Bokken en afslaan in 5de

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 16:14 #824051 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
Kleine kans dat het daar aan ligt. Dit is (je hebt een 1700) ongetwijfeld carburateur gerelateerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2010 16:44 #824055 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bokken en afslaan in 5de
problemen met electrodeafstand/los schroefje op de bougie komt pas hoogtoerig (boven 4000) aan het licht en je krijgt je stationair niet perfect perfect afgesteld

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-03-2010 18:05 #824063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
De schroefjes zitten in ieder geval niet los, deze heb ik voor installatie nog eens goed vast gedraaid om zo'n zaken zeker te vermijden!

Ik weet nu waarmee ik aan de slag kan gaan dit weekend en ik houd jullie dan wel op de hoogte.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 07:51 #824113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
Ik kan bij deze bevestigen dat ik ergens met een luchtlek zit! Gistereavond kreeg hij weer even zijn kuren, deze keer met koude motor...
Toen ik thuis was hoorde ik hem na het uitstappen met draaiende motor gewoon lucht aantrekken op een manier die niet helemaal juist is!

Mss heb ik tijdens mijn werken vorig weekend toch een slangetje beschadigd of losgerukt... Ik hoop alleen dat de carb nog heel is, want kan mijn auto eigenlijk echt niet missen...

Stel dat de voet van de carb nu krom is, wat zijn dan nog mijn opties?
Kan ik deze laten vlakken net zoals je een kop laat vlakken of is zoiets niet mogelijk?
Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor het opnieuw kromtrekken van de carb?
Ik heb gezien dat er onder mijn carb al onder de boutjes rondellen zijn gelegd en de druk dus al wat meer verdeeld wordt? dat is een begin natuurlijk, maar dat is natuurlijk geen oplossing op lange termijn...

Ik ben erover aan het denken om mss een voetplaat te laten frezen in ALU, zodat de hitte eerst over de koelplaat kan passeren en de hitte niet rechtstreeks in de voet van de carb kan trekken...

Dit weekend maar is even nakijken wat er mogelijk is...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 09:48 #824118 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
die veerringen zijn af fabriek.

je schrijft ergens hierboven dat je de boutjes lekker vast hebt aangetrokken om lekkages te voorkomen. helaas is dat Oorzaak Numero Uno van het kromtrekken. Had je dus beter niet kunnen doen :)

de 4 'hoofd' bouten van de carburateur moeten met 14 newtonmeter aangehaald worden. dat is echt behoorlijk weinig!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 10:47 #824122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
Wouter, je hebt dat ergens in een ander topic gelezen, want ik heb die boutjes niet aangeraakt! Ik heb ernaar staan kijken maar meer ook niet...
De schroefjes die ik wel heb aangetrokken, zijn die kopjes op de bougies, die nog wel eens los willen lopen...

Maar stel nu toch dat hij wat krom is geworden? Hoe pak ik dat dan aan?
  • Laten vlakken zoals een kop gevlakt wordt?
  • Een andere carb zoeken? (wat een probleem is, want hier zijn in de buurt geen slopen meer met iets dat wat ouder is!)
  • Zelf vlakken?
  • vloeibare pakking smeren in afwachting van het vinden van nieuwe carb
  • ...
Stiekem hoop ik gewoon dat het niet de carb is, dat carb gedoe kan ik nu gewoon wel even missen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 11:18 #824125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
zolang je niet begint met vloeibare pakking is het altijd wel weer op te lossen.

Er zijn meerdere topics met info over de mogelijkheden om eea vlak te krijgen. kijk ook in het ledenmenu bij het cursusmateriaal carburateurcursus voor tips, een stappenplan, etc

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 11:34 #824126 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
Aha, ik wist niet dat die categorie was aangevuld! Daar ga ik dus onmiddellijk naar kijken!!!!

Eerst mss maar is vaststellen wat nu eigenlijk het probleem is! Dat helpt ook!:crazy1:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-03-2010 11:37 #824127 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Bokken en afslaan in 5de

Dendorssers;138165 schreef : Heeft er al iemand een oplossing gevonden voor het opnieuw kromtrekken van de carb?

basis van een latere generatie cisac monteren en daar alle sproeiers van overzetten; die dingen schijn je in bepaalde type 440's te kunnen vinden

Dendorssers;138165 schreef : Ik ben erover aan het denken om mss een voetplaat te laten frezen in ALU, zodat de hitte eerst over de koelplaat kan passeren en de hitte niet rechtstreeks in de voet van de carb kan trekken...

nog niet goed naar de voet gekeken?:) er zit een hardkunststof blok dat al bijna 5x zo dik is als bij de webers, een extra blok plaatsen heeft dus maar weinig nut.

dit blok is echter door het materiaal/formaat ook relatief scheurgevoelig en dan heb je ook een vacuumlek, ik denk dat het beste is om eerst alle vacuumslangen te controleren op poreusheid/scheurtjes; de carburateur er af te halen en kijken of diens voet krom is + alle boutjes van het inlaatspruitstuk controleren + dat blok controleren etc..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2010 12:49 #824147 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Bokken en afslaan in 5de
Heb idd nog niet goed naar de carb gekeken, de rest van de motor wel, of toch de andere kanten!
D-riem en groot onderhoud zit allemaal aan de andere kant dus vandaar...

Maarja Anjo, die kunststof blok, voert die dan wel genoeg de warmte af? Ik dacht dat het eerder een hitte-probleem was...het kromtrekken bedoel ik dan he.
Morgen dan toch maar eens langs de sloop rijden en kijken of ik nog zo'n carb van een latere 440 kan vinden! Zal niet bepaald makkelijk worden. Lijkt mij toch wel handig om die op reserve te hebben liggen... Mss neem ik ineens het blok mee als dat kan, als de prijs er niet naast is, dan heb ik ineens een bron aan reserve-onderdelen!

Eerst maar is op zoek naar lek: slangen, boutjes, moertjes, carb...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets