× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!

Lees meer
21-10-2008 22:24 #734512 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Nou, de klacht is nog niet verholpen, de symptonen zijn wel veranderd.
Vanavond eerst naar m'n ouders gereden, plm 10km. Geen probleem. Een uur later m'n zusje naar de muziekschool gebracht, 2km, geen probleem. 2 uur later m'n zusje weer opgehaald. Op de terugweg ging het mis. Bij intrappen van gas liep de motor slecht, af en toe ee doffe klap, en vertraagde de auto = geen aandrijving. Als ik op de econometer kijkend in het groene of een heel klein beetje in het rode deel bleef, wou de auto wel rijden en met wat geduld versnelt de auto dan heel langzaam. Als je 40 in de 3 rijd (dan rij je laag in de toeren) en je gasgeeft valt het vermogen weg en gaat de motor moeilijk doen, met dus af en toe een plof. Bij het gasgeven (met beleid) kun je met geluk de 2700 tpm halen, daarboven gaat het mis. Schijnbaar heeft het iets met vacuum te maken, over- of onderdruk?? Wie helpt me?

Verder valt me op dan er een soort lichte bonk hoorbaar/voelbaar is, wat varieert afhandelijk van de snelheid. Als je stationair dus gast hoor je dit niet, wel als je rijdend bent. Ik heb overigens van de week 1 keer heeel hard moeten remmen, waarbij de voorwielen blokkeerden. Het geluid kun je je voorstellen alsof de voorbanden een vlakke kant hebben, wat je dus bij het rijden voelt/hoort. Dit is natuurlijk wat onwaarschijnlijk, maar dan heb je een idee van de klacht.

Ik ben over Z-weggetjes naar huis gereden;) door met de econometer in het groen te blijven. Accelereren zit er dus niet in dan. Heel langzaam versnellend van de 2 naar de 3, en niet hoger want dan zou er helemaal niks van het vermogen overblijven. Het was rustig op de weg, dus hoefde gelukkig geen enkele keer te stoppen.

In dit geval gaat de betekenis van Volvo echt op. Volvo betekend namelijk 'ik rol' en meer zat er vandaag ook echt niet in.:(

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2008 22:53 #734514 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
als je een carburateur had, zou ik zeggen dat je carburateur los bovenop z'n voet staat te schudden als de motor warm is en dus megaveel valse lucht aanzuigt, in dat geval kun je dit een beetje corrigeren met choke om de luchttoevoer nog enigzins af te sluiten, maar deze zaken gaan bij een injectieblok niet op

overigens is die bonk zeker weten niet van afgevlakte voorwielen na 1x hard remmen, als jij ziet wat een strepen ik hier in 't dorp neergezet heb met blokkerende voorwielen zijn je twijfels gelijk weg, je krijgt er een lichte onbalans van in je banden, en dat merk je dus alleen op hogere snelheid. in mijn geval heb je dus door je wielen een truttenschudder, ben er dan ook maar mee opgehouden, ging er iets teveel van zweten bij snelwegrijden..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2008 23:14 #734517 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Dat inhouden en ploffen (backfires) heb ik ook eens gehad. De stekkers van de injectoren en luchtmassameter even losmaken en opnieuw vastdrukken heeft het toen opgelost...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2008 23:20 #734519 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Doeke: heb net gereageerd op je recirculatie klepje, denk dat daar je probleem zit, forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=285

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2008 00:54 #734529 door V300 register
raar probleem! lijkt me overigens wel typisch een brandstoftekort.

volg eerst de suggesties van Jeroen op. stekkerverbindingen willen wel eens rare effecten geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2008 14:34 #734553 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!
Nou het probleem is opgelost. Vanmorgen naar mijn vader gegaan voor een dagje klussen. Ritje van kleine 20km. Aan het eind van de straat ging het alweer mis. Dus kruipend en schokkend over parallel- en binnendoorweggetjes naar mijn vader gereden. Op het industrieterrein waar hij werkt zit ook de garage waar ik hem apk heb laten keuren, zijn we erg tevreden over. Omdat ik zo geirriteerd en wanhopig was de auto even bij de garage afgegeven met de vraag of ze een idee hadden wat dit kon zijn. Ze zouden er even naar kijken.

Paar uurtjes later weer gaan kijken; auto was klaar. De monteur was een half uu aan het zoeken geweest. Na het doormeten van de kabelboom bleek dat er iets niet klopte, waarop de monteur vele stekkers heeft losgehaald en weer heeft gemonteerd. Ook heeft hij het geheugen van de computer gereset. Daarna was het euvel verholpen! En ik hoefde niet eens wat te betalen! Keurige service als je het mij vraagt.

Verder bij wat automaterialenhandels geinformeerd naar een drukmeter... dit moet dus ? 120 ex. kosten, mij iets teveel:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2008 14:58 #734554 door V300 register

Doeke Dobma;72750 schreef : Verder bij wat automaterialenhandels geinformeerd naar een drukmeter... dit moet dus ? 120 ex. kosten, mij iets teveel:D


Voor een auto van 7000 euro? :S

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2008 15:44 #734560 door V300 register
Een brandstofdrukregelaar zelf kost maar E70, dan vind ik een drukmeter ook wel duur voor E120.
Even de brandstofdruk laten checken bij de dealer ofzo/garage moet toch niet zo'n probleem zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2008 16:18 #734563 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!

Doeke Dobma;72750 schreef : waarop de monteur vele stekkers heeft losgehaald en weer heeft gemonteerd.

nou... wat zei ik? :D
Mooi dat het opgelost is!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-10-2008 18:48 #734585 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Schokkend rijgedrag bij injectieblokken; dit moet beter kunnen!

Bodejodel;72760 schreef : nou... wat zei ik? :D


Je had inderdaad helemaal gelijk...:woops:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets