× Ervaringen en Ritverslagen van evenementen, oa 360(geen modena)Cup, clubspecials etc.

Circuit

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-08-2004 23:53 #656540 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Kijk hier maar eens voor hoe het bij mij zit met me filter !!

www.brauns.nl/marwin/nieuwvolvo/index.htm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2004 08:18 #656541 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
FF voor de duidelijkheid :







Het rood-omrande nippeltje is mijns insziens de EGR.
Bij de GL van mijn moeder hebben we dat afgeblind door er een blindplaatje tussen te zetten, en sindsdien loopt die auto veel beter, schokt niet meer als ie warm is.
Mijn GLT heeft standaard geen EGR, daar zit wel een uitstulping op het inlaatspruitstuk, maar die is dicht en er loopt geen leiding naar toe.
Mijn "gewone" 360 heeft het wel, is nog niet afgeblind en loopt duidelijk minder lekker dan de GL van mn moeder.

De slang vanaf het hitteschild naar het (originele) luchtfilterhuis weghalen kan geen kwaad, en de rubberen slang die vanaf het uitlaatspruitstuk komt en vlak voor de luchtmassameter uitkomt (heb ik ff geen foto's van) kun je ook gewoon weghalen en netjes dichtmaken, maar die twee slangen hebben volgens mij niks met de EGR te maken.
Ik maak morgen wel ff foto's om precies duidelijk te maken welke ik bedoel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-08-2004 08:25 #656542 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Wacht ff... zo kan het ook.



In het wit ff grofweg getekend het orginele luchtfilterhuis met de orginele slang naar de LMM, in het rood de twee slangen die ik bedoel.
Ik hoop dat Marwin het niet erg vind dat ik zijn foto's gebruik... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2004 00:26 #656543 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Nee ik vind het prima daarom gaf ik de link ook. Ben eerder vereerd dan boos

Maar ik wil wel wel even vertellen als je de vertakking (die roode streep horizontaal) van je luchtfilter-buis los koppelt en netjes even het buis wat onder je spruit stuk loopt afdopt ook gewoon je egr systeem mee afsluit en de zelfte resultaten leverd als wat jij bedoelt Luc. Dan hoef je ook geen moeilijke afdicht plaatjes te maken enzo.

Maar ik heb toevallig ook nog foto's van standerd systuatie.

www.brauns.nl/marwin/


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2004 16:40 #656544 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Mijn GLT heeft geen EGR (dus dat nippeltje waar die metalen pijp naar toe loopt), die plastic slang (die ik in rood getekend heb) heb ik weggehaald, net als het originele lufi-huis, en op het stuk slang naar de LMM een open pot gezet.
Met inmiddels 210.000 km's loopt die auto als nieuw (komt ook door nieuwe bougie's/kabels).

Maar de "officiele" EGR is volgens mij dus dat nippeltje met die metalen buis ernaar toe.
Niet alle auto's hebben immers EGR (zoals mn GLT), en die plastic slang zit wel standaard op elke auto.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2004 21:49 #656545 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Dit is boeiend, bedankt voor de ideeen en oplossingen. Nieuwe bougies heeft de wagen al dus dat gaat wel goedkomen als de EGR eraf is met een nieuw luchtfilter.

Ikzelf dacht dat dit het EGR was, dat buisje loopt achterom het motorblok van de ene naar de andere kant.
Hoe dan ook, ik sluit het af zoals Marwin dat gedaan heeft. (wat heb je met je lampen gedaan? strobes ofzo?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2004 22:54 #656546 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Welk buisje bedoel je precies?
Lijkt nou net of je het over de kachelradiator hebt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2004 00:48 #656547 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
Dat buis je wat van je blower van je kachel loopt zou ik vanaf blijven !! dat is inderdaad je kachelradiator pijp je. Maar die blauwe lampjes zijn gewoon blauwe power led''s die ik heb vervangen voor me standerd stadlampjes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2004 17:44 #656548 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
om het nog ingewikkelder te maken mijn 360 glt van bj 85 modeljaar 86 heeft geen pulsair en geen egr ! dus geen pijpje op het inlaatspruitstuk en geen trompeter onder het uitlaatspuitstuk heb trouwens 2 van deze glt 1 daar van is mijn race auto en 1 mijn rode 3deurs glt straat auto die trouwens kompleet standaart is en geeft 124pk aan de krukas met 215000 km op de teller

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2004 17:47 #656549 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Circuit
om het nog ingewikkelder te maken mijn 360 glt van bj 85 modeljaar 86 heeft geen pulsair en geen egr ! dus geen pijpje op het inlaatspruitstuk en geen trompeter onder het uitlaatspuitstuk heb trouwens 2 van deze glt 1 daar van is mijn race auto en 1 mijn rode 3deurs glt straat auto die trouwens kompleet standaart is en geeft 124pk aan de krukas met 215000 km op de teller

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets