Demontage motorblok B14.4E
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
En transport is vrij lastig, want ik ga dus echt absoluut geen vies motorblok in mijn auto leggen...
Bovendien, hoezo is een kapot motorblok een win-win situatie?
Ik gun het Wouter echt hoor, dat is het zeker niet, maar dan heb ik dus ?150 betaald voor een kapot blok terwijl ik nu voor ?150 een gezond blok met vrij verse beurt heb liggen. Als ik dat had gewild had ik wel ergens een kapot blok gezocht voor de helft van het geld...
Bovendien heb ik bewust voor een goed blok gekozen, want straks heb ik stukken aan de auto en heb ik alsnog geen goede onderdelen omdat het onorblok niet goed meer was... Bijvoorbeeld een kop van een motor die warmgelopen/vast gelopen/5 ton gelopen heeft, daarvoor kan ik echt de moeite niet meer doen om die met een nieuwe koppakkingset op een verder goede motor te zetten.
Daarnaast is het niet zonde want de onderdelen worden hergebruikt en B14.4E blokken zijn nog plenty te vinden. Zoveel dat ze bijna altijd compleet de schredder in gaan, dus waar praten we over?
Edit: Mocht een nieuwe kop/dynamo/nokkenas/etc. ooit nodig zijn, dan wordt dat ding sowieso eerst (voor zover mogelijk) een keer uit elkaar gehaald, goed schoongemaakt, en gereviseerd weer in elkaar gezet. Carburateur reviseer ik sowieso, want ik vermoed dat die er aan zit te komen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- alex kokkeler (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Alexdepalex;226028 schreef : Wel goed conserveren dan, h??
Dat komt prima in orde
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Eerst de dynamo er af:
Toen de spruitstukken:
Ondertussen is er maar een klein blokje over :}
Toen heb ik het blok op een stapel bakstenen en een assteuntje gezet om de olie er af te laten: (de krik en het pootje onder de krukaspoullie zijn enkel voor de zekerheid)
Olie er af, lijkt viezer op foto dan hij was. Heerlijk die geur overigens!
https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/v/t1/1904009_545985638849549_329482188_n.jpg?oh=88eebf7905b6e74e2a4a08a15b1442fe&oe=537BCFBB&__gda__=1399952265_92036c47f1200d30bdf0b74f76a56d33
Motorblok weer omlaag:
Kleppendeksel schoongemaakt en er af gehaald, prachtig om te zien hoe het allemaal beweegt als je de krukas verdraait
Ziet er precies zo uit als bij een Amerikaanse V8, alleen dan maar de helft :p
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het einde van dit blok komt in zicht, en het rek komt vol...
De kop is er af, leuk tuinonament met 4 omhoog en omlaag gaande tulpen :+
De kop bij de reserve onderdelen:
Van het blok blijft zo maar weinig over.
En de B14.4E reserve onderdelen plank komt goed vol te liggen
Binnenkort het koppelingshuis er af, en het onderblok uit elkaar halen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Vandaag is de koppeling er af gegaan... En tot de conclusie gekomen dat deze geklapt is :snif:
Behoorlijk vervelend, want ik had het blok juist gekocht omdat het gewoon een goed blok was. Nu weten we dus meteen waarom de auto in kwestie gesloopt is, en dat een deel van mijn onderdelen naar het oud ijzer kunnen...
Enorme tegenvaller dus...
En ik voel me natuurlijk wel een beetje financieel benadeeld omdat de verkoper vertelde dat het een goed blok was, terwijl de auto hiermee niet gereden kan hebben, en dit waarschijnlijk te horen, en zeker te ruiken moet zijn geweest
Nouja, de verkoper netjes aangeschreven via de mail, en dan kijken we wel...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Hoeveel pech kan je hebben, nou is een nieuwe koppeling nog niet eens zo erg, maar het vliegwiel is een ander verhaal....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Floris Schropp
- Offline
- Nieuw lid
Maar wel terecht dat je effe gaat bellen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
ik neem aan dat je bij aanvang niet van plan was om de koppeling nog eens te gebruiken (want je kunt verwachten dat die al tenminste halfsleets was), maar dat het vliegwiel een oplawaai heeft gehad is natuurlijk een heel ander verhaal.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.