× Voor (foto)verslagen van afgeronde klussen

volvo 340 cbr 1000 motorfiets

Lees meer
26-07-2010 13:47 #841185 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
die ketting van de motorfiets is berekend op een massa van iets in de trant van 300kg, de 300 weegt straks alsnog minstens 3x zoveel! met optrekken kun je dat nog redelijk compenseren, maar met wat agressief op en/of terugschakelen ben je kortgezegd gewoon de lul.
een ketting die in deze situatie dan letterlijk en figuurlijk om je oren komt vliegen is iets wat ik persoonlijk liever niet mee zou willen maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2010 14:49 #841188 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
zit daar niet standaard een hopperkoppeling op dan? dat zou dit soort problemen moeten voorkomen (met name bij terugschakelen)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2010 17:38 #841200 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets

AvdAkker;150863 schreef : die ketting van de motorfiets is berekend op een massa van iets in de trant van 300kg, de 300 weegt straks alsnog minstens 3x zoveel! met optrekken kun je dat nog redelijk compenseren, maar met wat agressief op en/of terugschakelen ben je kortgezegd gewoon de lul.
een ketting die in deze situatie dan letterlijk en figuurlijk om je oren komt vliegen is iets wat ik persoonlijk liever niet mee zou willen maken.


In principe wordt een ketting berekend op maximaal koppel wat deze moet overbrengen. Daarin zit een gigantische veiligheidsfactor. Daarnaast zit er dermate torsie op de aandrijflijn dat ik juist denk dat het zelfs meer is dan wanneer de ketting rechtstreek op het achterwiel zit. Meestal is juist de koppeling het zwakste punt. Daarnaast zitten er ook nog veren in de koppeling die de grootste krachten opvangen.

Wel moet Rob ervoor zorgen dat er rond die ketting een degelijke veiligheidskap komt........je wil niet weten waar een rondvliegende ketting voor schade aan kan richten.

antiekeradio;150868 schreef : zit daar niet standaard een hopperkoppeling op dan? dat zou dit soort problemen moeten voorkomen (met name bij terugschakelen)


Sommige motoren hebben ze. Meestal is dit bijna zware hoogtoerige V-twins zoals bijvoorbeeld een Suzuki TL1000. Dat ding wordt ook wel een slipperclutch genoemd en werkt ook alleen maar bij het terugschakelen. Daarnaast vangt het ook alleen de hardste klappen op: hij grijpt alleen maar in wanneer er echt bij hoog toerental flink wordt teruggeschakeld.

Ik denk trouwens ook dat je misschien beter voor de wegligging het blok achterin kunt gooien. Wanneer je hem namelijk helemaal kaal gaat slopen ben ik bang dat je flink aan grip inlevert aan de achterkant.

De voorveren zullen volgens mij ook wat aan de stugge kant zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-07-2010 19:08 #841261 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
hallo
hierbij mijn nieuwe foto's
hoezo jammer van de auto? ik hou het ding tenminste uit de shredder!

gr





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-07-2010 17:52 #841386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
aha, ik snappen

diff vastlassen zeker?

Maak er alsjeblieft wel een degelijke kettingkast omheen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-08-2010 23:52 #841688 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
Ik snap de keuze voor een 340 niet.
Ten eerste zonde van de auto zo op het eerste gezicht.
Daarnaast, als je zoiets doet, pak dan een halfgare mini o.i.d., in ieder geval een auto met weinig gewicht. Starre as met een tandwiel is onder nagenoeg ieder auto te sleutelen.

Doe dan zoiets:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2010 09:12 #841694 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
dat gaat een soort van daf volvo 777 worden :)
ik geloof nooit dat die stoelrails sterk genoeg zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
02-08-2010 17:04 #841710 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
:wtf2: :crazy1:

Mijn gedachte van deze ombouw, :crazy2:

1 het verkloten van een degelijke auto. :yesyes:

2 verspilling van tijd en materiaal. :yesyes:

3 een project gedoemd te mislukken :yesyes:

mijn wel gemeende raad stop er mee zolang er niet te veel schade aan de auto is :y:

je oplossing voor het aandrijven van de achteras op die manier zal nooit fatsoenlijk werken :no: :uh-uhh:

maar ja dit zijn mijn gedachten

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2010 20:32 #841731 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
Nee man,

Is toch gaaf wat deze jongen probeert? Is juist een boest voor andere jeugdigen om iets sportief van de 340/ 360 te maken. En ja iedere jong timer heeft er lastvvan dat het er steeds minder worden. Wees blij dat de prijs van de volvo 300 niet zo onnodig hoog opgedreven wordt als bij een golf 1 b.v.
Ik ben wel benieuwd!! Mooi toch als alles goed verloopt en je rijdt vooraan en je kunt andere gti'tjes en gsi'tjes achter je laten. Ik vind het gaaf!! Zet hem op , ook al heb je in het begin "opstart"probleempjes......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • J. Ruiter
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-08-2010 20:39 #841734 door J. Ruiter
Beantwoord door J. Ruiter in topic volvo 340 cbr 1000 motorfiets
als ie het zo gaaf vind om een automotorfiets probeert te bouwen.,laat hem dan liever een nixxan micra verkloten..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets