Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2012 22:29 #907073 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Overdruk kan niet, want je kunt de vuldop er gewoon afdraaien als hij net gelopen heeft. Waarschijnlijk zal er in die pomp wel zo'n rubber dichtringetje versleten zijn na al die tijd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2012 22:32 #907117 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?

vries 254;199241 schreef : Als de motor olie vernevelt via de brandstofpomp is de kans groot dat in de motor overdruk heerst. Meestal is de motor dan aan z'n eind. Reviseren kan altijd.


Lijkt me een nogal voorbarige conclusie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2012 22:50 #907120 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?

vries 254;199241 schreef : Als de motor olie vernevelt via de brandstofpomp is de kans groot dat in de motor overdruk heerst. Meestal is de motor dan aan z'n eind. Reviseren kan altijd.

Joris;199288 schreef : Lijkt me een nogal voorbarige conclusie.


Een beetje via A naar B via Z... Het k?n wel kloppen hoor dat een brandstofpomp olie nevelt door overdruk in de motor, maar dat is nogal vooruit lopen op de feiten. Vooral omdat de auto maar 143000km heeft gelopen, en echt totaal niks anders wijst op een overdruk.

Ik denk dat zo'n afdichtrubbertje poreus is geworden of zo. Zulke dingen kom ik namelijk constant tegen bij de Volvo ;)

@ vries 254:
Ik weet dat ik zelf niet echt veel weet op autogebied en dat ik regelmatig verkeerde conclusies trek, maar pas op met hoe je je idee brengt. Het meedenken is goed en ik waardeer dat ten zeerste, maar het zou zomaar kunnen dat iemand naar aanleiding van je bericht onnodig zijn motor laat vervangen of zo :wtf2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2012 19:09 #907156 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?

General Custom;199291 schreef :
@ vries 254:
Ik weet dat ik zelf niet echt veel weet op autogebied en dat ik regelmatig verkeerde conclusies trek, maar pas op met hoe je je idee brengt. Het meedenken is goed en ik waardeer dat ten zeerste, maar het zou zomaar kunnen dat iemand naar aanleiding van je bericht onnodig zijn motor laat vervangen of zo :wtf2:


nou dat is wel heeeel naief ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-04-2012 19:23 #907159 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Lekkage olie -> hoe heet het onderdeel?
Ik ken dus echt van die mensen die op die manier alles googelen, en dan klakkeloos aannemen dat iets op een forum klopt ''want het staat toch op internet''.

Nu ken ik ook iemand die een steen aan een touwtje heeft, en dat ding belangrijke keuzes laat maken. Hij stelt dan een vraag, en van voor naar achter slingeren is na en van links naar rechts is nee (of net andersom) :humor: :lol::crazy2:Maar dat is een ander verhaal natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets