× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-02-2009 18:40 #754019 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)

Erik;87997 schreef : een dosis geduld


Daar ontbreekt het bij mij vaak genoeg aan Erik ;)

Dankjewel voor de tip. Morgenochtend poging II.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2009 23:49 #754128 door Ted Bogers
Beantwoord door Ted Bogers in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Niels bedankt. Erg blij met uitleg en web-adres voor revisieset.

Ted Bogers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2009 12:17 #754286 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
nog een extra tipje, als je van plan bent om de revisieset te gebruiken, kun je het schoonmaken ook met thinner doen.

Het membraampje wat onderaan bij de vlotterkamer zit, hoort niet bij de revisieset, dus dat moet je ofwel eerst bij de dealer gaan kopen of eruit halen en apart leggen.
de andere 2 membraampjes, (acceleratiepomp en choke membraam) zitten als het goed is wel in de set.

bij oudere types komt het derde membraampje trouwens helemaal niet voor.


Met thinner schoonmaken kun je het beste doen in een afgesloten (vloeistofdichte) bak. Carburateur erin, fles thinner erbij, en schudden maar. De gebruikte (=gitzwarte) thinner kun je met een koffiefilter filtreren voor een volgende carburateur, of bij de milieustraat inleveren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2009 12:57 #754290 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)

antiekeradio;88288 schreef : de andere 2 membraampjes, (acceleratiepomp en choke membraam) zitten als het goed is wel in de set.

bij oudere types komt het derde membraampje trouwens helemaal niet voor.


dat membraapje van de automatische choke zit enkel in de W250.2 servicekit, de w250 kit heeft deze niet.

overigens, de oudere typen carb's kunnen wel uitgerust worden met het brandstof zeefje dat in de servicekit zit (oude type heeft onderop een grote dop S19 met dat zeefje, nieuwe aan de zijkant S13/14), en er zitten ook 2 vlotterdekselpakkingen in, 1 voor de oudere carbs en 1 voor de grotere, het is helaas nogal chaotisch georganiseerd die revisieset..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2009 17:06 #754328 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Veertje is terecht! Teruggemonteerd, maar het lopen lijkt nog nergens naar. De motor lijkt vrijwel continu te weinig benzine te krijgen, want bij stationair bokt hij ontzettend (remmen tot stilstand is afslaan) en op hogere toeren wil hij gewoon heel moeilijk. Afstelling, of is er mogelijk meer aan de hand? (Nee ik heb het slangetje met de restrictie niet aangeraakt)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2009 17:31 #754333 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
want bij stationair bokt hij ontzettend (remmen tot stilstand is afslaan) en op hogere toeren wil hij gewoon heel moeilijk.

lijkt wel valse lucht + afstellen.. is er wel redelijk mee te rijden? (stukje bodegraven-benschop bijvoorbeeld:+ kunnen we er samen even naar kijken)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2009 19:36 #754352 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
als ik het goed begrijp zit het membraan van de deellastverrijking er niet bij.
Als dit systeem niet goed werkt kan de motor halfgas te veel benzine krijgen.
Dat is niet goed voor het verbruik, weet nog steeds niet hoe ik de werking zou kunnen controleren.

[ATTACH]1286[/ATTACH]

[ATTACH]1287[/ATTACH]



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2009 22:44 #754366 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Benschop moet nog wel lukken Anjo. Laat me maar weten of je tijd hebt de komende dagen. Zolang er niet te veel stoplichten op rood staan haal ik het nog wel :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2009 23:29 #754373 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)
Anjo krijgt het druk zaterdag!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2009 23:52 #754375 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic How-to: Carburateur revisie (Weber 32DIR109)

cryowim;88355 schreef : als ik het goed begrijp zit het membraan van de deellastverrijking er niet bij.
Als dit systeem niet goed werkt kan de motor halfgas te veel benzine krijgen.
Dat is niet goed voor het verbruik, weet nog steeds niet hoe ik de werking zou kunnen controleren.


klopt, en zoals wouter al aangeeft kun je die als 't goed is bestellen bij de dealer.

hoe je die kunt controleren weet ik eerlijk gezegd ook nog niet precies. ik schroef hem bij deellastverbruiksklachten (dit gaat vaak gepaard met extreem veel roet in de kop) wel altijd los (en bij een carb-revisie ook) waarbij ik het membraam controleer op de-laminatie van het membraam zelf, vloeistofdichtheid van het membraam en de sproeier +kanaal in de carb doorblaas met perslucht, alles wat aan die regeling verrot kan gaan heb je dan al ongeveer gehad.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets