorruimte niet goed (meer) zijn dan bij de tank ook niet.

De slangen met gevlochten buitenmantel kun je waarschijnlijk meteen afschrijven - bindend advies voor elke 300-rijder die hier nog niet naar heeft omgekeken. Aan de buitenkant van de krengen zie je namelijk niks maar het rubber is gegarandeerd verduurd.

Nieuwe slangen van bv. Gates zijn al voorbereid op ethanolhoudende benzine (pdf van Gates met productinfo HIER ).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-05-2018 18:43 #975518 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).

Alexdepalex;250345 schreef : Even een klein beetje aansluitende vraag, denk ik.
Ik heb 2 jaar geleden mijn tank gevuld met e95 in mijn 343.
Dit kan ik er denk ik allemaal uit laten halen en het brandstofsysteem laten reinigen, carburateur laten reviseren en slangen vervangen, als ik de ellende onder de hedendaagse benzine zo versta?
En met E98 en loodvervanger gaan vullen?


Heb hier thuis nog een Kever staan van 1970 (van m'n ouders) tank daar altijd E98 met loodvervanger in, vind hij merkbaar veel lekkerder dan 95.
En is bovendien ook veel langer houdbaar. Zeker omdat er nauwlijks mee gereden wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2018 22:00 #975631 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).
Over ethanol houdende benzine gesproken. Met de prijsverschillen in België... Maar ja daar hebben ze wel e10. Volgens zo,n programma kan in een 340 e10....

Maar ja dat is opzich wel troep maar ja als het 40 cent scheelt... Het is nog altijd beter dan afgewerkt fituurvet… Ja eigenlijk scheelt het 30 cent. Bij de goedkoopste pomp hier, en de goedkoopste daar. Net gekeken 1.39 bij shell express. Alleen jammer dan de shell v power zo duur is daar 1.63... Oke, in NL krijg je hem daar niet voor, maar het scheelt wel heel erg veel met 95.

Die slangen van mij hebben er bijna 30 jaar ingezeten voordat ik ze vervangen heb. Vooral die 5 mm is moeilijk te krijgen. Maar goed, die ga ik niet vervolgens om de 2 jaar vervangen. Ik zal ze nooit meer vervangen.

Ja tank moet je gewoon leeggooien na zoveel jaar stilstaan. Maar ja, je kunt de benzine ergens anders voor gebruiken. Bijvoorbeeld een grasmaaier welke al op sterven na dood is ect.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-05-2018 22:27 #975634 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Andere brandstof dan euro 95. (98 Shell V-Power enz).

Markvictor;250480 schreef : Net gekeken 1.39 bij shell express. Alleen jammer dan de shell v power zo duur is daar 1.63... Oke, in NL krijg je hem daar niet voor, maar het scheelt wel heel erg veel met


Hier ga je er aan voorbij dat je auto.op V-power zuiniger zal lopen. Ten opzichte van E10 kan dat wel 2-3 kilometer per liter brandstof zijn, zeker als je een auto niet dagelijks gebruikt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets