How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Erik;87997 schreef : een dosis geduld
Daar ontbreekt het bij mij vaak genoeg aan Erik
Dankjewel voor de tip. Morgenochtend poging II.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ted Bogers
- Offline
- Nieuw lid
Ted Bogers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het membraampje wat onderaan bij de vlotterkamer zit, hoort niet bij de revisieset, dus dat moet je ofwel eerst bij de dealer gaan kopen of eruit halen en apart leggen.
de andere 2 membraampjes, (acceleratiepomp en choke membraam) zitten als het goed is wel in de set.
bij oudere types komt het derde membraampje trouwens helemaal niet voor.
Met thinner schoonmaken kun je het beste doen in een afgesloten (vloeistofdichte) bak. Carburateur erin, fles thinner erbij, en schudden maar. De gebruikte (=gitzwarte) thinner kun je met een koffiefilter filtreren voor een volgende carburateur, of bij de milieustraat inleveren.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
antiekeradio;88288 schreef : de andere 2 membraampjes, (acceleratiepomp en choke membraam) zitten als het goed is wel in de set.
bij oudere types komt het derde membraampje trouwens helemaal niet voor.
dat membraapje van de automatische choke zit enkel in de W250.2 servicekit, de w250 kit heeft deze niet.
overigens, de oudere typen carb's kunnen wel uitgerust worden met het brandstof zeefje dat in de servicekit zit (oude type heeft onderop een grote dop S19 met dat zeefje, nieuwe aan de zijkant S13/14), en er zitten ook 2 vlotterdekselpakkingen in, 1 voor de oudere carbs en 1 voor de grotere, het is helaas nogal chaotisch georganiseerd die revisieset..
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
lijkt wel valse lucht + afstellen.. is er wel redelijk mee te rijden? (stukje bodegraven-benschop bijvoorbeeld:+ kunnen we er samen even naar kijken)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Als dit systeem niet goed werkt kan de motor halfgas te veel benzine krijgen.
Dat is niet goed voor het verbruik, weet nog steeds niet hoe ik de werking zou kunnen controleren.
[ATTACH]1286[/ATTACH]
[ATTACH]1287[/ATTACH]
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
cryowim;88355 schreef : als ik het goed begrijp zit het membraan van de deellastverrijking er niet bij.
Als dit systeem niet goed werkt kan de motor halfgas te veel benzine krijgen.
Dat is niet goed voor het verbruik, weet nog steeds niet hoe ik de werking zou kunnen controleren.
klopt, en zoals wouter al aangeeft kun je die als 't goed is bestellen bij de dealer.
hoe je die kunt controleren weet ik eerlijk gezegd ook nog niet precies. ik schroef hem bij deellastverbruiksklachten (dit gaat vaak gepaard met extreem veel roet in de kop) wel altijd los (en bij een carb-revisie ook) waarbij ik het membraam controleer op de-laminatie van het membraam zelf, vloeistofdichtheid van het membraam en de sproeier +kanaal in de carb doorblaas met perslucht, alles wat aan die regeling verrot kan gaan heb je dan al ongeveer gehad.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.