× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Circuitdag 360 2005

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2005 22:21 #625461 door V300 register
Circuitdag 360 2005 is gemaakt door V300 register
Aangezien ik nog met een aantal nieuwe plannen en vragen zat begin ik maar een vers topicje voor dit jaar.

Momenteel ben ik langzaamaan bezig om de volvo weer uit stalling te krijgen. Ik had het al eerder willen doen maar gebrek aan geld maakt dat een beetje onhandig.

Dit jaar heb ik weer een aantal plannen:
-Koni schokbrekers rondom
-Gegroevde remschijven met echte sportremblokken.
-ET20 velgjes met slicks
Bovenstaande spul ligt allemaal al klaar.

Gewichtsbesparing lijkt me ook nog mogelijk:
-alle overgebleven overbodige interieurdelen eruit (delen dash, deurpanelen, tapijt, hemel, dempingsmatten op vloer).
-Trekhaak er eindelijk eens vanaf halen (komt hier te koop voor de liefhebbers).
-Raammechanismes eruit rondom en lexaan ramen erin.
-Eventueel zelfs slordig in elkaar gehannesde glasvezel achterklep/motorkap (gaat van de financien afhangen).

Nu had ik nog een paar vraagjes die jullie misschien kunnen beantwoorden:
-Zou een handgeschakeld 340 differentieel mogelijk passen op de 360? Topsnelheid ligt bij 4e versnelling, dat kan dus beter).

-De volvo had vorig jaar bij straatgebruik heeel soms de neiging om uit te vallen tijdens het rijden. Is op het circuit niet gebeurd maar misschien weet iemand hier wat er de oorzaak van geweest kan zijn? Vermoed iets in de benzinetoevoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2005 22:33 #657044 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Je weet toch dat ongespoten bumpers veeeeeel lichter zijn dan de gespoten versies.....

ruilen ? ;-)


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-02-2005 22:45 #657045 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Smiecht ;-) beetje een slaatje slaan uit al die kilooooos verf op dat bumpertje he? ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-02-2005 01:22 #657046 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Circuitdag 360 2005
Je doet toch niet mee met de 360geenmodena Cup?
Dan zijn een aantal van de genoemde aanpassingen niet toegestaan geloof ik...?

En die bumpers... tjah... het scheelt toch weer een paar gram en een blij clublid met een luxe winner :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2005 13:36 #657047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
haha...nou jongens, ik neem dat kleine beetje gewicht van de bumpers wel voor lief hoor..
Weeg zelf nog 98kg dus daar valt de meeste gewichtsbesparing te halen ;-)...Als iemand gemeten heeft wat het verschil is met en zonder verf moet je t vooral even posten..als t 2 kilo scheelt doe ik de bumper weg..

De reglementen van de geen modena cup hoef ik gelukkig niet te volgen. Die zijn er om het veld zo dicht mogelijk bij elkaar te houden.

Ik wil gewoon de 360 zo licht mogelijk krijgen, met een beetje een goed onderstel.

Maarehh...weet er dan niemand of een 340 differentieel direct past op de 360 bak?
En wat de exacte eindoverbrenginsverhoudingen zijn van een 360GLT en een 340 met handbak?
Als ik mn handjes aan zo'n differentieel kan krijgen kan ik ook wat lassen aan de tandwielen.
Als het 340 diff een goed stuk korter is zoals ik vermoed kan ik de topsnelheid waarschijnlijk in zn 5 bereiken ipv in de 4, dan kan ik de versnellingen ook veel beter gebruiken.

Ben ook nog aan het zoeken naar een stel veren om de voorkant wat stijver te krijgen. Standaard korter geslepen veren zijn echt niet stevig genoeg voor semislicks.. Iemand een idee wat de veersterkte is standaard (in kg/mm bijv.)?
Ik heb hier nog een stel oude (maar bijna niet gebruikte) verlagingsveren liggen van mijn andere autotje in 3,5 kg/mm, als dat een stuk steviger is dan standaard is het misschien een poging waard..

Geniale ideeen om de motor wat sterker te krijgen zijn ook welkom hoor. Momenteel is alleen de EGR afgedopt en ik was van plan de kleppen te gaan stellen om minimale speling op aanraden van Dennis Hafkamp (waarvoor dank).
Een 2 liter moet toch wel een stuk sneller kunnen dan dat het oude beestje nu rijdt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2005 14:30 #657048 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
340 4-bak 3,64:1
340 1.4 5-bak 3,82:1
340 1.7 5-bak 3,64:1
360 GLT Ik dacht ook 3,64:1 (iig niet nog korter)

eehhmm, 2kg scheelt het niet met die lak. Maar de grove structuur van de ongespoten bumpers is veel aerodynamischer wat zich vertaalt naar meer snelheid (vergelijk maar met de putjes in een golfbal). Dat levert veel meer op dan die 2 kg.

Nu ruilen ? ;-))))




Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2005 14:33 #657049 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
afgedopt? klinkt als rubber slangenwerk.

dat zit aan de EGR niet aan :-)

de egr leiding kun je het beste afdichten op je gasklephuis. aan de kant van de kop komt een metalen slangetje van onder af lopen en zit met een flensje met 2 boutjes in je gasklephuis. Daar kun je een blinde pakking tussen zetten, en is je EGR echt dicht.

neem aan dat je al ander luchtfilter etc gebruikt hebt.

verdere tip van mij is om je LE-jetronic systeem te vervangen door een megasquirt. dat is de enige manier om van die ellendige luchtweger af te komen. in plaats daarvan komt een absolute-druk meter (MAP sensor) en een lambda sonde in de uitlaat. de injectiehoeveelheden kun je zelf vaststellen via een matrix. er bestaat software die automatisch de beste waarden voor de matrix berekent.

de mechanische componenten van het injectiesysteem kun je zo gebruiken verder (brandstofpomp, fuel rail, injectoren)

Groetjes Wouter

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-02-2005 23:46 #657050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Tja..megasquirt is leuk, maar even te duur, en te veel moeite. Als ik het geld had zou ik het wel doen, misschien dat mijn broer er alvast 1 wil halen voor zijn oldtimer slalomproject..
Ik heb nog een reserve MAP sensor liggen dus qwa spulletjes zou het niet lastig aan te sluiten zijn. Luchtwegers zijn lang zo slecht nog niet trouwens..


Wat de EGR betreft: ik heb de rubberen slangen die van de regelkleppen op het uitlaatspruitstuk naar de inlaat leiden verwijderd en van kurken voorzien ;). Als het blok nog meer omloopleidingen heeft naar de inlaat, heeft er dan iemand een plaatje van waar ik moet kijken.

@ Thomas: bedankt voor de overbrengingsverhoudingen..zijn allemaal zo lang vergeleken met mn corollatje..(heb in de kelder een 4.0 diff liggen, wat ik al veel te lang vindt..) Zal wel aan de versnellingsbak liggen.
Ik moet dus een 5-bak 340 vinden..hoop dat het niet te moeilijk is om een diff los te halen, nog nooit gedaan op een 340/360.

Wat de bumper betreft, hij is niet eens de juiste kleur voor je auto, waarom die moeite? Een 360 heeft trouwens toch al de aerodynamica van een schuur daar moet je t niet in zoeken voor prestaties :-D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2005 00:17 #657051 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Circuitdag 360 2005
Je hebt Het Puls-Air systeem afgedicht... :P

Het EGR systeem dicht je af door een plaatje tussen de aansluiting op het inlaatspruitstuk te maken.
www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5048 .jpg
www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5049 .jpg
www.volvo300club.nl/discus/messages/29/5050 .jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2005 10:49 #657052 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Goh, okay..bedankt. Ik heb wel eens eerder een EGR (exhaust gas recirculation) systeem van een blok af getrokken, dat leek dan heel erg op het puls-air systeem (regelklep vanaf uitlaatspruitstuk naar inlaatkanaal). Waar komt dat ellendige metalen buisje dan vandaan? Ik dacht zelf eerst dat het misschien de carterontluchting was.

Bedankt voor de plaatjes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets