1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2011 20:26 #885468 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Bart, neem van mij af, gewoon lekker nieuwe pakkingen knippen en neem niet van dat hele dunne papier. Het was bij mij het verschil tussen beroerd lopen (heb zelf Niels nog kleppen laten stellen maar die stonden gewoon goed) en echt lopen als een trein, maar ik had dan wel een gereviseerde carburateur van een clubgenoot over genomen, maar toch, het verschil was groot!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-09-2011 20:58 #885474 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
je kan de solex van de 1.7 en de weber op een 1.4 echt niet vergelijken, gewoon de voet vlakken en dan pas alles opnieuw samen gaan bouwen met nieuwe pakkingen, extra pakkingen of nieuwe pakkingen ertussen frotten als de voet al krom is echt als laatste redmiddel gebruiken om een keertje mee thuis te komen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2011 21:10 #885476 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
de kromheid van de carb.voet van een 1.7 kan ook wel belachelijke proporties aannemen ook zeg...

vaak is het zelfs mogelijk om met een zware hamer lichte klopjes te geven op de meest kromme randen van flens zodat je er niet daadwerkelijk bijna een millimeter af hoeft te schuren. Als het afbreekt ben je zuur natuurlijk, maar dan kun je gelijk een 440 carb. gaan zoeken. Die flenzen zijn een stuk dikker en dat trekt dus niet snel meer krom.

Volvo heeft destijds nog een tijd een samengestelde pakking met een rubber tussenplaat geleverd om de hardnekkige gevallen op te lossen. Deze was wel heel erg duur overigens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-09-2011 21:31 #885480 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Intussen staat de auto bij de garage van die vriend van mijn pa, hij gaat er morgen naar kijken. Verder heb ik hem een revisieset die ik had liggen gegeven, als ook de oplossing van Anjo op papier (misschien heeft hij er iets aan). Ik heb het uitgelegd, en hij gaat er morgen naar kijken. Het is dus gewoon afwachten...

De rede dat ik er zelf niet aan ben begonnen, is dat ik de auto nooit bij de garage kan krijgen als die hier staat zonder carburateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2011 14:58 #885541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Bart: de optie met de extra papieren pakkingen k?n erg betrouwbaar zijn (ik rijd al 3 jaar rond met zelfgeknipte extra pakkingen) maar is door mij voorgesteld voor snelle(re) diagnose mbt valse lucht rond de voet.
Overigens verdient het wel de aanbeveling om nieuwe pakkingen te monteren als je de carb losgehaald hebt. De pakkingen die er onder zitten zijn waarschijnlijk even oud als de auto zelf... En je kan ze in mijn ervaring beter zelf maken; ik heb een keer een pakking van de dealer gekocht en die lag in 3 dagen in stukjes op mijn spruitstuk; het daarna zelf geknipte exemplaar doet het zoals gezegd al een jaar of 2-3 prima.
Overigens zijn volgens mij de scans + hoofdmaten te downloaden van het ledenmenu, ik heb ze er ooit op gezet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2011 15:11 #885544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
ok, bedankt!

De pakkingen van de dealer kunnen er natuurlijk ook al goed 10 jaar (of langer) ongebruikt liggen, waar ze natuurlijk niet beter van worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2011 16:16 #885546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Precies.
Het was een dun fliebertje... Mijn zelf geknipte pakkingen zijn duidelijk degelijker (alleen niet zo mooi...).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2011 19:59 #885725 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Het probleem is opgelost yeehaa!

Er zitten nu twee nieuwe pakkingen tussen de carburateur en het blok (en natuurlijk alles schoongemaakt), alleen de dikke pakking die er tussen moest zat helaas niet bij de revisieset. We hebben deze dus niet vervangen. E?n dunne pakking was er in elk geval z??r slecht aan toe. Deze brokkelde gewoon af, zo slecht. Veel kans dat hier de fout zat...

Gelukkig loopt de auto nu weer goed stationair. Nu is daar ook wel een probleempje mee. Hij is namelijk afgesteld op 1000 toeren, maar als je het gas een keer intrapt gaat hij niet verder terug dan 1500 toeren. Als je hem dan weer afzet en aan gaat hij wel weer op 1000 toeren lopen. Ik denk dus dat het toch uitkijken wordt naar een andere (Volvo 440?) carburateur, want het beste lijkt er toch wel vanaf te zijn.

Ook is er (alweer) een probleem met de remmen, want 3 van de 4 komen niet netjes vrij (achter kan het ook de handrem zijn). Dinsdag a.s. krijgt de auto een grote beurt, dus dan zal dat ook opgelost worden. Hopelijk zijn de problemen dan zo'n beetje voorbij...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2011 11:16 #885749 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Handremmechanisme helemaal er af halen en gangbaar maken, daarna goed behandelen, terugzetten en afstellen. Dat is meestal een groot genot en voorlopig geen gedoe meer bij de APK.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 12:23 #885751 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Bedankt, ga ik eens proberen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets