1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 13:42 #885757 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Het lijkt mij dat een gereviseerde carburateur altijd beter is dan een willekeurige 440 carb die niet gereviseerd is. Heb je alles correct teruggebouwd? Ik heb 3 maanden in een 1.7 gereden en jouw probleem komt me bekend voor. Ik weet nog dat Anjo enkele minuten nodig had om het op te lossen, alleen weet ik niet meer wat het was. Kleinigheidje dus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 13:54 #885759 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
De carburateur is niet helemaal gereviseerd, alleen 2 pakkingen vernieuwd. Ik ben namelijk bang dat het helemaal niet meer werkt als ik hem zelf reviseer, en als ik het een monteur of dealer moet laten doen ben ik een vermogen kwijt (wat ik niet heb). Het zal dus zo (ongereviseerd) moeten blijven.

Op een sleuteldag een keer beter afstelen of zo kan misschien wel helpen. Dat ga ik in elk geval proberen als het weer eens in de buurt is. Wel fijn om te weten dat het maar een kleinigheidje is in elk geval.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 14:44 #885765 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Probeer anders een reserve exemplaar te bemachtigen en ga eens rustig aan de keukentafel die carb schoonmaken en reviseren. Daarna vervangen en goed af (laten) stellen en je kan weer jaren vooruit. 50 euro voor het setje en laten we zeggen maximaal 50 om af te laten stellen, of doe dat bij en sleuteldag en je bent weer het heertje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 15:43 #885773 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Zo'n setje heb ik nu inderdaad gekocht (revisatieset volvo 340/440 carb van Daf hobby). Hier hebben we 2 pakkingen (die er dubbel inzaten) van gebruikt. Het is dus alleen een carburateur die ik nog moet hebben.

Wat raden jullie aan? Een 340 carburateur reviseren, of een 440 carburateur aanpassen en reviseren?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2011 17:21 #885782 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)

Lucluc;184664 schreef : Ik weet nog dat Anjo enkele minuten nodig had om het op te lossen

ja dat is bijna altijd zo, altijd gevonden of opgelost binnen enkele minuten; maar dat komt door mijn stijl van diagnose vaststellen. altijd beginnen/kijken wat er precies gebeurt en de variabelen en factoren afgaan waar het probleem aan zou kunnen liggen. ik ga niet direct aan de slag met iets wat het zou kunnen zijn of wat vaker voorkomt want het is geen garantie dat het nu ook daar aan zou liggen.

General Custom;184680 schreef : Wat raden jullie aan? Een 340 carburateur reviseren, of een 440 carburateur aanpassen en reviseren?

340 carb zonder kromme voet is nog altijd beter als het verkeerde type 440 carb gebruiken, ik heb zelf geen flauw idee welke variant van de 440carb je zou moeten hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 18:01 #885788 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
Dan zal het een 340 carb worden, een goedkope kapotte en dan de voet indien nodig vlakschuren.

Ik vroeg me af of een 440 carb misschien beter was, omdat deze carburateur een maatje groter is. Bij een scooter gebruik je dat om sneller op te trekken, al gaat het verbruik dan wel flink omhoog. Misschien dat dat bij een auto ook zo zou werken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-09-2011 21:32 #885822 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
440 carbs worden normaal alleen ggebruikt omdat deze minder snel krom trekken. Dit is namelijk nogal een bekend kwaaltje van de 1.7 340 motor...
Ik geloof niet dat ze tov origineel meer pk's opleveren. Wat wel een feit is, is dat een gereviseerde carb meer pk's (en zuiniger verbruik) opleverd tov een slechte carb :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2011 23:18 #885839 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
de carb. van de 440 die je moet hebben is van de oudste series. Die motoren hebben ook nog gewoon 1721 cc en dezelfde nokkenastiming, compressie etc als de late uitvoering van de 340. Is dus nagenoeg dezelfde motor, met een iets andere carb. de 2e trap heeft ook een andere sproeier, maar dat heeft niet veel invloed op vermogen of verbruik.

belangrijkste verschil is dat het vlakke deel van de carb.voet in plaats van 4 mm dik (wat dus snel kromtrekt) meer dan 6 mm dik is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-09-2011 11:11 #885854 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)

antiekeradio;184747 schreef : de carb. van de 440 die je moet hebben is van de oudste series. Die motoren hebben ook nog gewoon 1721 cc en dezelfde nokkenastiming, compressie etc als de late uitvoering van de 340. Is dus nagenoeg dezelfde motor, met een iets andere carb. de 2e trap heeft ook een andere sproeier, maar dat heeft niet veel invloed op vermogen of verbruik.

belangrijkste verschil is dat het vlakke deel van de carb.voet in plaats van 4 mm dik (wat dus snel kromtrekt) meer dan 6 mm dik is.



interessante info, heb je misschien een typenummer of partnumber?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2011 22:36 #886089 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 1.7 loopt niet goed (en loopt niet stationair)
njet... sorry

t zijn die oude 440's met zo'n grille die erg lijkt op die van een 340

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets