× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 00:16 #803884 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Waterpomp vervangen is er nog ??n! Die kan je samen nemen met die van de koppakking!

Uitlaat vervangen!
downpipe loshalen
...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 09:37 #803891 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
hee das een goeie karsten (en ik kan 2 vliegen in 1 klap slaan straks, oud en nieuw type 1400 waterpomp)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 09:40 #803892 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

AvdAkker;124756 schreef : hee das een goeie karsten (en ik kan 2 vliegen in 1 klap slaan straks, oud en nieuw type 1400 waterpomp)


Dat wel dat dit je zou aanspreken!
Mss moeten we het ook niet zo ingewikkeld gaan zoeken, basis onderhoud! Zoals olie-wissel van motor, bak enz...
Dat zijn ook gewoon dingen die mensen mss graag snel ff wilen doorbladeren voordat ze zelf aan hun onderhoud beginnen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 12:28 #803903 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
I second that, Karsten.

Simpele dingen zijn niet altijd even uitnodigend om aan te beginnen als je niet precies weet wat je moet doen en hoe je het het handigst kan doen, terwijl je met dat soort klusjes zou moeten beginnen als techisch leek. Foto's zouden hierbij enorm helpen.

Daarna ga je misschien meer dingen durven, want daar gaat het vaak om. Als ik iets verpruts kan ik de auto lang niet gebruiken, daar zit ik niet op te wachten en dus stel/besteed ik het vaak uit.

Om me heen hoor ik vaak, "dat is simpel", maar als ik dan de topics lees zitten er vaak nog best wat haken en ogen aan die voor een doorgewinterde techneut al zo vanzelfsprekend zijn dat het niet eens in ze opkomt om het uit te leggen.

Vloeistof/oliewissel-scenes zijn voor mij hartelijk welkom.

edit: oja, dit is geen verwijt aan de techneuten hier, ik vind het zelfs logisch en begrijpelijk. Ik kan me goed voorstellen dat het geen prioriteit heeft. Het is ook verstandiger om sowieso eerst de 'moeilijkere' dingen eenvoudig uit te gaan leggen, dan eenvoudigere dingen n?g eenvoudiger proberen uit te leggen voor die paar kneusjes (veelal gasten vermoed ik) die hier wel eens komen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 12:41 #803904 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Daarom dat ik het ook voorstel Steven.
Ik heb ook al verschillende malen op het punt gestaan klussen uit te voeren, ondanks dat ik er niet veel over kon terugvinden hier op het forum of de haynes weer heel duidelijk was en dan stel je het uit.
Heb wel al ondervonden dat je soms ook gewoon even moet doorgaan, je kop erbij houden en op tijd advies vragen.
Al is het probleem is voor velen idd dat het hun enige auto is en een alternatief bij verprutsen er niet bij is.

Tegenwoordig stel ik ze wel steeds minder uit, mijn berg beschikbaar materiaal groeit maandelijks bij met handige tools die het werk makkelijker maken en uit ervaring krijg je ook snel een inzicht in hoe iets in elkaar zit.

Een voorbeeld was mijn carb enkele weken terug, rotding uit elkaar gehaald (goed wetend hoe hij terug in elkaar moest), maar door nogal lomp te zijn iets vernield... Ook mijn enige auto, dus uit pure frustratie carb in stukken in een doos en naar de garage.
Carb blijf ik voorlopig van mijn eigen auto af en dat laat ik over aan een pro, maar bij klussen die ik op enkele uren kan klaren... Daar begin ik zo aan. Zolang het maar af raakt op 1 dag/avond/x-aantal uur...

Nog andere klussen:

wiellagers vervangen
km-teller kabel vervangen(staat normaal redelijk goed in mijn eigen topic, maar moet dan verplaatst worden)
olie-keerringen vervangen van het motorblok (krukas...)

Kortom, sla de haynes is open en kijk wat niet helemaal duidelijk is en je hebt een klus...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 12:52 #803907 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

punkazz;124768 schreef : Vloeistof/oliewissel-scenes zijn voor mij hartelijk welkom.


Deze is grappig bedoeld, maar wel heel duidelijk.

[YOUTUBE]n8B9erdk0go[/YOUTUBE]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 12:58 #803908 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Haha, ja best duidelijk :D

edit: maar het was een voorbeeld, er zijn nog andere vloeistoffen en klusjes.

Het is bijv. heel handig als je de benodigde tools (3/8, maat koperring (hoe ziet dat eruit?), merk oliefilter, etc.) er nog bij worden genoemd in een lijstje, gewoon om snel op te zoeken ipv het hele forum doorspitten.

De foto van Wouter N. destijds van het oude type luchtfilter, condensator, contactpuntjes enzo is een heel goed voorbeeld!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 12:59 #803910 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Stap 4 was ook niet slim. Hadden ze een nieuwe koperen ring tussen moeten stoppen

Stap 7 Daar zijn ze toch ook maar zuinig met de olie, dat komt niet goed op die manier.

Maar voor de rest mogen ze wel mijn auto is komen vertroetelen denk ik!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 13:17 #803913 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Goed idee om een uitgebreide garagescene cursus te maken Anjo. Misschien iets voor de website in plaats van het forum als het van de grond komt.
Ik vind koppakkingen vervangen wel een goede. Mensen zijn altijd bang van een koppakking terwijl het simpeler werk is dan de meeste dingen. Als je een momentsleutel bij de hand hebt tenminste.
Het is al gouw het verschil tussen auto naar de sloop en auto houden voor sommige mensen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 13:35 #803917 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
deze filmpjes zijn al eens op het forum besproken, maar ik vind het topic niet meer terug. Staan wel een paar handige bij volgens mij:
www.youtube.com/user/pettaw1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets