Startmotor schoonmaken
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
Zelf het vermoeden dat dit moertje, dat eigenlijk een boutje is, zichzelf vastdraait door de 3 of vier ringen die eronder liggen.
Kan zelf in ieder geval de as niet vasthouden met een tang bij het vastzetten. Wel bij het loshalen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
groeten,
Ted Bogers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
ik begrijp nog niet om welk boutje/moertje het gaat namelijk!!
staat er een nummer bij in de exploded view?
of heb je een ander model startmotor dan waar de PDF over gaat (iets anders dan een Paris-Rh?ne dus)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb reeds enige tijd (wisselende) startproblemen, dus ben ik vandaag begonnen met het demonteren van de startmotot om die eens lekker schoon te maken en de borstels te vervangen. De handleiding uit de Garagescene erbij en ja hoor, gelukkig, ik heb ook een Paris Rhone, dus sleutelen maar.
Stuit ik toch op een paar probleempjes, zo wordt er in het groen aangegeven welke moeren etc los moeten, maar desondanks kreeg ik de startmotor niet uit elkaar. Nog maar eens alle reply's lezen (na twee uur klooien), en gelukkig, staat daar dat er nog een stangetje verwijderd moet worden die de vork vasthoudt (4 in de exploded). Deze eruit geklopt en jawel, nu heb ik in ieder geval twee delen . Het lijkt mij goed om het probleem met dit stangetje op te nemen in de beschrijving zelf.
Het volgende probeem: ik kan nog steeds niet bij de koolborstels. Ik zie vier 'ster'schroeven in de behuizing zitten (16 in de exploded). Kan het zijn dat deze ook nog gelost moeten worden? Zo ja, evt ook nog opnemen in de beschrijving.
Verder: moet de bout aan het uiteinde (waarvoor je met een waterpomptang aan het andere einde de krans moet vasthouden) ook niet sowieso gelost worden?
Allerlaatste vraag: ik heb de indruk dat de behuizing nog verder uit elkaar moet kunnen. Ik heb nu het hefboomgedeelte (waar 5 bijstaat) en het gedeelte waar de 'ster'schroeven in zitten (waar 15 bijstaat). Het laatste deel bestaat in de exploded ook weer uit twee gedeelten (ook een deel waar 22 bijstaat) maar ik zie niet 'hoe ik deze delen kan scheiden?
Anybody out there?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
Goed de volgorde van de ringetjes in de gaten houden voor het terugplaatsen.Bij terugplaatsen hoeft deze schroef niet muurvast te worden gezet omdat hij zichzelf op zijn plaats houdt. (Door de ringetjes)
Op de plaats waar de stroomdraad uit de behuizing komt moet je hem kunnen splitsen. (Draad blijft met rubber aan het middengedeelte zitten).
De plastik dopjes met gaatjes houden de veren aan de binnenkant op zijn plaats. Deze drukken de koolborstels tegen de rotor.
Ik heb zelf van de week van twee koolborstels de koperdraad afgeknipt en deze onder de versleten koolborstels gestapeld. Ik was gewoon benieuwd of dat zou werken. De veren aan de achterkant zijn nu wel geheel ingedrukt maar de motor draait op de werkbank als een lier.
Dit om het lastige solderen van nieuwe koolborstels te voorkomen.
Ben benieuwd of dit een oplossing kan zijn.
Succes
Ted Bogers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik heb dat inmiddels gedaan, maar ik krijg nog steeds geen beweging in die twee delen die gescheiden zijn door die stroomdraad in het rubber. Tips zijn van harte welkom.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
Daaronder zitten lange moeren die ook verwijderd moeten worden. Deze zitten aan lange draadeiden die door de motor lopen.
Soms draai je het gehele draadeind eruit, maar dit is geen probleem.
Als je alles los hebt kun je misschien tikken met een rubber hamer om hem een beetje los te krijgen. Bij het trekken de rubber doorvoer naar het midden huis duwen.
Gr. Ted
Overigens weet ik niet of mijn truc met de koolborstels een succes is en ik zou hier wel commentaar op willen krijgen van de medeleden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.