1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
vaak is het zelfs mogelijk om met een zware hamer lichte klopjes te geven op de meest kromme randen van flens zodat je er niet daadwerkelijk bijna een millimeter af hoeft te schuren. Als het afbreekt ben je zuur natuurlijk, maar dan kun je gelijk een 440 carb. gaan zoeken. Die flenzen zijn een stuk dikker en dat trekt dus niet snel meer krom.
Volvo heeft destijds nog een tijd een samengestelde pakking met een rubber tussenplaat geleverd om de hardnekkige gevallen op te lossen. Deze was wel heel erg duur overigens.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De rede dat ik er zelf niet aan ben begonnen, is dat ik de auto nooit bij de garage kan krijgen als die hier staat zonder carburateur.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Overigens verdient het wel de aanbeveling om nieuwe pakkingen te monteren als je de carb losgehaald hebt. De pakkingen die er onder zitten zijn waarschijnlijk even oud als de auto zelf... En je kan ze in mijn ervaring beter zelf maken; ik heb een keer een pakking van de dealer gekocht en die lag in 3 dagen in stukjes op mijn spruitstuk; het daarna zelf geknipte exemplaar doet het zoals gezegd al een jaar of 2-3 prima.
Overigens zijn volgens mij de scans + hoofdmaten te downloaden van het ledenmenu, ik heb ze er ooit op gezet.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
De pakkingen van de dealer kunnen er natuurlijk ook al goed 10 jaar (of langer) ongebruikt liggen, waar ze natuurlijk niet beter van worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Het was een dun fliebertje... Mijn zelf geknipte pakkingen zijn duidelijk degelijker (alleen niet zo mooi...).
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Er zitten nu twee nieuwe pakkingen tussen de carburateur en het blok (en natuurlijk alles schoongemaakt), alleen de dikke pakking die er tussen moest zat helaas niet bij de revisieset. We hebben deze dus niet vervangen. E?n dunne pakking was er in elk geval z??r slecht aan toe. Deze brokkelde gewoon af, zo slecht. Veel kans dat hier de fout zat...
Gelukkig loopt de auto nu weer goed stationair. Nu is daar ook wel een probleempje mee. Hij is namelijk afgesteld op 1000 toeren, maar als je het gas een keer intrapt gaat hij niet verder terug dan 1500 toeren. Als je hem dan weer afzet en aan gaat hij wel weer op 1000 toeren lopen. Ik denk dus dat het toch uitkijken wordt naar een andere (Volvo 440?) carburateur, want het beste lijkt er toch wel vanaf te zijn.
Ook is er (alweer) een probleem met de remmen, want 3 van de 4 komen niet netjes vrij (achter kan het ook de handrem zijn). Dinsdag a.s. krijgt de auto een grote beurt, dus dan zal dat ook opgelost worden. Hopelijk zijn de problemen dan zo'n beetje voorbij...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- E. van Oostveen
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 7
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.