Van benzine naar diesel ombouwen

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-01-2009 21:39 #747448 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van benzine naar diesel ombouwen

Fran?ois;82660 schreef : a) Een Volvo 740 was leverbaar met 2.0 en 2.3 benzine en 2.4TD (6-cyl.)
b) Een Volvo 360 heeft een 2.0 benzine

a)+b) = 2.4TD (6 cyl.) in een Volvo 360 hangen!


Neem morgen een meetlint mee, dan kan je meteen even meten of dat ooit gaat passen. Een 740 TD blok is niet een van de kortste. Je kan haast aan beide kanten naast dat ding staan in de motorruitme, maar ervoor... fan weghalen en je 2e hand past.

D'r zit gewoon de 4 bak met overdrive achter, alleen zit de startmotor aan de andere kant t.o.v. de benzine versie van de bak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2009 00:04 #747584 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van benzine naar diesel ombouwen
als je over sterkere dieselmoteren nadenkt, waarom geen getunede 1.9 TDI? dat past zeker en gaat ook zeker harder vooruit dan zo'n 6 cilinder.

veel lichter, sterker. en het past misschien ?cht (zonder door de grille naar buiten te steken)

enige lastige is even de electronica (ECU) wat standaard startonderbreking etc heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2009 00:14 #747589 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Van benzine naar diesel ombouwen

antiekeradio;83725 schreef : enige lastige is even de electronica (ECU) wat standaard startonderbreking etc heeft.


als dat de enige echte hindernis is, is de ombouw een makkie..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2009 00:24 #747593 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van benzine naar diesel ombouwen
De basisdingen zijn al niet makkelijk: hoe hang je het blok op, wat voor aandrijflijn ga je gebruiken (niks standaars te gebruiken), en dan is het nog maar zien hoe het blokje tussen je balken valt, en wat er allemaal in de weg zit..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2009 01:01 #747600 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Van benzine naar diesel ombouwen
Moet je hopen dat het koppelingshuis van een m46/m47 van een 200/700/900 te gebruiken is. Bij de 1.6 TD/1/9TD is de kans groot dat dit nog het geval is. Bij de nieuwe TDI blokken, geen idee, volgens mij niet, zijn mensen die dan een of andere toyota bak gebruiken. Niet echt iets dat met het budget van ons te doen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2009 23:35 #786440 door ruben geerse
Beantwoord door ruben geerse in topic Van benzine naar diesel ombouwen
hmmmm stel net een dergelijke vraag vandaag met een nieuw topic.

Even op aanvulling hierboven. Heb zelf mijn huidige jetta omgebouwd van benzine naar diesel. Blok van golf 2 in jetta 1. Ip zelfde blok als in de jetta 1 geleverd. Zelfde vermogen, zelfde boring, slag etc. Echter motorcode scheelde 1 lettertje. Dus.........geen goedkeuring. Tenzij ik voor 400e een geluidstest liet doen. Gelukkig trof ik enkele dagen later aldaar een schappelijkere keurmeester die de boel snel voor mij regelde. Blijkbaar zag hij de onzin ook in. Ofwel probeer altijd het juiste blok in de juiste auto te lepelen en dan om te bouwen. Scheelt veel gezeik.

Wat ik las tav 6 cilinder diesel klopt. 4 cilinder versie wordt geleverd in de golfjes als 1.6. Sterke blokjes. 250 pk is optimistisch. Maar 120pk is veilig mogelijk met aanpassing aan turbo, intercooler en brandstofpomp. Ander verhaal zijn de tdi's. Deze staan zeker bekend om de grote vermogens. Je kan deze prima zonder ECU inbouwen als je er een mechanisch brandstofpomp (aangepast!!!) erop zet uit bv die 1.6. Je kan dan gewoon met een kabel de pomp aansturen. + op de pomp en de wagen start. De kabelboom van een mechanische diesel is peanuts. Hoop dat jullie mij wat meer kunnen vertellen over die adapter op de bellhouse van de 6 cilinderdieselbak en of die ook op 340/360bakken past.

Hoor t wel!

Groetjes

Ruben

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets