× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Circuitdag 360 2005

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-04-2005 23:20 #657093 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Overigens, ik was nog even vergeten te vermelden hoe de volvo zich dit jaar hield tov de rest van het veld. De opzet van HTS circuitdagen is dat je met 30 auto's ongeveer de baan op gaat, in volgorde van aankomst in de opstelrijen.
Door het drukke verkeer kwamen we net op tijd aan om de auto af te laden en direct als laatste in de opstelrij te gaan staan en aan mij was de eer om de eerste heat te rijden. Voor mij ook meteen de eerste dag met de cupveren onder de auto.
Ik heb me echt kostelijk vermaakt. Ik heb minstens het halve veld in weten te halen in de 20 minuten die het duurde. Ongeprepareerde 360's, golf GTI, honda CRX, maar ook een geprepareerde 205 gti heb ik weten te verschalken. Helaas willen veel van de studentjes niet graag door de truttenschudder ingehaald worden dus moest er vaak wat overtuigender inhaalmethodes toegepast worden. Ik heb meerdere auto's buitenkant bocht in weten te halen, ik kan jullie verzekeren dat dat een fantastische ervaring is. Heb snellere auto's weten in te halen op bochtenwerk totdat ik op een mazda 323f piloot stuitte die erg gevaarlijk om zn positie bleef knokken.

Mijn broer wist later op de dag een kluit van 6 auto's uit te remmen op de mintex remblokken in de audi S bocht..helaas heeft dat wel het eerste litteken opgeleverd maar voor een beetje audi quattro verf hoeft de 360 zich niet te schamen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2005 02:08 #657094 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
He mooi verhaal, proficiat.
Dus onze bejaarden kar doet het nog niet verkeerd tussen de aso-met-petje-kinderen-autootjes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-04-2005 11:47 #657095 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Hij doet t zeker niet verkeerd, ik denk alleen wel dat je met bijv. een crx op hetzelfde niveau van preparatie dan toch wel weer sneller gaat dan de 360. Vandaar dat we dat onrecht ook eens de wereld uit willen helpen door er de turbomotor in te hangen.

Voorlopig is de volgende zet om de gaten dicht te laten lassen en het beestje te laten keuren(voorlopig 1 van de laatste activiteiten met de volvo totdat we weer een circuitdag ritselen).
De chassisbalken achter moeten van wat platen voorzien worden, en dan zitten er nog 2 gaten in de vloer en 1 in een wielkast. De dorpels zien er ook niet meer uit na vele malen opkrikken. Ik krik tegenwoordig op de chassisbalken op, maar zelfs die deuken een beetje in bij het opkrikken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2005 18:49 #657096 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
De wonderen zijn de wereld nog niet uit, de circuit 360 heeft voor het eerst sinds een hele poos weer APK! Ik ben zo blij als een kind..heb ik eindelijk iets om mn AE86 te vervangen totdat ik dat beestje weer gerepareerd heb..
Ik begin langzaamaan goed te begrijpen waarom mn pa altijd zei dat ik niet in die oude bakken moest rijden...er gaat geen moment voorbij of er moet iets gerepareerd worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-08-2005 20:11 #657097 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
zou dat eventueel iets te maken kunnen hebben met rijstijl?

en ja, een oude auto gaat gemiddeld vaker iets aan kapot dan aan een nieuwe. voordeel is wel dat je met wat handigheid en goedkoop te verkrijgen onderdelen gewoon kunt repareren, ipv naar de garage brengen en maar hopen dat het niet te duur wordt.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-08-2005 10:38 #657098 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Ik heb echt geen wilde rijstijl op de openbare weg om het eerlijk te zeggen. Maar het klopt wel dat dingen eerder kapot gaan wanneer je gaat racen of slalommen bijv.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2009 19:47 #800299 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Het werkende leven heeft zn stempel flink gedrukt op mn hobby... maar na 2 jaar zonder circuitdagen toch nog iets gedaan:
















Korte samenvatting:
Roest roest roest roest roest roest roest.....turbo (bijna).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2009 03:00 #800339 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Welke gek slijpt nu zijn front van de auto af? :D
Nee grapje natuurlijk, ziet er goed uit! Mooie voorbalk heb je zelf gelast.
En die turbo ben ik ook benieuwd naar, hou ons op de hoogte hoe dat verder gaat ajb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-09-2009 21:05 #800398 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuitdag 360 2005
Het begon met een beetje roest dat weggewerkt moest worden... Na het opengeslepen te hebben bleek een beetje heel veel te zijn. Dus slijpten we er nog een stuk meer uit (moest toch ruimte komen voor n intercooler). Daarna troffen we (verrassing) nog meer roest aan.. dus was de keus snel gemaakt... dan maar goed doen.

Had natuurlijk een ander front kunnen zoeken maar dit was leerzamer.

De dorpels zijn ook meer bier dan verstand geweest... er was 1 kant goed rot, dus weer het oude verhaal... slijpen slijpen, en op een bepaald moment denk je als we dan toch zelf iets moeten maken, waarom niet iets aparts.

Er zit nog een gat in de vloer bij de rechterdorpel aan de passagierskant, precies bij het krikpunt dat nog moet worden opgelapt. Heb aan beide zijden de vloer boven t krikpunt zo'n 3 cm terug moeten meppen om de vloer weer vlak te krijgen.

Wat betreft de turbo:
Motorsteun is af, maar de turbo komt zoals je ziet nog erg krap uit. Hopelijk kunnen we dit met een dikker rubber verhelpen.
Het onderblok is door een revisiebedrijf geschoond, gehoond en gevlakt.

Nu moet de auto de stalling in zodat de B200 eruit kan, daar willen we namelijk de kop en alles dat erbij hoort van gaan gebruiken (betere poorten, scherpere nokkenas, geen gaten in de kop die we niet nodig hebben).

Motormanagement wordt Megasquirt (heb ik al gebouwd) met EDIS of een andere wasted spark onstekingssetup, met als kers op de taart elektrische boostcontrole.

Mag allemaal wel lang duren, maar dat krijg je met 5 projecten tegelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets