Dure onderdelen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 10:33 #983865 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen
Ik denk dat de club, beter kan proberen om met Volvo Nederland contact op te nemen onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen.

Wat bedoel ik daarmee? Ik vermoed dat ze bij Volvo nog wel mallen hebben liggen, als ze deze niet hebben weggegooid. Met deze mallen kunnen nieuwe onderdelen vervaardigd worden. Zelf hebben ze wel iets met Classic car onderdelen, maar de 300 serie zit daar niet bij uiteraard.

Je zou met ze af kunnen spreken dat je bepaalde mallen ophaalt en dat je, zoveel onderdelen mag produceren met deze mal, en dat daar dan een bepaald bedrag tegen over staat. Dan is het win win. De mallen zijn namelijk duur om te produceren, het produceren zelf per grote getallen valt reuze mee. Het kan zijn dat ze er niet aan meewerken, ook al hebben ze de mallen. Bijvoorbeeld dat ze geen zicht hebben op de kwaliteit, maar ook daar vallen afspraken over te maken. In feite zit je de onderdelen dan onder licentie te produceren. (al zijn de rechten er volgens mij allang vanaf, want er zijn er vele welke zelf mallen gemaakt hebben en zo nieuwe onderdelen voor de 300 produceren)

Over nieuw en tweedehands. Dat het tweedehands goedkoper is, wil niet zeggen dat het nieuw dan net zo duur moet zijn. Wel is het zo, nieuw ook niet meer zo nieuw is, en het aan het onderdeel ligt of tweedehands veel slechter is dan nieuw.

Voorbeeld, achteruitrij licht, tweedehands prima. Zal voor de levensduur niet uit maken of je deze nieuw of tweedehands aanschaft. Voor koplampen kunnen reflectors van kaduk zijn en zijn meer aan slijtage onderhevig. En zo is dat voor vele onderdelen, sommige onderdelen zijn nieuw per definitie veel beter maar dat is niet zo voor elk onderdeel. Sommige onderdelen hebben een levensduur welke belachelijk lang is, en andere hebben dat niet. Benzinetank nieuw is waarschijnlijk niet aan roest onderhevig, een tweedehandse welke lang ligt kan dat wel zijn. Dus een benzinetank nieuw is per definitie beter dan tweedehands. Maar nogmaals dat is niet voor elk onderdeel het geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 11:14 #983866 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen

Markvictor;256846 schreef : Ik denk dat de club, beter kan proberen om met Volvo Nederland contact op te nemen onder het motto nee heb je, ja kun je krijgen.

Wat bedoel ik daarmee? Ik vermoed dat ze bij Volvo nog wel mallen hebben liggen, als ze deze niet hebben weggegooid. Met deze mallen kunnen nieuwe onderdelen vervaardigd worden. Zelf hebben ze wel iets met Classic car onderdelen, maar de 300 serie zit daar niet bij uiteraard.

Je zou met ze af kunnen spreken dat je bepaalde mallen ophaalt en dat je, zoveel onderdelen mag produceren met deze mal, en dat daar dan een bepaald bedrag tegen over staat. Dan is het win win. De mallen zijn namelijk duur om te produceren, het produceren zelf per grote getallen valt reuze mee. Het kan zijn dat ze er niet aan meewerken, ook al hebben ze de mallen. Bijvoorbeeld dat ze geen zicht hebben op de kwaliteit, maar ook daar vallen afspraken over te maken. In feite zit je de onderdelen dan onder licentie te produceren. (al zijn de rechten er volgens mij allang vanaf, want er zijn er vele welke zelf mallen gemaakt hebben en zo nieuwe onderdelen voor de 300 produceren).


Ik houd je niet tegen............

Graag het volgende even "regelen":
-nieuw spatbord compleet links en rechts modeljaar 82-85.
-nieuwe zijwanden links en rechts modeljaar 82-91.
-nieuwe dwarsbalk onder de versnellingsbak van de 360.
-complete paravan.
-keienvangers van de modeljaren 82-85 en 86-91.
-dorpels links en rechts voor 3-deurs en 4/5-deurs.

En omdat het produceren zelf niet zo duur is, verwacht ik dat
je dit aan kunt bieden voor niet meer dan 50 Euro per onderdeel,
want anders haakt de gemiddelde 300 bezitter toch al af.

Veel succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 11:34 #983867 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Dure onderdelen
Alles werkt natuurlijk met vraag en aanbod. Als ik een andere tank nodig had voor mijn 360 en ik kon een nieuwe voor maar 200€ krijgen zou ik het meteen doen. Geen geld en echt niet meer te vinden.
Als je bij een nieuwe auto soms wat onderdelen moet kopen zit je zo ver over die prijzen. Hebben wij maar geluk.
En ook dat de prijzen eerst zo laag waren omdat er zo veel van waren.
Ik heb een 340 aan iemand verkocht die een nieuwe V40 reed maar klaar was met de hoge garage kosten en gewoon weer zelf dingen wilde doen.

Met specifiek 360 onderdelen is het lastiger.
Heb in de wintermaanden ook een 240 gehad. Die ook heel wat onderdelen nodig had. Wat een openbaring, kon zo alles bestellen. Nieuw, gebruikt, imitatie noem maar op. Bestellen en de volgende dag kunnen monteren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 11:42 #983868 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen
Geweldig dat antwoord van François. Gelijk de spijker op de kop geslagen. Inderdaad, als men er niet voor wil betalen, dan gaat het snel mis. Overigens zou 50 euro voor een spatbord, in theorie wel kunnen in een groepsbuy. Maar hij slaat wel de spijker op zijn kop. Zeker de 360. Als je het voor 50 euro wilt aanbieden zal je er zeker 50 moeten maken, en 50 klanten zien te vinden welke dat direct afnemen. Gaat nooit gebeuren natuurlijk. Dat betekend dat de prijs al richting de oude prijs gaat van 150 a 200 euro. En dat vinden volvo mensen te duur. Dat is ook logisch. Anders zou Volvo zelf nog wel deze onderdelen bijmaken en in voorraad houden.

Wellicht dat er wel onderdelen te verzinnen zijn waar dat wel voor geld. Maar dat zal zeer beperkt zijn.

Vind het ook wel leuk de antwoorden dat sommige mensen zijpanelen zoeken van een volvo 340 van voor 86 oude type, en dat dan ook nog eens in de juiste kleur willen. En er niet voor willen betalen. Dat gaat je dus echt nooit lukken. Deze tijden zijn voorbij.

Overzetdorpels van Klokkerholm kun je nog wel vinden voor links. Rechts zijn ze volgens mij voor de 5 deurs een beetje zeldzaam. Compleet originele kun je al helemaal vergeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-12-2019 12:22 #983870 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Dure onderdelen
Die mallen zijn allang omgesmolten naar wasmachines. Dan nog, al zouden ze er nog zijn; wie heeft er een 50tons pers in zn achtertuin staan om het staal te vormen?

Wil je inclusief mallen een bedrijf benaderen om delen te persen en puntlassen zul je een 4-voud van wereldwijd resterense 300's aan plaatdelen moeten produceren om aan stukprijzen van e50 te komen, leuk kroegverhaal maar een financieel kansloze missie.


Je kunt je dan veel beter verdiepen in zelf plaatwerken en lassen want de genoemde delen zijn stuk voor stuk prima te herstellen / reproduceren met wat basiskennis en geduld.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 12:48 #983871 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen
Wellicht een tip om achteraan te gaan. Ik heb gezien dat euro-autoparts.nl, klokkerholm,nl carrosierdelenonline.nl (allemaal dezelfde eigenaar) Sinds kort is gestopt.

Dit was zowat de enige welke nog 300 onderdelen had. Aan plaatwerk. (klokkerholm) Weet niet of hij gewoon gestopt is, of failliet is gegaan. (Volgens mij dat laatste niet, want ik heb het bijgehouden bij KVK ik denk dat hij gewoon gestopt is)

Wellicht is het een idee om daar achteraan te gaan, ik vermoed als een ander dat doet, de producten dadelijk erg duur te verkrijgen zijn bij een commerciële partij en minimaal 10 keer over de kop gaan. Ik denk dat je met 1000 a 1500 euro een heel eind komt met het geen wat deze heeft liggen. En dan is het wel de moeite waard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 14:20 #983873 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen

François;256847 schreef :
En omdat het produceren zelf niet zo duur is, verwacht ik dat
je dit aan kunt bieden voor niet meer dan 50 Euro per onderdeel,
want anders haakt de gemiddelde 300 bezitter toch al af.


Zo duur François? En dan niet eens strak gespoten in de juiste kleur? Dat meen je niet, dan is 2e hands toch veel en veel beter :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 15:50 #983874 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen
Heb jij nog plaatwerk van de 300, Bart?
Sorry voor de topic vervuiling, maar PB's versturen lukt momenteel niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-12-2019 17:59 #983875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Dure onderdelen

François;256855 schreef : Heb jij nog plaatwerk van de 300, Bart?
Sorry voor de topic vervuiling, maar PB's versturen lukt momenteel niet.


Jazeker François. Ik heb in elk geval 8 deuren, 2 sedan kofferkleppen, een motorkap en een rechter voorspatbord staan. Heb jij nog steeds je g-mail adres? Die staat in mijn adresboek, dan stuur ik je wel even een mailtje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-12-2019 09:07 #983888 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Dure onderdelen
De advertentie staat ook op marktplaats François ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets