× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

Lees meer
04-11-2009 13:42 #803918 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Voortaan zal ik van alle klussen een reportage maken (die dan wel of niet geplaatst kan worden hier). Ik heb namelijk nog een hoop werk staan/liggen...
Dit gaat van simpel tot gevorderd, respectievelijk het vervangen van de ontsteking tot het verwisselen van de versnellingsbak (moet nog bij de 343) of het vervangen van de krukaskeerring (moet ook nog bij de 343).
Is wel voor een 2-liter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 13:43 #803919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Goed idee, dan ga ik ook wel wat plaatjes schieten bij de aandrijfas vervangen, voor noobs als ik wordt dat vast op prijs gesteld :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 13:49 #803922 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Als iedereen bij klussen inderdaad foto's maakt en een goede beschrijving geeft, scheelt dat de TC alweer een hoop werk.

Er moeten dan natuurlijk wel randvoorwaarden worden gesteld aan dit soort Garagescenes en er moeten geen zaken dubbel worden geplaatst. Het enige waar we dan nog voor moeten oppassen is een wildgroei van tiptopics...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 14:03 #803926 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Een apart subforum wellicht? 'Klusreportages'

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 14:09 #803927 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Dan gaat wel het nut van van het garagetopic verloren. Het is net de bedoeling om te centraliseren.
Wat mss wel mogelijk is, is om in het garagetopic verschillende sub's te steken, zoals motor 1400, motor 2-liter, aandrijving 1400, remmerij,...
Dan is het helemaal makkelijk, gewoon doorklikken naar wat je moet hebben voor welke auto...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 16:47 #803936 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

v0lv0freak;124772 schreef : Deze is grappig bedoeld, maar wel heel duidelijk.


wat een k*tfilmpje! welk eihoofd zet eerst de auto schuin omhoog om daarna heel droog de olieaftapplug losdraaien, zo krijg je nieteens alle olie eruit!
en dubbelfout; eerst het nieuwe filter met olie vullen voor je em monteerd ;) (of je moet na het vullen eerst oliedruk opbouwen met de startmotor zonder dat de motor aanslaat) heb ook niets gehoord over de o-ring invetten met een laagje olie, ook heel wenselijk als je wilt dat die ring afdichtend blijft.

hahaa er werd zelfs nog olie gepeild met de auto op assteunen :humor:

als je zelf een topic online wilt zetten doe dat dan ongeveer in deze stijl: forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=5141

deel de klus in in stappen; aangeven waar je op moet letten, of er speciaal gereedschap nodig is en per grote stap een duidelijke foto. ik was bij die motorswap in m'n eentje en ik heb niet de moeite genomen om heel veel foto's te nemen maar foto's van alle belangrijke dingen is wel wenselijk.

evt kun je het eerst als bestandje naar mijn emailadres sturen: tc-anjo @ volvo300club . nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2009 17:38 #803938 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

AvdAkker;124801 schreef :
evt kun je het eerst als bestandje naar mijn emailadres sturen: tc-anjo @ volvo300club . nl


Wat mij betreft wordt dat een vereiste :)

Waarom moet je een oliefilter vantevoren vullen trouwens?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 17:48 #803939 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
Ik denk dat dat inderdaad wel verstandig is, ja. Dan kunnen de ergste fouten er uitgehaald worden voordat het voor iedereen leesbaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 20:17 #803952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?

Vermilion;124791 schreef : Een apart subforum wellicht? 'Klusreportages'


daar zit je al... dat is de definitie van garagescene namelijk :yummie:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2009 23:41 #803968 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Wat zou jij graag willen zien als garagescene?
jamaar, ik bedoel binnen het topic garage-scene nog aparte subtopics, zoals 2 liter, 1400 motor, ophanging, aandrijving...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets